8e speelronde

JMD

Well-known member
De 8e speelronde is de laatste voor de volgende interlandbreak. En er staat met SC Heerenveen - PSV een heuse topper op het programma. Nou heeft PSV het altijd lastig in Heerenveen (het won slechts 2x van de laatste 10 duels daar), maar Heerenveen steekt in bloedvorm, het won de laatste 4 duels. Koploper Feyenoord gaat op bezoek in Tilburg, en Ajax heeft weer een thuiswedstrijd, nu tegen FC Utrecht. Verder hebben we nog een derby op het programma staan: Heracles Almelo - FC Twente, dat zelfs een 'uitgekleed' Twente na 7 duels 6 punten voorstaat op de broer uit Almelo zal het zwartwitte kamp pijn doen. Verder ook een heus zespuntenduel, want 2 van de meest tegenvallende ploegen van dit seizoen (Roda en NEC) staan tegenover elkaar. Verder staan 2 voorspelde degradatiekandidaten tegenover elkaar: Go Ahead en Excelsior. Maar de Rotterdammers doen het uitstekend. De 3e Rotterdamse ploeg (die het ook uitstekend doet), Sparta dus, sluit het weekend af als het AZ ontvangt.

Vrijdag 30 september
PEC Zwolle - ADO Den Haag (20.00)

Zaterdag 1 oktober
Vitesse - FC Groningen (18.30)
SC Heerenveen - PSV (19.45)
Roda JC - NEC (19.45)
Go Ahead Eagles - Excelsior (20.45)

Zondag 2 oktober
Ajax - FC Utrecht (12.30)
Willem II - Feyenoord (14.30)
Heracles Almelo - FC Twente (14.30)
Sparta R. - AZ (16.45)
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Forza Heerenveen!

Ben heel benieuwd. Als we er goed druk op krijgen en onze vleugelspitsen in stelling kunnen brengen, gaat het spoken in Heerenveen, maar als PSV dodelijk countert, kan het ook zo 1-4 worden.
 

JMD

Well-known member
Forza Heerenveen!

Ben heel benieuwd. Als we er goed druk op krijgen en onze vleugelspitsen in stelling kunnen brengen, gaat het spoken in Heerenveen, maar als PSV dodelijk countert, kan het ook zo 1-4 worden.

Ik denk dat er sowieso minimaal 4 goals gaan vallen, maar in welke verhouding??/
 

Abubakari

Well-known member
Forza Heerenveen!

Ben heel benieuwd. Als we er goed druk op krijgen en onze vleugelspitsen in stelling kunnen brengen, gaat het spoken in Heerenveen, maar als PSV dodelijk countert, kan het ook zo 1-4 worden.

Net als Groningen en Feyenoord deden PSV het spel laten maken, scoren ze niet en kun je zelf counteren. Zou wel leuk zijn wanneer Schaars uit een vrije trap de winnende scoort.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Net als Groningen en Feyenoord deden PSV het spel laten maken, scoren ze niet en kun je zelf counteren. Zou wel leuk zijn wanneer Schaars uit een vrije trap de winnende scoort.

Heerenveen heeft snelheid zat om via de omschakeling toe te slaan, maar is defensief niet sterk genoeg om PSV te laten komen vrees ik, dus er dan maar gewoon weer vol opklappen. Krijg je het publiek erachter en kunnen er leuke dingen gebeuren. Sowieso ligt de druk bij PSV en dat is lekker. Zij kunnen zich geen puntverlies permitteren nu Feyenoord blijft winnen. Wij hebben een prima seizoensstart en dit duel niks te verliezen. Ik kijk er in ieder geval naar uit.
 

Abubakari

Well-known member
Heerenveen heeft snelheid zat om via de omschakeling toe te slaan, maar is defensief niet sterk genoeg om PSV te laten komen vrees ik, dus er dan maar gewoon weer vol opklappen. Krijg je het publiek erachter en kunnen er leuke dingen gebeuren. Sowieso ligt de druk bij PSV en dat is lekker. Zij kunnen zich geen puntverlies permitteren nu Feyenoord blijft winnen. Wij hebben een prima seizoensstart en dit duel niks te verliezen. Ik kijk er in ieder geval naar uit.

FC Groningen is defensief ook niet best, maar die wisten PSV ook op de nul te houden, in Eindhoven nota bene.

Sowieso wel een pot om naar uit te kijken als scc houder, PSV ook nog een verre reis achter de rug, dat is ook nog in Heerenveen voordeel lijkt mij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mini Pell? stijgt tegen Feyenoord vaak wel boven zichzelf uit. De laatste jaren ligt die pot ons sowieso niet echt.
 

Joost

Well-known member
Dat wordt een heel belangrijk potje komende week. De nederlaag tegen Feyenoord was wel ingecalculeerd en jammer dat het die laatste minuten nog aardig opliep.

In de eerste 4 duels dit seizoen werd er best aardig gespeeld en zaterdag hoeft Brouwers er niet in te staan dus ik heb hoop op een resultaat.
 
Bovenaan