[2014-2015] Zuid II

Joost

Well-known member
Waarschijnlijk niet. Maar kom op zeg, 2e klasse is toch wel een paar trapjes te laag, zelfs voor onderkant Jupiler League. Ik ga ook maar eens open solliciteren.

Hij heeft vorig seizoen wel een heel jaar Topklasse gespeeld en het daarin uitstekend gedaan. Is teruggegaan naar Chevremont om zijn school af te ronden.
 

A345

New member
Waarschijnlijk niet. Maar kom op zeg, 2e klasse is toch wel een paar trapjes te laag, zelfs voor onderkant Jupiler League. Ik ga ook maar eens open solliciteren.

Voor individuele spelers vind ik die lat niet zo enorm hoog liggen. Spelers die in de 2e of 1e klasse absoluut uitblinken kunnen best in de Topklasse mee. Wellicht ook een verleden bij een BVO?
 

Joost

Well-known member
Morgen begint eindelijk de nacompetitie voor SHH. Het parcours ziet er eigenlijk wel haalbaar uit.

In de eerste ronde is Geleen Zuid de tegenstander. Die wisten vorig seizoen te promoveren via de nacompetitie. Die bereikten ze overigens door in de laatste minuut bij Lindenheuvel te winnen waardoor SHH de nacompetitie misliep. De onderlinge duels vorig jaar eindigden beide in 2-2 waarin Geleen Zuid een stuk effectievere was.

Geleen Zuid mocht dus een jaartje van de tweede klasse proeven maar is er volgens de insiders niet sterker op geworden. SHH is dat mijns inziens wel. Zeker omdat de sterke schakel van voor de winterstop weer fit is.

Wordt Geleen Zuid verslagen dan wacht de winnaar van RKVVM v HEBES. Van RKVVM kan ik weinig zeggen, die heb ik zelfs nog nooit zien spelen en dat is vrij bijzonder voor clubs uit Zuid Limburg. Hebes is een bekende natuurlijk. Daar werd thuis met 1-0 van gewonnen in ene matige wedstrijd. Het uitduel speelde SHH uitstekend maar gaf het op onbegrijpelijke wijze een 2-0 voorsprong weg in de slotminuten.

Morgen om half drie het eerste duel op Sportpark Graaf Huyn, geen nieuwe vink want ik ben er lang geleden al eens op een verdwaalde donderdagavond geweest tegen Susteren.
 

Joost

Well-known member
Wat een heerlijke middag werd het. SHH was veel sterker dan Geleen Zuid en gaf de thuisploeg haast geen kans. Na 7 minuten werd het 0-1 al moest de doelpuntenmaker dat met een bloedneus bekopen. Hoewel Geleen Zuid in het slot van de eerste helft iets beter in de wedstrijd kwam waren alle kansen voor SHH maar de rust werd bereikt met 0-1.

SHH profiteerde optimaal van de ruimte achter de Geleense defensie waar nu eens niet een clubgrensrechter als laatste man alles stond af te vlag. Zo werd het vlak na de pauze 0-2 toen twee man helemaal alleen op de keeper af mochten. Omdat Herten vergat om de score verder uit te breiden kreeg Geleen Zuid een schitterende kans om terug te komen. Na 76 minuten mocht vanaf de stip worden aangelegd en gemist. SHH maakte niet veel later 0-3 en in de slotminuut ook de 0-4.

Volgende week zit ik bij Roda v Emmen dus gelukkig is het treffen al beslist.
 

Joost

Well-known member
We zijn al een paar rondes ver in de nacompetitie en komende weken staan de finales op het programma.

DESO v Beerse Boys en Gestel v Deurne gaan om een plaats in de hoofdklasse. Uit het eerste duel dus sowieso een debutant.

Voor een plaats in de eerste klasse speelt Sporting Heerlen tegen Wilhelmina '08. Maar het meest in het oog springt de derby tussen Volharding en SSS '18.

De vier finales voor een plek in de 2e klasse zijn;
Hebes v SHH
Simpelveld v SVME
Blerick v Uden
Laar v Irene

Blerick haalde ene hurazenstukje uit tegen Volkel. Thuis 0-3 verloren, uit 4-0 gewonnen.
Voor SHH een ultieme kans om te promoveren want Hebes heeft in de laatste 4 onderlinge duels nauwelijks een poot aan de grond gekregen.
 

Maasveld

Well-known member
Ik zou niet weten waarom ze niet zouden willen. Ok?, het is een jonge selectie en ze zullen vast wel een keer een pak op hun broek krijgen, maar ik denk ook dat ze er alleen maar sterker van zullen worden.
 

Joost

Well-known member
Ik zou niet weten waarom ze niet zouden willen. Ok?, het is een jonge selectie en ze zullen vast wel een keer een pak op hun broek krijgen, maar ik denk ook dat ze er alleen maar sterker van zullen worden.

Mijn insteek was meer dat Irene dan in een zeer onaantrekkelijke klasse terechtkomt met tweewekelijks een tripje naar Zuid Limburg.
 

Maasveld

Well-known member
Mijn insteek was meer dat Irene dan in een zeer onaantrekkelijke klasse terechtkomt met tweewekelijks een tripje naar Zuid Limburg.

Mwaoh, je bent tegenwoordig overal wel binnen het uur. Toen ik nog in de B1/A1 zat moesten we ook ieder jaar naar Scharn, Schaesberg, Groene Ster, Bekkerveld, etc. en toen had je nog geen A73. Als je je daardoor moet laten tegenhouden kun je beter stoppen met het 1ste elftal.
 

Unnekuukse

Active member
Bijzonder en mogelijk ook uniek feit: ?lle clubs uit de kerkdorpen van de gemeente Cuijk zijn dit seizoen gepromoveerd. HBV (Beers), Siol (Katwijk/Linden), Hapse Boys, Vianen Vooruit en VCA (St Agatha); alleen topklasser JVC Cuijk niet, maar die heeft dan weer wel de districtsbeker gewonnen.
 

Joost

Well-known member
Als kers op de taart gisteren pakte SHH een 0-3 voorsprong op bezoek bij HEBES en is 2e klasse bijna zeker!
 

Unregistere

Well-known member
Bijzonder en mogelijk ook uniek feit: ?lle clubs uit de kerkdorpen van de gemeente Cuijk zijn dit seizoen gepromoveerd. HBV (Beers), Siol (Katwijk/Linden), Hapse Boys, Vianen Vooruit en VCA (St Agatha); alleen topklasser JVC Cuijk niet, maar die heeft dan weer wel de districtsbeker gewonnen.

Zeker opmerkelijk! Spelen er bij die clubs nog veel jongens die het bij JVC net niet redden eigenlijk?
 

Maasveld

Well-known member
In de nacht van zaterdag op zondag is Venlosche Boys aanvoerder Joey Kohlen om het leven gekomen bij een auto-ongeluk. Hij mocht slechts 24 jaar worden.
 

Unregistere

Well-known member
Zeker. Alleen bij Hapse Boys nauwelijks. Alleen Van der Wijst. Bij de andere clubs gemiddeld een stuk of 5, 6. Bij Siol en VCA nog meer.

Okee. Vaak is het voor lager spelende clubs uit de omgeving inderdaad aantrekkelijk om dergelijke voetballers aan te trekken, dus vandaar mijn vraag. Leuk dat ze zo helpen de gemeente Cuijk omhoog te helpen op voetbalgebied.
 

Maasveld

Well-known member
We gaan verlengen in Tegelen. Sportclub Irene stukken beter, 3 keer bal van de lijn waarvan er 1tje schijnbaar dik over de lijn was.
 
Bovenaan