2019: Album releases

de waan

Well-known member
Dit is mijn top 10 geworden (zonder toelichting, sorry). Eigenlijk had ik er maar 9, dus ik heb gewoon Lewsberg op 10 gezet. Die had ik helemaal gemist, maar klinkt bij eerste beluistering al meteen erg fijn.

1. Hookworms - Microshift
2. Villagers - The Art of Pretending to Swim
3. Shame - Songs of Praise
4. Scram C Baby - Give Us a Kiss
5. Snail Mail - Lush
6. Howrah - Self-serving Strategies
7. The Ex - 27 Passports
8. Awkward I - KYD
9. Tim Knol - Cut the Wire
10. Lewsberg - Lewsberg
 

Unregistere

Well-known member
Daar zal Bati blij mee zijn!

En goed voor de Nederlandse inbreng in je lijst, die sowieso hoog is. :duim:

Howrah zie ik vaker opduiken in individuele lijstjes. Waar moet ik dan een beetje aan denken? Toch enige toelichting dan. :p

Vijf dubbelen trouwens, da's netjes.
 

de waan

Well-known member
En goed voor de Nederlandse inbreng in je lijst, die sowieso hoog is. :duim:

Howrah zie ik vaker opduiken in individuele lijstjes. Waar moet ik dan een beetje aan denken? Toch enige toelichting dan. :p

Ja, niet bewust, maar toen ik de balans opmaakte realiseerde ik me ook ineens dat het zes Nederlandse platen instonden. Laten we het houden op een goed jaar voor de Nederlandse muziek.

Howrah komt uit Amsterdam, maar doet vooral denken aan Eindhovense bands als Suimasen en Incense (als je die kent). Nogal Sonic Youth-achtig gitaarwerk dus. Niet perse enorm origineel, maar wel heel goed uitgevoerd wat mij betreft ?n met liedjes, wat er in dat genre nogal eens aan ontbreekt.
 

Batigoal

Well-known member
Dit is mijn top 10 geworden (zonder toelichting, sorry). Eigenlijk had ik er maar 9, dus ik heb gewoon Lewsberg op 10 gezet. Die had ik helemaal gemist, maar klinkt bij eerste beluistering al meteen erg fijn.

1. Hookworms - Microshift
2. Villagers - The Art of Pretending to Swim
3. Shame - Songs of Praise
4. Scram C Baby - Give Us a Kiss
5. Snail Mail - Lush
6. Howrah - Self-serving Strategies
7. The Ex - 27 Passports
8. Awkward I - KYD
9. Tim Knol - Cut the Wire
10. Lewsberg - Lewsberg

Daar zal Bati blij mee zijn!

Ben ik plotseling hun muziek hier aan het pluggen. Ik ga alvast mijn deel in de royals vragen.
 

Unregistere

Well-known member
Nou, stond al lang en breed in mijn lijst voor je ze hier noemde hoor. ;)

Maar ik zou als ik jou was wel gewoon proberen een kleine vergoeding los te peuteren!
 

Makanaky

Well-known member
Mijn 10 cent:

01. Damien Jurado - The Horizon Just Laughed (Jurado zweert de psychedelica wat af en levert een kraakheldere luisterplaat, prachtig atypisch en bevrijd van demonen, vol bedrieglijk lichte popsongs)
02. VanWyck - An Average Woman (ontdekking vh jaar deze Nederlandse met Nieuw-Zeelandse roots, fantastisch gearangeerde singer-songwriter plaat leunt tegen de betere americana aan)
03. Father John Misty - God’s Favorite Customer (voormalig pseudo-intellectueel is zichzelf gaan relativeren en gaf een fantastisch optreden op TakeRoot)
04. Marlon Williams - Make Way for Love (Williams maakt indruk met croonerige plaat die ook gemaakt had kunnen worden door een Chris Isaak in vorm)
05. Flying Horseman - Rooms / Ruins (broeierige koortsdroom, desolaat, donker en kaal, mijn favoriete Belgen vh moment)
06. Jonathan Bree - Sleepwalking (Kiwi nr. 2,5 in deze lijst maakt pop-noir met een grote knipoog)
07. Kurt Vile - Bottle It In (droogkomisch nonchalante gitaarriedels, Vile's 1-na-beste sowieso)
08. Exit North - Book of Romance and Dust (mooi gedragen tristesse, Zweed Feiner is ook bekend van cultproject The Opiates)
09. Cowboy Junkies - All That Reckoning (broer en zus Timmins met een geweldig Caveiaans geluid dat toch ook weer onmiskenbaar Cowboy Junkies is)
10. Ben Pirani - How Do I Talk To My Brother? (blue-eyed soul van het zuiverste water, vleugje Motown)

