18e speelronde

JMD

Well-known member
Na een winterstop van een kleine maand trapt de eredivisie op vrijdag 15 januari weer af. En hoe... De Twentse derby trapt een speelronde om van te watertanden af, later dat weekend nog een 'degradatieduel' in de vorm van De Graafschap - Excelsior en op zondagmiddag het altijd beladen duel ADO Den Haag - Ajax. Winst voor Ajax is altijd belangrijk, maar deze speelronde des te meer omdat later die middag de naaste concurrenten tegen elkaar spelen: Feyenoord - PSV. De laatste keer dat dat duel direct na de winterstop op de rol stond was in 2008, toen PSV met 0-1 won en daarmee een start maakte voor een ijzersterke 2e competitiehelft die uiteindelijk leidde tot de 4e titel op rij. Later die maand werd toen ook bij ?n AZ ?n Ajax gewonnen.

Vrijdag 15 januari:
FC Twente - Heracles Almelo (20.00)

Zaterdag 16 januari:
SC Cambuur - Vitesse (18.30)
PEC Zwolle - SC Heerenveen (19.45)
Roda JC - AZ (19.45)
De Graafschap - Excelsior (20.45)

Zondag 17 januari:
ADO Den Haag - Ajax (12.30)
Feyenoord - PSV (14.30)
FC Groningen - FC Utrecht (14.30)
NEC - Willem II (16.45)
 

Batigoal

Well-known member
Mooie speeldag. Voordeel na het traditionele puntverlies tegen ADO dat minstens 1 van de concurrenten ook puntverlies lijdt.
 

gevegt

Well-known member
Kramer naait PSV een strafschop tegen aan waardoor de Rotterdammers gaan winnen.

Haha, Kramer haalt echt het einde van de wedstrijd niet als hij op deze voet doorgaat.
Ik gok op een beuk van Bruma en Guardado die het op melkbussenhoogte afmaakt.
 

Batigoal

Well-known member
Haha, Kramer haalt echt het einde van de wedstrijd niet als hij op deze voet doorgaat.
Ik gok op een beuk van Bruma en Guardado die het op melkbussenhoogte afmaakt.

Het is in de Kuip, dus PSV eindigt het duel met 9 man. Duidelijk nu.
 

Bernardo

Well-known member
Meteen lastige pot na de winterstop, hopelijk zijn de gewenste versterkingen dan al binnen en vertrekt Ogbeche niet! Januari vind ik wel een belangrijke maand met Vitesse thuis, ADO uit, AZ uit, Heerenveen thuis! Punten pakken en door knallen!
 
Bovenaan