2019: Album releases

Unregistere

Well-known member
Gewoon even omdat het kan twee Belgische releases droppen die zeker een draaibeurt waard zijn:

Jacle Bow - What's All The Mumble About
Bandje dat goed heeft geluisterd naar The Rolling Stones en The Beatles, maar misschien nog wel meer naar The Faces en, recenter, Oasis. Onbezorgde gitaarpop met her en der verbluffend lekkere refreintjes.

Hypochristmutreefuzz - Hypopotomonstrosesquipedaliophobia
Wil je liever geen hapklare brokken? Dan is dit noisebandje rond Ramses Van den Eede precies wat je zoekt. Grillig, stekelig, invloeden uit hiphop, Captain Beefheart en The Birthday Party zijn ook nooit ver weg en Jasper Maekelberg tekende voor de productie, iets dat hij eerder al succesvol deed voor Warhaus en Faces On TV. Nondeju, wat een plaat!
 

Unregistere

Well-known member
En dan kan daar best ook nog aan toegevoegd worden:

Rose Elinor Dougall - Stellular
'Rosay' zat ooit in meidengroepje The Pipettes, die in hun polka dot jurkjes een mooie hedendaagse interpretatie van de girlgroups van de jaren zestig gaven. Solo zoekt ze het meer in de hoek waar pakweg Blondie ook verkeert.

Cherry Glazerr - Apocalipstick
Indiebandje dat wordt aangevoerd door de negentienjarige Clementine Creevy. Zij steelt de show met haar vocalen. Als ze wil krijsen, doet ze het. Wil ze liefjes klinken, dan doet ze dat. Wil ze spannend zijn, nou, dan doet ze dat ook. Ze zit bovendien vol met goede idee?n, waardoor de fijne refreintjes en bruggen je om de oren vliegen.
 

Janssen

Well-known member
2017: Album releases

2017: Album releases

Sampha! De eerste voltreffer van het jaar wat mij betreft.

Ik vond de single op Studio Brussel wat zoetjes maar dit is echt een fijn album hoor.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, staat ook nog altijd hoog in mijn voorlopige tussenstand van beste albums van 2017. Goed dat je hem gepindakaast hebt!
 

Makanaky

Well-known member
Jup, net weer een kilo gekocht! ;-)

Die nieuwe Grandaddy ligt erg prettig in het gehoor. Zeer sterke (tijdelijke?) comeback.
 

Makanaky

Well-known member
Verheug ik me op de komende maand:

Cameron Avery - Ripe Dreams, Pipe Dreams
DE KAT - II
Sean Rowe - New Lore
Methyl Ethel - Everything's Forgotten
 
Laatst bewerkt:

Janssen

Well-known member
Vagabon - Infinite Worlds (2017)

Erg plezierig. Courtney Barnett liefhebbers mogen hem niet links laten liggen.
 

de waan

Well-known member
James Mercer a.k.a The Shins schijnt na lange tijd ook weer eens een goed album te hebben gemaakt.
 

gevegt

Well-known member
Bluf en Tyfoon hebben samen een stukje muziek opgenomen.
Dat moet wel een wereldhit worden van deze twee giganten.:duim:
 
Bovenaan