31e speeldag

gevegt

Well-known member
Geloof niet dat wij het over die 3 oneens zijn geweest...


Beetje te traag, verdedigend niet altijd even sterk.

Aanvallend daarentegen goed, goed schot, 'ziet' het spel.
Kom nou toch, je hebt jaren Bruma vervloekt.

Wat je over Pr?pper zegt klopt. Dat is precies wat ik al tijden over hem zeg. Hij loopt heel veel zonder bal maar doet zat tactisch vaak niet goed en bij balverlies blijft hij te veel hangen waardoor Arias te vaak in problemen komt. Juist als middenvelder kom je dan te kort.
 

JMD

Well-known member
Kom nou toch, je hebt jaren Bruma vervloekt.
Vervloekt niet. Wel dat ik kritiek op hem had ja, maar volgens jou kan Pr?pper niks goeds doen.

Pr?pper komt er wel. Net als Bruma.

Wat je over Pr?pper zegt klopt. Dat is precies wat ik al tijden over hem zeg. Hij loopt heel veel zonder bal maar doet zat tactisch vaak niet goed en bij balverlies blijft hij te veel hangen waardoor Arias te vaak in problemen komt. Juist als middenvelder kom je dan te kort.

Die jongen is 24, komt net van Vitesse en ik direct van meerwaarde voor PSV, 0 aanpassingsproblemen. Die komt er echt wel hoor. Alle journalisten geven Pr?pper alle krediet voor hoe hij het bij PSV oppakt, was uitblinker in diverse CL-wedstrijden (o.a. bij United en tegen Atletico).
 

gevegt

Well-known member
Vervloekt niet. Wel dat ik kritiek op hem had ja, maar volgens jou kan Pr?pper niks goeds doen.


Die jongen is 24, komt net van Vitesse en ik direct van meerwaarde voor PSV, 0 aanpassingsproblemen. Die komt er echt wel hoor. Alle journalisten geven Pr?pper alle krediet voor hoe hij het bij PSV oppakt, was uitblinker in diverse CL-wedstrijden (o.a. bij United en tegen Atletico).

Wat journalisten zeggen interesseert mij geen reet. De meesten zijn opportunisten en hebben echt geen verstand van tactiek en het hele spelletje. Ik kijk liever zelf naar de goede en mindere kanten, daar heb ik niemand anders voor nodig ( nou ja af en toe Janssen, die heeft er ook verstand van ).

Als je 24 bent en dan nog de fouten maakt die Pr?pper maakt heb je nog twee jaar om die er uit te krijgen. Dat is niet lang meer. Voor PSV een goede aanwinst, maar voor de top competities komt hij te kort.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vervelend potje in de Kuip. Eerste helft was om te janken zo slecht. Ging het ook nog eens keihard regenen. Tweede helft was wel ietsje beter en eigenlijk hadden we op basis van de kansenverhouding ook gewoon moeten winnen. Helaas stond Dirk 'ik ben een speler die in het laatste kwartier kan scoren' Kuyt niet op scherp bij zijn vier opgelegde kansen.

Overigens was mijn grootste ergernis het niet teruggeven van de bal, toen Groningen hem over de lijn had geschoten vanwege de blessure van Sorloth. Leuk als je haast hebt omdat de wedstrijd bijna afgelopen is, maar sportiviteit is nog veel belangrijker. Hadden ze maar eerder moeten scoren. Kansen genoeg.
 

Janssen

Well-known member
Pr?pper is een hele kwetsbare middenvelder. Dat is acceptabel als je aanvallend dusdanig goed bent dat je een defensieve middenvelder in zijn dienst kunt laten spelen maar dat is niet zo.
 

Joost

Well-known member
Wat een kansloos potje was het. Roda wist PSV nog wel even te verrassen met een opmerkelijke voorhoede maar dat duurde 5 minuten. PSV daarna heer en meester en vooral heel zakelijk. Van dat geduw bij de 0-1 heb ik niets gezien, het was overigens wel hands van de Jong bij de aanleiding van de hoekschop maar dat kon Blom niet zien want die stond aan de andere kant.

