4e speelronde

JMD

Well-known member
Kom net thuis van een toernooi. En.... gloeiende godver... 0-0.

32 doelpogingen, 0 keer scoren.
Ik lees overal dat al hadden ze tot na de winterstop doorgevoetbald ze nevernooitniet hadden gescoord.
Dom, onnodig, chagrijnig puntenverlies voor PSV. En faalhaas De Jong die nog steeds de penalties mag nemen.... WHY!

Klopt helemaal...

Punt is dat als je voor dit serietje gezegd had dat PSV na 4 duels 10 punten had gehad, dat je met het programma dat PSV had (tegen de nummer 4,5,7,8 van vorig seizoen) gewoon van tevoren getekend had. Maar niet dat het puntverlies tegen Groningen zou komen, dat zelf nog geen punt had gehaald en dat je ook nog eens 60 minuten tegen 10 man speelt ?n nog een penalty mist...

We moeten maar even de Olympische Spelenmanier gebruiken en ze helemaal affikken. Want de heren zijn gewoon na de lovende kritieken van afgelopen week even in de wolken gaan lopen. Ergste was nog dat door die drinkpauzes (geen idee waarom die nodig waren, zo warm was het volgens mij niet) Cocu 2 extra 'toespreekmomenten' had. Die na ongeveer 67 minuten had ik echt een boze Cocu verwacht, want het leek nergens op... Word dan verdomme een keer kwaad (zoals De Boer ooit in zo'n drinkpauze, alhoewel niemand zo mooi boos kan worden als hij), het gezapige van PSV straalde af op Cocu en vice versa.

Anyway, eerste serie gehad: 2 punten achter op Feyenoord, 3 voor op Ajax. Dat laatste had ik gezien het programma van ons en Ajax niet verwacht. Komende weken NEC uit, Feyenoord thuis, Excelsior uit en Heerenveen uit. Ik ben benieuwd, want nu gaat ook de CL komen. Voordeel is dat we na de eerste CL pot Feyenoord ontvangen. Dan zal er van onderschatting geen sprake zijn, en heeft Feyenoord tevens ook een Europees duel in de benen.
 

Miramar

Well-known member
Kom net thuis van een toernooi. En.... gloeiende godver... 0-0.

32 doelpogingen, 0 keer scoren.
Ik lees overal dat al hadden ze tot na de winterstop doorgevoetbald ze nevernooitniet hadden gescoord.
Dom, onnodig, chagrijnig puntenverlies voor PSV. En faalhaas De Jong die nog steeds de penalties mag nemen.... WHY!

K.U.T. dit. Schande.

6 schoten op doel, 26 in de tweede ring of ruim naast. Noem ik geen poging, integendeel zelfs.
 

JMD

Well-known member
6 schoten op doel, 26 in de tweede ring of ruim naast. Noem ik geen poging, integendeel zelfs.

Het is nog erger: 37 doelpogingen, slechts 7 op doel... Dat is misschien nog wel erger dan niet scoren. Van die 30 niet-op-goal zijn er echt niet meer dan een handvol 'net naast/over'. Ruim meer dan 20 schoten dus flink naast/over... Manmanman...
 

JMD

Well-known member
Verder: waarom starten we weer zo gezapig? Waarom kan er nou niet vanaf de aftrap flink gas worden gegeven? Dat hou je niet 90 minuten vol, dat snap ik, maar geef dan 10 minuten gas. Groningen was n.a.v. de resultaten van de afgelopen weken zo labiel als wat. Die moet je vastgrijpen en niet loslaten voor je 2-0 voorstaat... Nee hoor, we lieten ze lekker in de wedstrijd komen, Grunn had de eerste kansjes en pas na een kwartier denken we: o ja, laten we eens wat gaan doen. Maar toen hadden de groenen al een kwartier vertrouwen getankt.
 

Abubakari

Well-known member
Het werkt prima, inderdaad. Volgende speelronde maar weer even een wedstrijdje uitzoeken voor een dergelijke post. En nee, niet een wedstrijd van Feyenoord.
Don't bother, already taken care of.

Wat komt ADO elk jaar in de Kuip doen behalve zich elke keer weer kansloos af te laten slachten?:devil:

Het leukste vond ik nog wel de reactie van Padt, dat ie ooit tegen Luuk de Jong heeft gezegd dat een keeper nooit blijft staan omdat ie dat niet durft. Ze hadden het allebei onthouden. :D
Maar goed, Luuk de Jong heeft nu wel de belabberdste penalty van het seizoen genomen, de volgende gaat vast ook weer mis maar vast niet zo onnozel als deze.
 

Abubakari

Well-known member
Die van Havenaar was nog onnozeler.

Nee, die was een heel klein beetje minder onnozel.

Wel apart trouwens, 3 misse penals in ??n weekend.
Die van de Kogel was weigenlijk nog best een prima penalty, maar Onana bleek zich net als Padt goed voorbereid te hebben.
Achteraf stom dat de Ajacieden nooit eens voor Cillessen een penalty tegen PSV veroorzaakt hebben, had Cillessen er ook eens eentje kunnen stoppen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vind bij Luuk de Jong steeds pijnlijker worden dat hij weinig toevoegt aan het team. Ja, hij is natuurlijk wel kopsterk en kan zo nu en dan een bal vast houden, maar hij vertraagt ook veel en is vaak afwezig. Gelukkig is hij aanvoerder van PSV zodat ze hem niet zo snel vervangen met een echt goede spits, anders was PSV veel sterker.
 

Janssen

Well-known member
Hij was vorig jaar toch gewoon de belangrijkste man? Zowat elke aanval begon bij hem. Niemand was dwingender aanwezig dan hij.
 

Pascallovic

Well-known member
Luuk zit gewoon in een mindere fase qua spel. Dat heeft elke voetballer wel eens. Voor de Eredivisie is het gewoon een topspits en voor de CL komt ie te kort, ook als ie wel in vorm is. De penalty's moet ie niet meer nemen, maar voor de rest hoor je hem gewoon te laten staan. Als ie over een paar wedstrijden nog steeds uit vorm is, dan kun je een keer aan een wissel denken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij wat genuanceerd Pascal. Luuk kan er gewoon geen kut meer van.
 

zwammy

Well-known member
6 schoten op doel, 26 in de tweede ring of ruim naast. Noem ik geen poging, integendeel zelfs.

Hendrix die het presteert om een vrije schotkans van 16 meter 3 meter over te schieten. En dat tot 3x toe. Hou toch op man braskutten
 
Bovenaan