13e speelronde

PES5

Administrator
Forumleiding
Dijks wordt neergetrokken en krijgt niks en dan wordt er op een onbelangrijke plek een heel licht overtredinkje gemaakt op Riedewald en daar fluit Janssen wel voor. Beetje vreemd.
 

Pascallovic

Well-known member
Dijks wordt neergetrokken en krijgt niks en dan wordt er op een onbelangrijke plek een heel licht overtredinkje gemaakt op Riedewald en daar fluit Janssen wel voor. Beetje vreemd.
Het was niet het neertrekken, maar gewoon het haken van het linkerbeen. Maar goed in de Eredivisie is het structureel dat we zelden een strafschop meekrijgen. Een Feyenoord heeft het wat dat betreft al jaren beter voor elkaar. Gelukkig is het niet belangrijk vandaag.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Kan me anders niet herinneren dat Ajax dit jaar zo benadeeld wordt door de arbitrage.

Je ziet overigens dat er bij Cambuur nu een heel frisse wind waait na het vertrek van Vd Heide.
 

Pascallovic

Well-known member
Kan me anders niet herinneren dat Ajax dit jaar zo benadeeld wordt door de arbitrage.

Je ziet overigens dat er bij Cambuur nu een heel frisse wind waait na het vertrek van Vd Heide.
We worden ook niet benadeeld, maar het valt gewoon op dat (en dat is de laatste jaren het geval) we zelden een strafschop krijgen. Dan gaat het niet zo zeer om belangrijke momenten, maar vooral dat je ze op dit soort standen ook niet krijgt. Als je ziet hoe makkelijk ze in de Kuip voor Feyenoord gegeven worden, hoezo komt Ajax dit seizoen dan niet verder dan 1 penalty? Deze was toch wel aardig duidelijk.

5-1 Younes.
 

JMD

Well-known member
Die kan ik mij al niet herinneren, dus wanneer was het?:oops:
Twente uit, leverde jullie nota bene nog een punt op.

Kan me anders niet herinneren dat Ajax dit jaar zo benadeeld wordt door de arbitrage.
Is ook niet zo.
Maar dat zijn inmiddels van die vaste riedels van dit forum. Feyenoord krijgt de penalty's voor niets (zeker in de Kuip) en Ajax krijgt ze nooit.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Milik moet daar geel hebben. Akelige schwalbe. Ondanks wat Ajacied Driessen zegt.

Al is het ook een hele kunst om te blijven staan op die ijsbaam. Wat een veld ook weer.

Als Ajax er een tandje bij doet, wordt het 10-1. Cambuur is Jupiler League waardig. Dan hebben ze nog een peloton huurlingen op de bank. Daar heb je ook niks aan.

Bernardo is ook blij. Peersman uit voorzorg gewisseld, haha.
 

JMD

Well-known member
We worden ook niet benadeeld, maar het valt gewoon op dat (en dat is de laatste jaren het geval) we zelden een strafschop krijgen. Dan gaat het niet zo zeer om belangrijke momenten, maar vooral dat je ze op dit soort standen ook niet krijgt. Als je ziet hoe makkelijk ze in de Kuip voor Feyenoord gegeven worden, hoezo komt Ajax dit seizoen dan niet verder dan 1 penalty? Deze was toch wel aardig duidelijk.
Vorig jaar had Feyenoord overigens slechts 3 penalty's hoor, en Ajax 2.

Maar de jaren ervoor was het wel wat meer, 8 in het Guidettijaar en 12 een jaar later. En bv bij Feyenoord - PSV in 2013/2014 2 hele dubieuze voor Feyenoord. Dat blijft hangen. Overigens had Ajax er 7 in het 'Guidettijaar'.
 

Pascallovic

Well-known member
Twente uit, leverde jullie nota bene nog een punt op.
Daar was ik nog bij ook


Is ook niet zo.
Maar dat zijn inmiddels van die vaste riedels van dit forum. Feyenoord krijgt de penalty's voor niets (zeker in de Kuip) en Ajax krijgt ze nooit.
Niemand zegt toch ook dat Ajax benadeeld wordt? Het is alleen wel een feit dat Feyenoord de afgelopen jaren meer strafschoppen dan Ajax heeft gekregen. Nu zal dat ook vast te maken hebben met het aantal momenten in de 16 meter. Echter zojuist ook weer op Milik is het gewoon strafschop. Wederom krijg je hem niet.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Vorig jaar werd Ajax nog schandalig geholpen door Blom. In het thuisduel met Heerenveen. Ze worden vaker bevoordeeld dan benadeeld.
 

JMD

Well-known member
Niemand zegt toch ook dat Ajax benadeeld wordt?
Waar zeg ik dat dan het tegenovergestelde?

Vorig jaar werd Ajax nog schandalig geholpen door Blom. In het thuisduel met Heerenveen. Ze worden vaker bevoordeeld dan benadeeld.
Zoals elke topclub in Nederland.

En als je als Ajax zijnde in de hele 2e helft van het seizoen bijna niet op goal schiet (alleen Dordt had minder schoten) (en dus niet in de 16 komt) kan je ook geen pingel krijgen.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Vorig jaar werd Ajax nog schandalig geholpen door Blom. In het thuisduel met Heerenveen. Ze worden vaker bevoordeeld dan benadeeld.
Ik heb het alleen over strafschoppen, nogmaals ik zeg nergens dat Ajax door de arbitrage benadeeld wordt.

Dat op Milik was niks. Kom op zeg. Hij kan gewoon doorlopem.
Was gewoon een penalty. Kun je wel Driessen een Ajax-supporter noemen, maar die vond bijvoorbeeld dat moment met Dijks weer niks, toen heb ik je niet gehoord over dat het een Ajax-supporter was.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Och heden. Dus als je verliest dan mag je niks meer over een ander zeggen? Scroll maar even omhoog.

Cambuur is gewoon het lachertje van de eredivisie momenteel en heeft een team zonder kwaliteit.
Ajax bakt er na rust weinig van. Dat is toch gewoon zoals het iw? Niet dat iemand bij Ajax daarom maalt, want 5-1is een prima uitslag.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Groningen staat zeker heel goed te spelen, dat je je daar druk om maakt.
 
Bovenaan