Ook na rust kwamen ze nog wel even leuk uit de kleedkamer met die kopkans en omhaal maar na die 0-2 was het wel helemaal klaar. Wat ik dan niet snap is dat Kalezic Juric eruit haalt voor Poepon. Met 0-2 achter en zo'n wissel toon je geen enkel lef, en dat schort er eigenlijk al het hele seizoen aan. Om die reden is het ook dat veel mensen ondanks de verwachte nederlaag met de verwachte score met een rotgevoel naar huis gingen. Niemand verwachtte een stunt maar speel met bravoure en lef, dat levert meer op dan je zo eenvoudig naar de slachtbank laten leiden.
 

Abubakari

Well-known member
Niemand verwachtte een stunt maar speel met bravoure en lef, dat levert meer op dan je zo eenvoudig naar de slachtbank laten leiden.
Het lijkt (ook bij Ajax) vaak eenvoudig, ik denk echter dat Ajax en PSV gewoon vele malen beter zijn dan de rest en dat het daardoor vaak lijkt alsof de tegenstander er te weinig aan doet.
 

Forza AZ

Well-known member
Goede avond voor AZ. 2 punten uitgelopen op Vitesse en Heracles en doelsaldo ten opzichte van Utrecht gelijkgetrokken. Nu moet Ajax morgen nog even z'n plicht doen en dan staan we weer 4e. Of we daar uiteindelijk wat aan gaan hebben moet nog afgewacht worden, maar dat zien we volgende week wel.
 

Joost

Well-known member
Het lijkt (ook bij Ajax) vaak eenvoudig, ik denk echter dat Ajax en PSV gewoon vele malen beter zijn dan de rest en dat het daardoor vaak lijkt alsof de tegenstander er te weinig aan doet.

Dat zowel Ajax als PSV tegen ons punten verspeelde ligt volledig aan hun eigen falen. Dat kwaliteitsverschil is echt groot.

Aan de aanvankelijke tactiek van Roda was niets mis; stug verdedigen en hopen op een uitval. De achterhoede stond ook gewoon uitstekend want buiten de kopgoals heeft PSV nauwelijks iets gecre?erd. Als je 0-1 achter staat is die tactiek ook nog te snappen. Maar met 0-2 achter en nog 25 minuten te spelen mag je als trainer iets proberen. Roda speelde met twee controleurs voor de verdediging, haal er eentje uit voor een aanvaller bijvoorbeeld. 3 spitsen erbij en blind aanvallen zoals vaak geopperd wordt is kansloos maar een beetje lef tonen kan echt geen kwaad.
 

Abubakari

Well-known member
Dat zowel Ajax als PSV tegen ons punten verspeelde ligt volledig aan hun eigen falen. Dat kwaliteitsverschil is echt groot.

Nou okay, op een goede dag van Ajax en PSV zijn ze gewoon vele malen beter zijn dan de rest en dat het daardoor vaak lijkt alsof de tegenstander er te weinig aan doet.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Ajax-Utrecht, en andersom, zijn voor mij persoonlijk wel speciale wedstrijden. In de tijd dat ik nog actief was bij de harde kern, zat mijn beste gabber bij de UHF, harde kern van Utrecht. Veel onderling gelachen en nog steeds goed bevriend. Tijdens deze wedstrijden vaak veel spanningen op de tribune neem als voorbeeld, Ajax 2 vs Utrecht voor de beker, Johan Cruijffschaal, het terugstuur incident, die kerel op het veld in Utrecht, etc.

Op voetbal gebied is er ook altijd strijd, ongeacht de stand op de ranglijst zijn het voor de Domstedelingen de 2 wedstrijden van het seizoen. Daarnaast heb ik Ajax afgelopen weekend zien voetballen en ik vond het niet veel. Heb er geen goed gevoel bij, en ga vanmiddag ook zeker niet zitten met het gevoel van "die pakken we wel even". Toch voorspel ik: 3-2.
 

Eef de Kip

Well-known member
hhmm, mij benieuwen, als je maar niet te lang met die goal wacht anders wordt het echt hangen en wurden en kan het je zmaar 2 puntjes kosten.
 
Bovenaan