Achilles '29

Sjorro

Active member
Achilles heeft er weer 2 spelers bij: een keeper, Antoine Gounet ( van de zomer nog op proef bij NEC) en een speler van NEC.
 

Sjorro

Active member
En ook nog verdediger Doriano Korststam. Die speler van NEC is gehuurd en heet Nassim Amaarouk.
 

de waan

Well-known member
Gounet, dat was toch die keeper die vorig seizoen van de hoofdsponsor/voorzitter/assistent-trainer (ik weet het even niet meer) van Magreb'90 per se moest spelen?
 

Maasveld

Well-known member
Wat een ontzettend huilverhaal. Ze proberen te redden wat er te redden valt zonder zelf in de spiegel te kijken.
 

de waan

Well-known member
Ze zijn er altijd wel aardig goed in om de feiten hun kant op te draaien.

Bovendien, niemand heeft ze gedwongen om een beloftenteam en een vrouwenteam in te schrijven.
 

JMD

Well-known member
Vreemd verhaal van Achilleskant ja, maar de rol van de KNVB is natuurlijk ook niet zuiver. Als je eerst aangeeft dat na 3 jaar een proflicentie komt en die geef je dan uiteindelijk last-minute niet, dat is ook niet fair. Geef dan in maart al aan dat de proflicentie gevaar loopt, dan kan men zich beraden over wat nu.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het verrast mij in ieder geval niet en dat het niet alleen om Harrie zijn praktijken gaat, maar ook wel degelijk iets met de club Achilles'29 lijkt mij ook wel duidelijk.
 

Unregistere

Well-known member
Dat heeft natuurlijk allemaal te maken met de licentie-eisen. Zuur voor Harrie.

Zijn zus benadrukt dat het los staat van de familie en de club, voor wat het waard is.
 

Ceephax

New member
Tja Derks is al zo vaak in het nieuws geweest met vage olie deals in Colombia, witwassen, fraude, faillissementen van zijn bedrijven, problemen met banken. Beetje een sjoemelaar is het. Achilles zelf heeft ook een schuld ergens tussen de 3 en 4 miljoen. Dus echt lekker gaat het daar niet, en kan nooit lang meer goed gaan zo. Want zo'n schuld los je nooit meer af, zeker niet als je straks in de 2e Divisie speelt. Meen ook ooit gelezen te hebben dat hij zelf al die tekorten "dekt".
 

Ceephax

New member
Achilles'29-voorzitter Derks opgepakt door FIOD: 'de familie is verslagen'

"Toch gaat het ook met Achilles'29 al jaren financieel niet goed. Derks is behalve voorzitter ook een belangrijk geldschieter van de club. Naar verluidt wordt bij Achilles, onder meer door de dominant aanwezige familie Derks, het ene met het andere gat gedicht en zou degradatie uit de Jupiler League helemaal de 'doodsteek' betekenen. Al jaren gaan er sterke geruchten dat veel priv?gelden van de familie in de voetbalclub worden gepompt waardoor allerlei ingewikkelde geldstromen met elkaar vervlochten zijn. "

http://www.omroepgelderland.nl/nieu...ks-opgepakt-door-FIOD-de-familie-is-verslagen

Ondanks dat de club er niet direct bij is betrokken zal het een heel lastig verhaal worden voor Achilles '29 om te kunnen overleven, als je belangrijkste geldschieter weg valt.
 

de waan

Well-known member
Naar verluid, sterke geruchten.

Niet erg sterk van Omroep Gelderland om met dit soort termen te komen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Oh, niks aan de hand dus volgens Harrie. Zijn persverklaring:

Zoals bekend ben ik gisteren betrokken geraakt bij een onderzoek van de belastingdienst. Dit onderzoek betreft een paar duizend Nederlanders met een bankrekening in Zwitserland.
Sinds vanmiddag (zaterdagmiddag) ben ik weer thuis. Tijdens de gesprekken die met de recherche hebben plaatsgevonden heb ik alle vragen kunnen beantwoorden en alle zaken, voorzover dat nodig was, kunnen weerleggen. Het onderzoek is hiermee afgesloten en ligt ter afwikkeling bij de Officier van Justitie. Zoals het er naar uitziet is er geen zaak en zal er geen vervolging plaatsvinden.
Het mag duidelijk zijn dat de gebeurtenissen van gisteren een enorme impact hebben gehad op mij en mijn familie. Gelukkig is het in Nederland zo dat je pas veroordeeld wordt als je schuldig bevonden bent. Het vertrouwen en de steun dat we van zoveel mensen kregen, heeft ons enorm goed gedaan.
Ik verzoek iedereen de privacy van mij en mijn familie te respecteren.

Harrie Derks
 

Sjorro

Active member
Achilles '29 begint nog deze zomer met de bouw van een multifunctionele tribune op sportpark De Heikant. Daarin is onder meer ruimte voor een fysiotherapeut, een sportschool en businessplekken. De bouw is onderdeel van een grote verbouwing van het sportpark. Dat heeft het bestuur van de eerstedivisieclub donderdagavond op een informatiebijeenkomst bekend gemaakt. Of de club degradeert naar de tweede divisie heeft geen invloed op de verbouwing.


[h=2]Eigen kracht[/h]
Het is al langere tijd een wens van Achilles’29 te investeren in de accommodatie aan de Cranenburgsestraat. De financiering bleek moeilijk. De club is er naar eigen zeggen nu toch op eigen kracht en met eigen middelen in geslaagd.

[h=2]Zonnepanelen[/h]
Voordat de bouw langs het hoofdveld kan beginnen moeten eerst de oude kleedkamers en tribune worden afgebroken. De Groesbeekse voetbalclub wil energieneutraal worden en gaat daarom zonnepanelen plaatsen.

In de komende weken al wordt de wedstrijdverlichting vervangen door LED-verlichting. Dat was een van de licentie-eisen van de KNVB. Achilles '29 had daarvoor eigenlijk tot 1 oktober de tijd, maar door de beroepszaak bij de KNVB heeft de club de laatste tijd geen haast gemaakt.
 
Bovenaan