[3 sept 2015] Nederland - IJsland, EK Kwalificatie

Pascallovic

Well-known member
Narsingh was al gewisseld. De Jong is de beste kopper en staat altijd bij dit soort situaties in het centrum.
Kijk de beelden er nog maar eens op na. Bruma wil Hansen dekken, ziet dat Locadia dat doet en stapt uit op het moment dat de vrijetrtap al is genomen.

Ok?, heeft hij nog meer 'fouten' gemaakt dit seizoen?
Er is niemand die Hansen dekt, dat Hansen uiteindelijk in de buurt van Locadia komt heeft niks te maken met het dekken van de aanvaller. Op het moment dat Bruma uitstapt is de afstand van Hansen naar Locadia meters en daarvoor heeft Locadia ook niet in de buurt van Hansen gestaan. Dus hij kan nooit hebben gezien dat Locadia hem aan het dekken was.

Nu vind ik het prima dat je aanvallers die goed kunnen koppen in dit soort situaties in het centrum zet. Echter laat je niet je centrum verdediger in zo'n situatie de afvallende bal eruit lopen. Voor mij vooralsnog zijn enige fout dit seizoen, maar vind hem voor Oranje echt helemaal niks. De zwakste schakel achterin bij PSV als iedereen fit is.

Max

Administrator
Forumleiding
Met Bruma zijn ervaring en postuur hoort hij de boel eerder op te stellen en leiding te geven aan de verdedigende stelling bij corners.

gevegt

Well-known member
De Vrij is inderdaad verder dan Bruma.
Alleen Feyenoorders vinden een constant falende van Beek beter dan Bruma.

Shayman

New member
Veltman is ook beter dan Bruma.

Veltman is het voorbeeld dat er geen/heel weinig Nederlandse verdedigers meer zijn. Ik hoop ook op Moreno-Isimat bij PSV centraal want zelfs in slechts de Eredivisie maakt Bruma me iets teveel fouten.

RickPSV

Active member
Als De Vrij nog geblesseerd is bij Nederland - IJsland zou ik Virgil van Dijk hem laten vervangen.

Bovenaan