3e groepswedstrijd: Nederland - Oostenrijk (Groep D.)

JMD

Well-known member
Over bondscoaches gesproken, Deschamps… Zo’n goeie ploeg, zoveel goeie aanvallers en dan tegen Polen met twee controleurs op het middenveld weer angsthazenvoetbal spelen. Ik hoop voornamelijk voor Deschamps dat ze er heel snel uitvliegen en dat er dan iemand komt die wel met lef durft te voetballen.
Precies. EN waar wij in NL ons nog kunnen beroepen op het feit dat we niet echt een topselectie hebben, hebben de FRansen dat natuurlijk wel.
 

Raul

Well-known member
Ik waardeer de scherpe analyses van Marco van Basten regelmatig en het is een goede zet van de NOS om iemand als Guus Hiddink (af en toe) erbij te halen om het debat te verlevendigen. Gisteravond had Van Basten het over de tekortkomingen van Oranje in de wedstrijd tegen Oostenrijk. Hoewel ik zijn punten over het algemeen goed vond, vond ik sommige delen van zijn analyse moeilijk te begrijpen, vooral zijn commentaar over de gebrekkige coördinatie. Maar het ontbreken van leiderschap binnen het team is natuurlijk wel overduidelijk. Hij verbond dit ook allemaal met bredere maatschappelijke trends in Nederland, zoals een gebrek aan vermogen om kritiek te accepteren, een weerstand tegen de harde waarheid, en een noodzaak voor meer structuur en leiderschap om succes te bereiken. Betrekt hij deze punten specifiek op Virgil van Dijk? Bovendien repte hij ook over topsport en meer, maar dat verhaal is mij wel bekend.
 

Mario

Well-known member
De reserve spelers hebben achter gesloten deuren een oefenwedstrijd gespeeld tegen de amateurs van TSV Havelse, dat uitkomt in de Regionalliga Nord, Het werd uiteindelijk 6-1 met doelpunten van Weghorst(2), van de Ven (2), Brobbey en Frimpong.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik waardeer de scherpe analyses van Marco van Basten regelmatig en het is een goede zet van de NOS om iemand als Guus Hiddink (af en toe) erbij te halen om het debat te verlevendigen. Gisteravond had Van Basten het over de tekortkomingen van Oranje in de wedstrijd tegen Oostenrijk. Hoewel ik zijn punten over het algemeen goed vond, vond ik sommige delen van zijn analyse moeilijk te begrijpen, vooral zijn commentaar over de gebrekkige coördinatie. Maar het ontbreken van leiderschap binnen het team is natuurlijk wel overduidelijk. Hij verbond dit ook allemaal met bredere maatschappelijke trends in Nederland, zoals een gebrek aan vermogen om kritiek te accepteren, een weerstand tegen de harde waarheid, en een noodzaak voor meer structuur en leiderschap om succes te bereiken. Betrekt hij deze punten specifiek op Virgil van Dijk? Bovendien repte hij ook over topsport en meer, maar dat verhaal is mij wel bekend.
Het is inmiddels wel duidelijk dat v Basten geen fan in van v Dijk. Nou ben ik de laatste die hier gaat roepen dan v Dijk foutloos speelt maar v Basten heeft het wel erg vaak over 'm.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Makanaky

Well-known member
De reserve spelers hebben achter gesloten deuren een oefenwedstrijd gespeeld tegen de amateurs van TSV Havelse, dat uitkomt in de Regionalliga Nord, Het werd uiteindelijk 6-1 met doelpunten van Weghorst(2), van de Ven (2), Brobbey en Frimpong.
Allemaal in de basis ermee!
 

Batigoal

Well-known member
Ik waardeer de scherpe analyses van Marco van Basten regelmatig en het is een goede zet van de NOS om iemand als Guus Hiddink (af en toe) erbij te halen om het debat te verlevendigen. Gisteravond had Van Basten het over de tekortkomingen van Oranje in de wedstrijd tegen Oostenrijk. Hoewel ik zijn punten over het algemeen goed vond, vond ik sommige delen van zijn analyse moeilijk te begrijpen, vooral zijn commentaar over de gebrekkige coördinatie. Maar het ontbreken van leiderschap binnen het team is natuurlijk wel overduidelijk. Hij verbond dit ook allemaal met bredere maatschappelijke trends in Nederland, zoals een gebrek aan vermogen om kritiek te accepteren, een weerstand tegen de harde waarheid, en een noodzaak voor meer structuur en leiderschap om succes te bereiken. Betrekt hij deze punten specifiek op Virgil van Dijk? Bovendien repte hij ook over topsport en meer, maar dat verhaal is mij wel bekend.
Alleen jammer dat Van Basten nooit meer voetbal kijkt, wat hij ook toegaf laatst. Over Oranje gaat nog net, maar over het algemeen zijn de analyses van hem niets meer waard als hij amper weet naar wie hij kijkt.
 

Raul

Well-known member
Alleen jammer dat Van Basten nooit meer voetbal kijkt, wat hij ook toegaf laatst. Over Oranje gaat nog net, maar over het algemeen zijn de analyses van hem niets meer waard als hij amper weet naar wie hij kijkt.
Dit vind ik vreemd. Het frappante is dat hij het een paar dagen geleden over Simons had, maar hij moest weer expliciet zeggen dat hij geen Leipzig kijkt, waardoor je mening onvolledig is eigenlijk, want je moet enigszins kunnen vergelijken. Zwak van van Basten.

Het is wel zo dat ik af en toe graag naar hem luister in plaats van de Gijp of Derksen. Het is natuurlijk bijna niet te vergelijken, maar een van Basten zo nu en dan is een verademing na deze twee heren.
 

Maasveld

Well-known member
Alleen jammer dat Van Basten nooit meer voetbal kijkt, wat hij ook toegaf laatst. Over Oranje gaat nog net, maar over het algemeen zijn de analyses van hem niets meer waard als hij amper weet naar wie hij kijkt.
Haha ja gisteren ook weer: "Die jongen die erin kwam bij Engeland, ik kende hem niet." Dat ging dus over de meest waardevolle (in goals + assists) speler van de Premier League van afgelopen seizoen.
 
Bovenaan