2. Bundesliga en lager

ALenstra

Well-known member
In de 3e Liga won koploper Elversberg weer eens. En dat na slechts 2 zeges uit de laatste 11 wedstrijden en 1 punt uit de laatste 4 wedstrijden. Ondanks een 0-2 achterstand werd het 5-2 tegen Bayreuth. Volgende week kunnen ze het afmaken bij het Freiburg II van Vincent Vermeij.
 

ALenstra

Well-known member
De topper in de 3e liga tussen SC Freiburg II en SV Elversberg eindigde in een 2-1 zege voor de thuisclub. Hierdoor moet SV Elversberg zijn promotiefeest weer uitstellen. Onderin zijn FSV Zwickau en Spvgg Bayreuth zeker van degradatie.
 

JMD

Well-known member
Hsv wint en heidenheim en Darmstadt verliezen. Gat naar heidenheim nog maar 1 punt voor de hamburgers. Pauli verspeelde punten, top drie is nu bekend.mm
 

ALenstra

Well-known member
En onderin is het vrijwel gebeurd voor Jahn Regensburg en SV Sandhausen, beiden 5 punten achter met nog 2 wedstrijden te gaan.
 

ALenstra

Well-known member
FC Heidenheim won met 1-0 van SV Sandhausen en heeft directe promotie in eigen hand. Ze moeten nog naar het vrijwel gedegradeerde Jahn Regensburg. HSV moet naar SV Sandhausen dat al zeker is van degradatie.
 

JMD

Well-known member
In de 3.Liga is Elversberg gepromoveerd. SC Freiburg staat op plek 2, maar kan niet promoveren. 4 ploegen spelen om een rechtstreekse promotieplek en een nacompetitieplek, Dresden heeft de beste papieren, gevolgd door Osnabrück, Wehen Wiesbaden en Saarbrücken
 

ALenstra

Well-known member
Dynamo Dresden zakt keihard door de ondergrens bij het reeds gedegradeerde SV Meppen. Het verliest met 4-1 en zou wel eens met lege handen kunnen achterblijven. Het belooft zondag een spannende laatste speeldag te worden met Vfl Osnabrück (67p), SV Wehen Wiesbaden (67p), FC Saarbrücken (66p) en Dynamo Dresden (66P) in de race voor een rechtstreekse promotieplek en een playoff-plek. SV Elversberg (71p) en SC Freiburg II (70p) maken uit wie kampioen wordt in de 3e liga.
 

germania

Member
Mooi stukje in De Gelderlander.

Vincent Vermeij (midden, zittend) juicht na zijn doelpunt voor SC Freiburg II tegen 1. FC Saarbrücken.


PREMIUM
Vincent Vermeij (midden, zittend) juicht na zijn doelpunt voor SC Freiburg II tegen 1. FC Saarbrücken. © Pro Shots

Ex-Superboer Vincent Vermeij succesvol in Duitsland: ‘Er is best veel interesse’​

Vincent Vermeij (28), voormalig goalgetter van De Graafschap en Heracles Almelo, kan zaterdag in zijn allerlaatste duel met SC Freiburg II kampioen worden in de 3. Bundesliga. ,,We hopen hier op Super Saturday.”
Raymond Willemsen 26-05-23, 06:01 Laatste update: 26-05-23, 06:04


Freiburg, gelegen in de Duitse deelstaat Baden-Württemberg, is dezer dagen in de ban van de bal. De hoofdmacht van SC Freiburg gaat morgen in de Bundesliga op bezoek bij Eintracht Frankfurt en kan voor het eerst in de historie deelname aan de Champions League afdwingen.


In het eigen, oude Dreisamstadion in Freiburg, maakt spits Vincent Vemeij – dit seizoen al goed voor vijftien doelpunten – zich op voor een eveneens historische zaterdagmiddag. Winst op het gedegradeerde SV Meppen kan betekenen dat de ploeg de titel in de 3. Bundesliga pakt. ,,Nadeel is dat zowel het eerste elftal als wij afhankelijk zijn van een ander resultaat. Het eerste van Union Berlin, en wij hopen dat koploper Elversberg punten verspeelt. Ook al mogen wij als tweede elftal niet promoveren, het zou toch geweldig zijn om de titel te pakken.”
Een kampioenschap met een tweede elftal, het zou bijzonder zijn. Sinds de komst van de 3. Bundesliga, in 2008, lukte dat alleen Bayern München II. Vermeij: ,,Ik heb bij Jong Ajax gespeeld, maar daar ben ik nooit kampioen mee geworden”, zegt Vermeij. ,,Na een half jaar ging ik naar De Graafschap.”


In Doetinchem is Vermeij nog steeds geliefd. Hij was de man die de Superboeren in 2015 tijdens de finale van de play-offs in Volendam naar de eredivisie schoot. Zijn doelpunten leverden Vermeij in 2016 een transfer op naar Heracles Almelo en De Graafschap een boel geld.

