8e speelronde

JMD

Well-known member
In de 8e speelronde staat de 2e 'topper' van het seizoen op het programma. Ajax kan de titelverdediger op 8 punten zetten. Dat is natuurlijk nog veel te vroeg voor een definitief gat, maar na 8 duels op 8 punten voorstaan op de regerend kampioen geeft je als titelpretendent toch een boost. Gezien de aanstellingen van de afgelopen weken verwacht ik Nijhuis als scheidsrechter voor deze pot.

Met AZ - Twente is er op zondagmiddag laat een duel tussen de kampioenen van 2009 en 2010, en zo spelen dus de ploegen tegen elkaar die de laatste 16 landstitels verdeelden.

Het is niet helemaal on-topic, maar mag ik wijzen op de heerlijke voetbalzondag. Naast bovengenoemde duels (en Graafschap - Feyenoord) ook nog Bayern - Dortmund, Arsenal - Man United, AC Milan - Napoli en de stadsderby's van Madrid en Liverpool.

Vrijdag 2 oktober
Heracles Almelo - SC Heerenveen (20.00)

Zaterdag 3 oktober
NEC - ADO Den Haag (18.30)
Willem II - PEC Zwolle (19.45)
Roda JC - SC Cambuur (19.45)
Excelsior - FC Utrecht (20.45)

Zondag 4 oktober
De Graafschap - Feyenoord (12.30)
Ajax - PSV (14.30)
Vitesse - FC Groningen (14.30)
AZ - FC Twente (16.45)
 

JMD

Well-known member
Ik ben erbij volgende week. Hoop op een mooie pot van Ajax.

Het zal wel een moeizame bevalling worden (van beide kanten), klagende Ajaxsupporters hier dat het spel 'weer nergens op lijkt', maar dat Ajax toch wint. 2-1 ofzo.
 

Joost

Well-known member
iedereen krijgt een penalty tegen Cambuur dus we hoeven alleen achterin de boel dicht te houden voor de zege.
 

JMD

Well-known member
Kijk, daarom heb je dus een speler als Locadia nodig.
Zeker. Maar die is wel een klasse minder dan De Jong.

Maar je hebt gelijk, als je op 3 fronten wilt strijden moet je elke positie dubbel hebben bezet.
Nu is het aan Locadia om te laten zien wat hij kan.

Ik mag hopen dat ie er zondag 3 in knalt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zolang Bruma er maar bij is tegen Ajax maakt Ajax een prima kans.
 
Bovenaan