2. Bundesliga en lager

Joost

Well-known member
Alemannia bij angstgegner Wuppertal na 28 minuten met 0-3 voor.
We zijn tien minuten later en het is 2-3 en Alemannia staat met tien man....
 

Joost

Well-known member
5 minuten voor tijd maakte Wuppertal alsnog gelijk, maar Heinz schoot Alemannia met zijn derde rake vrije trap alsnog naar winst!
 

germania

Member
Vincent Vermeij weer trefzeker voor Fortuna Düsseldorf. Driemaal bij een 0-5 zege in Neurenberg.

Vermeij maakt naam in 2. Bundesliga en bespreekt wensen na fraaie mijlpaal​

Vincent Vermeij verkeert in bloedvorm bij 2. Bundesliga-club Fortuna Düsseldorf en toonde zich na zijn drie goals tegen 1. FC Nürnberg ambitieus. De ex-speler van onder andere De Graafschap en Heracles Almelo hoopt met Die Rheinländer terug te keren in de Bundesliga.

Fortuna Düsseldorf degradeerde in 2020 uit de hoogste Duitse competitie en strandde in de jacht op een terugkeer in de seizoenen erop op de vijfde, tiende en vierde plaats in de 2. Bundesliga. Mede door vijf goals van Vermeij in de laatste twee competitieduels staat Fortuna Düsseldorf na vijftien wedstrijden op de vierde plek. De nummers één en twee promoveren direct, de nummer drie speelt play-offwedstrijden.


Gesetteld

Na twee doelpunten bij de thuisoverwinning op Schalke 04 (5-3) vond Vermeij zaterdag drie keer het net in de uitwedstrijd tegen Nürnberg. De spits (op de foto in zijn tijd bij SC Freiburg) benutte een strafschop en scoorde twee keer met het hoofd. Vermeij werd de tweede Nederlander die in een 2. Bundesliga-duel drie doelpunten heeft gemaakt. In april 2005 was Erik Meijer drie keer trefzeker voor Alemannia Aachen.

Vermeij maakt door zijn productie in de afgelopen twee duels een grote sprong op de topscorerslijst: met zeven goals is hij gedeeld vierde. Hamburger SV-spits Robert Glatzel voert de lijst aan met elf doelpunten. 'Ik steek lekker in mijn vel en mijn teamgenoten weten mij nu ook goed te vinden', zei Vermeij na de zege op Nürnberg tegen Bild. 'Bij een nieuw team moet je eerst respect verdienen. De jongens weten nu waar mijn kwaliteiten liggen.'


Vermeij maakt naam in 2. Bundesliga en bespreekt wensen na fraaie mijlpaal


Wensenlijst

'Er zijn altijd dingen die je van je lijstje wil afvinken: een hattrick was daar één van, zeker na de twee goals van vorige week. Ik heb alleen nog niet in een thuiswedstrijd voor onze fanatieke aanhang gescoord. En ik wil graag eens in de Bundesliga scoren', aldus Vermeij, die afgelopen zomer de overstap maakte van SC Freiburg. Voor die club speelde hij één Bundesliga-duel: de spits was een vaste waarde bij SC Freiburg II.



Vermeij hoopt met Fortuna Düsseldorf een gooi te kunnen doen naar promotie naar het hoogste niveau. 'Als we het niveau van de afgelopen twee wedstrijden volhouden, dan is dat mogelijk. We weten allemaal tot waartoe we in staat zijn als team. Maar we moeten nu ook niet gaan zweven', stelt de spits die in het verleden ook uitkwam voor Jong Ajax, FC Den Bosch en MSV Duisburg.
 

JMD

Well-known member
Ook wel leuk dat HSV eens met Kerst al instort ipv aan het eind van het seizoen... 1-2 tegen Paderborn, en dan hebben ze mazzel dat Fürth niet verder komt dan 1-1, anders hadden ze nu al 4e gestaan...
 

ALenstra

Well-known member
In de 3e Liga staan Jahn Regensburg en Dynamo Dresden stevig op de rechtstreekse promotieplekken. Het gat tussen nummer 2 Dynamo Dresden en de verrassende nummer 3 SSV Ulm bedraagt 10 punten. Rot Weiss Essen staat 4e, ook wel verrassend. Geheel onderin vinden we SC Freiburg II dat het zonder de doelpunten van Vincent Vermeij moet doen. Ook het roemruchte MSV Duisburg staat op een degradatieplek.
 

erka

Well-known member
HSV wint met 0-2 bij Schalke en blijft daardoor bovenin meedoen tegen St.Pauli, dat van Kaiserslautern won, en Kiel dat gisteren verloor. De top 3 is geheel Noord-Duitsland.

Schalke staat nog steeds maar 3 punten boven de streep. En Kaiserslautern is ook compleet ingestort. Na een goede start hebben ze maar 1 punt uit de laatste 9 wedstrijden gehaald en gaan helaas ook weer hard op weg terug naar de 3e Liga. Volgende week is het Kaiserslautern-Schalke.
 

JMD

Well-known member
Kiel dat struikelt bij een middenmoter, Fürth dat verliest bij koploper Pauli en HSV dat vlak voor tijd wint bij Hertha. Sommige dingen veranderen nooit...
 
Bovenaan