Vincent Vermeij (midden) na de promotie in 2015 met De Graafschap in Volendam.

Vincent Vermeij (midden) na de promotie in 2015 met De Graafschap in Volendam. © Pim Ras Fotografie
Inmiddels voetbalt Vermeij alweer vier jaar in Duitsland. De blonde aanvaller uit Blaricum speelde eerst twee seizoenen voor MSV Duisburg en viel daar op met 22 doelpunten. Hij verdiende in de zomer van 2021 een tweejarig contract bij SC Freiburg, de club van de charismatische trainer Christian Streich.

Twee minuten​

,,Helaas heb ik de afgelopen twee seizoenen maar twee minuten (vorig seizoen als invaller tegen Greuther Fürth, RW) in de Bundesliga gespeeld. Dat is jammer, maar aan de andere kant is het ook begrijpelijk. Het eerste elftal draait geweldig. Ze haalden vorig seizoen Europees voetbal en nu kunnen ze nog vierde worden. Dan is het niet zo gek dat de trainer niet veel verandert. Ik vind het wel bijzonder dat ik onder Streich (sinds 2011 trainer, RW) heb getraind. Een clubicoon, heel emotioneel maar aan de andere kant ook erg bedachtzaam. Nils Petersen is de grootste speler van SC Freiburg, maar Streich is hier nog veel groter.”

,,Gelukkig heb ik wel vaak mee mogen trainen met het eerste elftal. Ik heb dit seizoen in de zomer en in de winter de hele voorbereiding meegemaakt. Daar leer je ook van. Maar ik had zelf wel wat anders in gedachten toen ik twee jaar geleden naar Freiburg ging.”
article-quote-6f574e7dd1.svg

We zijn in onderhandeling met Fortuna Düsseldorf en ook andere clubs hebben interesse
Vincent Vermeij (28), Speler SC Freiburg II
Vijftien doelpunten én een transfervrije status betekenen dat Vermeij morgen tegen SV Meppen voor het laatst in het rood-witte shirt speelt. Er is veel belangstelling uit Duitsland. ,,We zijn in onderhandeling met Fortuna Düsseldorf (nummer zes uit de 2. Bundesliga) en ook andere clubs hebben interesse. Het liefst blijf ik nog enkele jaren in Duitsland. Voor mijn gevoel valt er nog wat te halen in Duitsland. Ik ben nog niet toe aan een terugkeer naar Nederland of een gek buitenlands avontuur.”
Hij heeft het naar de zin bij onze oosterburen. ,,We wonen hier geweldig. Twintig minuten rijden en ik zit met mijn kids in de bergen, midden in de natuur. De club is ook heel erg rustig. Omdat ik in een tweede elftal speel, is er veel minder pers dan in Nederland of bij MSV Duisburg. Ook is er bij onze thuiswedstrijden niet altijd heel veel publiek. Daarom vind ik uitwedstrijden vaak mooi. Uit tegen Dynamo Dresden voor bijna 20.000 toeschouwers, dat is gaaf. Er zitten echt grote clubs in de 3. Bundesliga. Daarom ook zou het geweldig zijn als juist wij kampioen worden.”

Meer verwacht​

Zijn oude clubs De Graafschap en Heracles volgt hij nog. ,,Als ik thuis ben, kijk ik altijd naar het schakelprogramma van ESPN. En naar De Graafschap als die live op tv zijn. Ik heb nog steeds een goed contact met Hidde Jurjus, Lion Kaak en Jan Lammers. Van De Graafschap had ik dit seizoen wel wat meer verwacht. Gelukkig deden ze het de laatste maanden een stuk beter, maar het was helaas niet genoeg voor de play-offs. Dat Heracles kampioen werd, vind ik mooi. Ze waren stabiel, maar degradeerden vorig jaar uit het niets. Gelukkig zijn ze meteen weer terug.”
 

ALenstra

Well-known member
De laatste beslissingen in de 3e liga zijn gevallen. SV Elversberg kampioen, VfL Osnabruck promoveert ook en SV Wehen Wiesbaden speelt de playoff tegen de nr.16 van de 2e Bundesliga.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hoogtepunt van vandaag vond ik toch echt Wehen Wiesbaden, die al een pitch invasion hielden, omdat ze gepromoveerd zouden zijn naar BL2, maar terwijl ze op het veld stonden, scoorde concurrent Osnabrück nog in 90+3 en 90+6, waardoor niet Wiesbaden, maar Osnabrück promoveert.

Helemaal omdat ze zelf deze tweet plaatsten
 

Bijlagen

  • 20230527_213308.jpg
    20230527_213308.jpg
    216,7 KB · Weergaven: 11
Bovenaan