30e speeldag

stc

Well-known member
Heb gisteren de wedstrijd PSV - Willem II in het stadion bekeken.

Er zijn uiteraard een aantal zaken die opvielen.

PSV was gisteren veel en veel beter dan Willem II. PSV had de eerste helft al afstand moeten nemen, maar uiteraard gebeurde dit pas ver in tweede helft. PSV begint wekelijks op 60% met de wetenschap dat ze toch wel winnen. Helaas is dit een foute instelling.

Narsingh was gisteren niet goed in zijn spel. Begrijp nog steeds niet waarom Lestienne niet in plaats van Narsingh speelt. De Jong speelde gisteren weer onder zijn niveau. Na de rode kaart van Arias werd PSV steeds sterker, wat resulteerde in 2 doelpunten.
Na de rode kaart van Arias speelde Hendrix even centraal achterin, todat Brenet in het veld kwam voor Pereiro (Cocu had beter Narsingh ipv Pereiro kunnen wisselen op dat moment). Ik moet helaas mijn woorden die ik dit begin over Hendrix en centraal achterin terug nemen. Hendrix was de minuten die hij centraal speelde dramatisch. Op het middenveld leed hij ook veel balverlies.

Gisteren was de scheidsrechter weer op dreef tegen PSV. Waar hij bij PSV floot voor overtredingen, deed hij dit niet bij overtredingen van Willem II. De gele kaarten van Moreno en Zoet waren in dit geval dan ook dom (overigens hadden ze wel gelijk). De tweede gele kaart van Arias was ook dom, als je weet dat je geel hebt en twee ploeggenoten in de buurt hebt staan.
Soms denk ik dat het scheidsrechterskorp in Nederland een zwak heeft voor PSV....
 

Pascallovic

Well-known member
Als ik de laatste invalbeurten van Lestienne neem, dan snap ik wel waarom Narsingh speelt in plaats van hem.
 

stc

Well-known member
Ben nog vergeten te vermelden dat Van Ginkel en Proper traag zijn in het omschakelen. Hierdoor komt PSV soms in de problemen.
 

JMD

Well-known member
Als ik de laatste invalbeurten van Lestienne neem, dan snap ik wel waarom Narsingh speelt in plaats van hem.

Die is idd nooit meer in vorm gekomen... Wat een klotejaar heeft die gehad, vooral prive natuurlijk...
Tot de absentie van hem in september was hij goed bezig.
 

Pascallovic

Well-known member
Lestienne is juist sneller.
Je kunt bij Narsingh om een hoop dingen zeuren maar juist niet om zijn snelheid. Een van de snelste aanvallers van de Eredivisie. Moet nog zien dat een Lestienne aannemelijk sneller is, dat je er extra voordeel uithaalt.
 

stc

Well-known member
Je kunt bij Narsingh om een hoop dingen zeuren maar juist niet om zijn snelheid. Een van de snelste aanvallers van de Eredivisie. Moet nog zien dat een Lestienne aannemelijk sneller is, dat je er extra voordeel uithaalt.

Gisteren was Narsingh juist 2x langszaam in een counter, waarbij PSV had kunnen scoren als hij sneller was geweest.
 
Bovenaan