26e speelronde

JMD

Well-known member
Na een speelronde waarin 4 van de onderste 5 ploegen hun duel wonnen, Feyenoord eindelijk weer eens won en Ajax de topper van AZ eenvoudig won is het in het eerste weekend van maart tijd voor de 26e speelronde. In die speelronde hebben de 2 titelpretendenten een uitduel (PSV naar Groningen, Ajax naar Willem II), kan de nieuwe nummer 3 Feyenoord verder bouwen op het resultaat van zondag en hebben de nummer 17 en 18 ook allebei een uitbeurt, Cambuur naar Feyenoord en De Graafschap naar Zwolle.

Vrijdag 4 maart
ADO Den Haag - FC Twente (20.00)

Zaterdag 5 maart
PEC Zwolle - De Graafschap (18.30)
FC Groningen - PSV (19.45)
SC Heerenveen - FC Utrecht (20.45)

Zondag 6 maart
NEC - Heracles Almelo (12.30)
AZ - Excelsior (14.30)
Willem II - Ajax (14.30)
Roda JC - Vitesse (14.30)
Feyenoord - SC Cambuur (16.45)
 

JMD

Well-known member
Omdat Ajax van AZ won mag PSV bij Groningen dus geen puntverlies lijden, het is van groot belang dat we de topper op 20 maart met een voorsprong in gaan. En Ajax zie ik de komende 2 weekenden geen punten verspelen, dat had ik eigenlijk dit weekend verwacht.
 

Abubakari

Well-known member
Omdat Ajax van AZ won moet PSV bij Groningen dus puntverlies lijden, het is van groot belang dat we de topper op 20 maart met een voorsprong in gaan. En Ajax zie ik de komende 2 weekenden geen punten verspelen, dat had ik eigenlijk dit weekend ook al niet verwacht.
 

gevegt

Well-known member
Omdat Ajax van AZ won moet PSV bij Groningen dus puntverlies lijden, het is van groot belang dat we de topper op 20 maart met een voorsprong in gaan. En Ajax zie ik de komende 2 weekenden geen punten verspelen, dat had ik eigenlijk dit weekend ook al niet verwacht.

En jij denkt dat wij gaan verliezen tegen Groningen?
 

Abubakari

Well-known member
En jij denkt dat wij gaan verliezen tegen Groningen?

Dat zei ik niet. Zou wel mooi zijn en gezien de thuisbalans (pas 2 thuisnederlagen) is puntverlies voor PSV ook niet onmogelijk. 1-1 lijkt me wel wat. 2-1 zou nog leuker zijn.
Dan weer in Eindhoven winnen, zijn we alweer bijna kampioen.
 

gevegt

Well-known member
Dat zei ik niet. Zou wel mooi zijn en gezien de thuisbalans (pas 2 thuisnederlagen) is puntverlies voor PSV ook niet onmogelijk. 1-1 lijkt me wel wat. 2-1 zou nog leuker zijn.
Dan weer in Eindhoven winnen, zijn we alweer bijna kampioen.
Droom maar lekker verder.
 

Fregge

Well-known member
En jij denkt dat wij gaan verliezen tegen Groningen?

Waarom niet dan? Ik wil wel herhaling van:

images
 

Joost

Well-known member
Wees niet bang. Zowel op zaterdag als op zondag bakt Vitesse er geen kut van. 3-0...

Jullie hebben laatst toch nog eens een goede wedstrijd gespeeld? Het verschil tussen Maas en Bosz is wel immens, normaal kan een nieuwe trainer nog wel even teren op de spelpatronen die de vorige man erin had geslepen maar bij Maas is daar niets van te zien.
 

delmaestro

Well-known member
Jullie hebben laatst toch nog eens een goede wedstrijd gespeeld? Het verschil tussen Maas en Bosz is wel immens, normaal kan een nieuwe trainer nog wel even teren op de spelpatronen die de vorige man erin had geslepen maar bij Maas is daar niets van te zien.

Dat komt omdat Maas zelf gaat liggen klootviolen. Het gespreide bedje van Bosz heeft ie aan de kant geschoven, en nu denkt deze omhooggevallen assistent dat hij het ook wel even doet. Hij helpt alles om zeep door constant te gaan schuiven. Alle automatismen zijn eruit, net als het zelfvertrouwen. Die per ongeluk gewonnen wedstrijd tegen Heerenveen, dat ook gewoon een kutseizoen beleefd, was een eenmalige opleving, en ook alleen maar omdat Rashica weer fit was...
 

delmaestro

Well-known member
Thuis tegen PEC, Excelsior en Willem II slechts 2 punten halen, en uit bij De Graafschap ook maar een punt, en dat in een tijdsbestek van zo'n 5 weken. Schoolvoorbeeld seizoentje weggooien...
 
Bovenaan