Hadden deze lijst ook kunnen halen:

Brent Cobb - Providence Canyon
Belle Adair - Tuscumbia
awkward i - Kyd
John Grant - Love Is Magic
Kovacs - Cheap Smell
Otzeki - Binary Childhood

Joan As Police Woman, Spiritualized, Daniel Blumberg, Beach House, La Luz,Ty Segall, Alela Diane, The Good, the Bad & the Queen, Rolling Blackouts Coastal Fever, Vera Sola, Michael Rault, Fantastic Negrito, Alejandro Escovedo, Colter Wall, Amen Dunes, Sha La Das, ISLAND, Calexico en Gaz Coombes mogen ook niet onvermeld blijven.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
01 - MZ. 412 - Svartmyrkr
02 - Shylmagoghnar - Transience
03 - Elderwind - The Colder the Night
04 - Marduk - Viktoria
05 - A Forest of Stars - Grave Mounds and Grave Mistakes
06 - Anaal Nathrakh - A New Kind of Horror
07 - Necrophobic - Mark of the Necrogram
08 - Mesarthim - The Density Parameter
09 - Funeral Mist - Hekatomb
10 - Violet Cold - Sommermorgen
 

Unregistere

Well-known member
Damien Jurado, dat die nog steeds platen maakt. Nieuwste is mij redelijk ontgaan. Zoals ik ook releases van Joan As Police Woman en Alele Diane gemist heb, zo te zien.

Wel leuk om te zien hoe het soms kan verschillen, Makanaky. Jij bent duidelijk meer onder de indruk van Marlon Williams en (vooral) Awkward I dan ik, ondanks dat we ze dubbelen. :duim:

Van Satyr ken ik er precies nul.
 

Unregistere

Well-known member
Misschien kan de topictitel worden gewijzigd in 2019?

Want er is al weer wat leuks uitgekomen. Onder meer Balsturig van Meindert Talma, een plaat met gortdroge liederen over voetballers, trainers en stadions. Enkele prima teksten:

Naar school en de training van de FC.
Altijd op de fiets, maar dat vindt hij ok?,
want dat is goed voor zijn conditie.
Een topvoetballer moet kunnen afzien.


- Arjen Robben

Getekende gezichten, hoekige karkaters.
Hard geworden door striemende noord-oosters.
Huilend op de knie?n in de vette modder.
Beter wordt het niet als Veendam-supporter.


- De Langeleegte

Ik was weer eens v?n mijn vrouw en ??n de drank.
Zat werkloos thuis en werd tot overmaat van ramp
in de boeien geslagen voor het stelen van een ons rosbief.
Was ik opeens, Fritz Korbach, de drankverslaafde winkeldief.


- Papagaaiensoep (Fritz Korbach)

N?mes stuurde een blanco cheque. Abe streek eens langs zijn kin.
Want op een briefje stond: "Vul zelf die cheque maar in."
Toen zei z'n vrouw: "Abe jonge, vraag maar een miljoen!"
Maar Abe zei: "Ben je gek... Stel je voor dat ze het doen!


- Abe Lenstra

En nog veel meer over Louis van Gaal, Robin van Persie, Johan Cruijff, Jan Blijham - de man die niet uit zijn woorden kwam -, Abe van den Ban, Stijn Vreven en Dick Nanninga.
 

de waan

Well-known member
Striemende noord-ooster, mooi gevonden van Meindert. Zelf ongetwijfeld fan van vv Surhuisterveen.

Hij had toch al een liedje over Van Gaal, of is dit weer een nieuwe?
 

Unregistere

Well-known member
Ja, dat vond ik ook de beste zin. Ik denk dat Meindert hier meeleest.

Ik durf niet te zeggen of dit een nieuw of bestaand nummer over Van Gaal is. Hoe gaat het nummer dat jij kent?
 

Abubakari

Well-known member
Nee, is hetzelfde nummer in een nieuw jasje. Stond nog op geen enkele plaat, nu dus wel. Vrijdag de presentatie in Vera, nu al zin in.
 

Abubakari

Well-known member
Ja, ben een groot fan van Meindert Talma. Generatie genoot en net als ik afkomstig uit Noord Oost Friesland. Combinatie van droogkomische teksten en muziekjes gaan er bij mij in als kroketten.
 

Unregistere

Well-known member
Ik vind hem erg ook erg tof, heb flink wat albums van hem in de kast staan. Lastig te zeggen wat mijn favoriete Talma-plaat is trouwens. Heb jij wel een favoriet?
 
Bovenaan