27e speelronde

Max

Administrator
Forumleiding
Mooi! Qua punten gelijk met Willem II. Jammer van het doelsaldo.

Simon

Administrator
Forumleiding
Excelsior vergeet te voetballen, dat ging op dezelfde manier eerder al fout tegen Cambuur. FC Groningen gaat dit 'gewoon' nog winnen

Jamel

Administrator
Forumleiding
Drie hele belangrijke punten voor Excelsior!

Gefeliciteerd, Simon en Kralinger!

Abubakari

Well-known member
Mooi, als Ajax morgen de kop er bij houdt als koploper naar Eindhoven. Tige by tige Hearrenfean! (En ook PSV bedankt want het begint natuurlijk bij het spelen van een slechte wedstrijd).

stc

Well-known member
Ben net terug uit Eindhoven. Alle PSV-ers zijn zwaar door de ondergrens gegaan vandaag. SC Heerenveen heeft het ook goed gedaan en kunnen tevreden zijn met een punt.

JMD

Well-known member
Kom net terug en zie de 1-1 uitslag...

Waarom verbaast me dit nou niet?
* simpelweg omdat een serie van 10 gewonnen duels op een gegeven moment eindigt, en dat we als PSV-supporter zijnde na de 1-1 tegen Roda hadden getekend voor 10 zeges op rij.
* omdat Heerenveen ons niet ligt. Wat Ajax met bv Utrecht heeft, hebben wij met Heerenveen en Roda.
* omdat je gewoon kon bedenken dat met zo'n week in het vooruitzicht waarin je eerst Atletico krijgt en dan daarna de heel belangrijke wedstrijd tegen Ajax dat dan dit als 'makkie' gezien wordt
* omdat we het dit jaar thuis tegen 'mindere ploegen' (met alle respect voor Heerenveen, maar die vind ik dit jaar geen topploeg) gewoon lastig hebben
* omdat de spelers al met het hoofd bij volgende week zijn.
* omdat PSV vorige week na de demonstratie in Groningen op zo'n hoge wolk gezet is door alle lovende kritieken dat ze er wel vanaf moesten lazeren.

Anyway, 1-1. Jammer, maar dat ging een keer gebeuren. Verandert normaal gesproken (er even vanuit gaande dat Ajax morgen wint) natuurlijk wel het objectief van volgende week, want nu moet PSV winnen.

Zoals iemand hier ook zegt, volgende week kan het gat 4 punten zijn, en het duel erna moet PSV naar Alkmaar en kan het dan begin april beslist zijn. Maar aan de andere kant is PSV in topduels dit seizoen al ijzersterk en zal het mij niks verbazen als we Ajax en AZ winnen en dan thuis punten laten liggen tegen Willem II in eigen huis.

PSV heeft volgens mij nu zo ongeveer net zoveel punten als vorig jaar na 27 duels. Dat de titelstrijd nu zo spannend is ligt dus ook vooral aan Ajax, dat bezig is aan een ijzersterk seizoen en de laatste weken ook gewoon goed speelt. Want PSV won dan wel 10x op rij, maar Ajax speelde in die serie ook slechts 2x gelijk. Ajax is misschien wel de meest constante ploeg van het seizoen, en zijn gedurende het seizoen gegroeid. Bij PSV wisselen de goede duels teveel met de slechte.

Gefeliciteerd Satyr, PES5 en Friesland1 trouwens!

JMD

Well-known member
En ook nog positief nieuws trouwens dit weekend: WIllem II en Roda JC zijn nu echt in degradatiegevaar. Mooi. Helaas zullen ze er niet beide uit kunnen, maar bv NAC of VVV ipv Willem II of Roda, graag.

En ook nog positief nieuws met een knipoog: het behaalde punt van PSV van vanavond betekent dat als Feyenoord morgen niet wint we in ieder geval zeker zijn van Europees voetbal :) , voor het 43e seizoen op rij.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
En ook nog positief nieuws met een knipoog: het behaalde punt van PSV van vanavond betekent dat als Feyenoord morgen niet wint we in ieder geval zeker zijn van Europees voetbal :) , voor het 43e seizoen op rij.

Nou, dat zal een hele troost voor gevegt zijn, neem ik aan.

PSV gaat uiteraard niet van Ajax ?n AZ verliezen. Het zal vast tot het einde spannend blijven, zowel Ajax als PSV laten erg weinig liggen. Daarom was ik ook erg in mijn nopjes met deze uitslag.

Bovenaan