19e speelronde

gevegt

Well-known member
Wat een contrast tussen de Ajax-verdediging en de oh zo geroemde Feyenoord-verdediging eigenlijk.
Ajax verdedigd niet alleen goed, maar ook met heel veel mensen. Komt bij dat je gisteren weer kon zien dat ze beter spelen zonder dan met bal.
 

Janssen

Well-known member
Van Beek en Karsdorp worden hier nog wel eens als potentiele internationals genoemd maar daar zit geen gram voetbaltalent in hoor. Als ze al eens een voldoende halen is het op basis van werklust en inzet.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Van Beek en Karsdorp worden hier nog wel eens als potentiele internationals genoemd maar daar zit geen gram voetbaltalent in hoor. Als ze al eens een voldoende halen is het op basis van werklust en inzet.

En Nederlands praten zou ook wel handig zijn.
 

Miramar

Well-known member
Van Beek en Karsdorp worden hier nog wel eens als potentiele internationals genoemd maar daar zit geen gram voetbaltalent in hoor. Als ze al eens een voldoende halen is het op basis van werklust en inzet.


Men roemt hier in Nederland de jeugdopleiding van Feyenoord. Maar als je kijkt welk team er kampioen is geworden afgelopen seizoen dan fronst men de wenkbrauwen. Zoveel stelt het niet voor. De brutale Ajaxjeugd kan mij meer bekoren. Daar zit al een mentaliteit in die ze in Feyenoord 1 nog niet eens hebben. Niet bang om erin te kleunen en trekken hun poot niet terug. Komt ook omdat je bij Ajax meteen op je flikker krijgt. Bij Feyenoord wordt dat vaak vergeten heb ik het idee.
 

stc

Well-known member
Heb de wedstrijd gezien. FC Twente viel niet tegen vandaag, PSV daarentegen op sommige momenten wel.

Aan Twente zijde, vond ik ziyech de beste man van het veld en aan PSV zijde Moreno de beste man.

Op het spel van PSV is op sommige momenten veel aan te merken. Met name de drie voorhoedespelers en Isimat vond ik vandaag minder.

Gelukkig is Willems weer op de weg terug. Dit zou betekenen, bij geen blessures en schorsingen Isimat op de bank terechtkomt.
 

gevegt

Well-known member
Men roemt hier in Nederland de jeugdopleiding van Feyenoord. Maar als je kijkt welk team er kampioen is geworden afgelopen seizoen dan fronst men de wenkbrauwen. Zoveel stelt het niet voor. De brutale Ajaxjeugd kan mij meer bekoren. Daar zit al een mentaliteit in die ze in Feyenoord 1 nog niet eens hebben. Niet bang om erin te kleunen en trekken hun poot niet terug. Komt ook omdat je bij Ajax meteen op je flikker krijgt. Bij Feyenoord wordt dat vaak vergeten heb ik het idee.
Volgens mij ligt het meer aan de organisatie bij Ajax. De Boer heeft het gesloten verdedigen er heel goed ingeslepen. Zonder bal staan ze met 9 man heel kort op elkaar en daar komt niemand doorheen omdat bijna niemand het tempo zo hoog kan leggen dat ze uit elkaar gespeeld worden.
Het schijn t dat Ajax slecht 38% balbezit had tegen Vitesse. Dat zegt toch wel iets.
 

Susa

New member
Men roemt hier in Nederland de jeugdopleiding van Feyenoord. Maar als je kijkt welk team er kampioen is geworden afgelopen seizoen dan fronst men de wenkbrauwen. Zoveel stelt het niet voor. De brutale Ajaxjeugd kan mij meer bekoren. Daar zit al een mentaliteit in die ze in Feyenoord 1 nog niet eens hebben. Niet bang om erin te kleunen en trekken hun poot niet terug. Komt ook omdat je bij Ajax meteen op je flikker krijgt. Bij Feyenoord wordt dat vaak vergeten heb ik het idee.

Topsportklimaat dat ontbreekt ?

Daar had Fredj het ook al over....
 

Pascallovic

Well-known member
Feyenoord heeft dit seizoen al 8 goudenveters gewonnen bij Voetbalinside. Wellicht dat die egotrippers eens minder aan zichzelf moeten gaan denken en meer aan het team.
 

JMD

Well-known member
Feyenoord heeft dit seizoen al 8 goudenveters gewonnen bij Voetbalinside. Wellicht dat die egotrippers eens minder aan zichzelf moeten gaan denken en meer aan het team.
Ik kijk dat programma nooit, maar wat is de Gouden Veter?

Topsportklimaat dat ontbreekt ?
Daar had Fredj het ook al over....
En die werd daarom weggehoond, omdat hij Feyenoord durfde aan te vallen. Maar Fred had natuurlijk gewoon gelijk. Koeman zei hetzelfde een jaar ervoor ook. Je gaat toch een rode draad zien, en zo lang die niet wordt aangepakt (wat bij PSV bijvoorbeeld gebeurd is door Gerbrands) hangt het van toeval af.
 
Bovenaan