Achilles'29-voorzitter Derks opgepakt door FIOD: 'de familie is verslagen'
"Toch gaat het ook met Achilles'29 al jaren financieel niet goed. Derks is behalve voorzitter ook een belangrijk geldschieter van de club. Naar verluidt wordt bij Achilles, onder meer door de dominant aanwezige familie Derks, het ene met het andere gat gedicht en zou degradatie uit de Jupiler League helemaal de 'doodsteek' betekenen. Al jaren gaan er sterke geruchten dat veel priv?gelden van de familie in de voetbalclub worden gepompt waardoor allerlei ingewikkelde geldstromen met elkaar vervlochten zijn. "
http://www.omroepgelderland.nl/nieu...ks-opgepakt-door-FIOD-de-familie-is-verslagen
Zoals bekend ben ik gisteren betrokken geraakt bij een onderzoek van de belastingdienst. Dit onderzoek betreft een paar duizend Nederlanders met een bankrekening in Zwitserland.
Sinds vanmiddag (zaterdagmiddag) ben ik weer thuis. Tijdens de gesprekken die met de recherche hebben plaatsgevonden heb ik alle vragen kunnen beantwoorden en alle zaken, voorzover dat nodig was, kunnen weerleggen. Het onderzoek is hiermee afgesloten en ligt ter afwikkeling bij de Officier van Justitie. Zoals het er naar uitziet is er geen zaak en zal er geen vervolging plaatsvinden.
Het mag duidelijk zijn dat de gebeurtenissen van gisteren een enorme impact hebben gehad op mij en mijn familie. Gelukkig is het in Nederland zo dat je pas veroordeeld wordt als je schuldig bevonden bent. Het vertrouwen en de steun dat we van zoveel mensen kregen, heeft ons enorm goed gedaan.
Ik verzoek iedereen de privacy van mij en mijn familie te respecteren.
Harrie Derks