10e speelronde

JMD

Well-known member
Komend weekend alweer de 10e speelronde. Met Vitesse - Ajax staat er opnieuw een topper op het spel, kan d?ze subtopper het Ajax wel lastig maken, of vallen zij ook ineens weg nu ze tegen een topclub moeten? FC Twente - PSV en Feyenoord - AZ zijn op papier ook toppers, maar gezien de positie van FC Twente (13e) en AZ (10e) is dat vooral op papier.

Voor Ajax, Feyenoord en PSV zijn het speciale duels, het is voor alle drie de ploegen hun 2000e duel in de eredivisie.

Vrijdag 23 oktober
PEC Zwolle - FC Utrecht (20.00)

Zaterdag 24 oktober
Willem II - SC Heerenveen (18.30)
FC Twente - PSV (19.45)
De Graafschap - Heracles Almelo (19.45)
Roda JC - Excelsior (20.45)

Zondag 25 oktober
SC Cambuur - ADO Den Haag (12.30)
Vitesse - Ajax (14.30)
NEC - FC Groningen (14.30)
Feyenoord - AZ (16.45)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben benieuwd wat het effect is van Europees voetbal op deze speelronde.
 

De Wolf

Well-known member
In principe is het voor Utrecht ook het 2000e duel. Utrecht is een voortzetting van DOS
 

gevegt

Well-known member
Het voordeel van de clubs die Europees spelen is dat ze in hun ritme blijven. Ik denk dan ook dat ze allemaal winnen en de concurrentie punten laat liggen.
 

Bernardo

Well-known member
2 echte degradatie wedstrijden op het programma :

Nummer 17 tegen 14 en 16 tegen 15. Ben benieuwd. 3 punten zijn absoluut noodzakelijk
 

Joost

Well-known member
Kwart voor 9, dat is beter dan kwart voor 7 zullen we maar zeggen.

Excelsior thuis moet niet onderschat worden, misschien is het daarom fijn dat ze zaterdag die 1-1 in Eindhoven maakten. Vorig jaar thuis voor de beker kansloos verloren al valt die wedstrijd in mijn lijstje 'verdacht van omkoping'.

Winnen van Excelsior brengt ons op 16 punten en dat is halverwege het doel. Tevens zou de marge naar beneden behoorlijk groot worden door al die onderlinge duels onderin.
 

Ska P 187

Well-known member
Kleine correctie, fc Twente- PSV en Feyenoord-AZ zijn op papier juist geen topwedstrijden.
De top 2 gaat verliezen aankomende speelronde wat ervoor zorgt dat het zakie mooi in elkaar schuift.
Leuk!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Tuurlijk...

Ajax wint ook eenvoudig

Ik ben het met Eef eens. Zet een mannetje, Hendrikx bijvoorbeeld, op Ziyech, laat hen een beetje het spel maken, sla toe in de counter en je loopt er heel simpel overheen.
 

JMD

Well-known member
Ik ben het met Eef eens. Zet een mannetje, Hendrikx bijvoorbeeld, op Ziyech, laat hen een beetje het spel maken, sla toe in de counter en je loopt er heel simpel overheen.

Twente tegen Ajax gezien?? Dat was echt meer dan de Ziyechshow hoor...

En verder kan je het wel vergeten om 'eenvoudig' over Twente heen te lopen in Enschede als je thuis nog niet eens van Excelsior kan winnen. Dan past vooral bescheidenheid naar elke tegenstander.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben benieuwd hoe Ziyech daar eigenlijk mee om zou gaan als iemand echt bloed irritant hem de hele wedstrijd voor de voeten loopt. Zou zo'n jongen uit de tent te lokken zijn? Ik weet niet of Hendrix dat kan, maar anders moet je zuigertje Rai Vloet er maar op zetten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Twente tegen Ajax gezien?? Dat was echt meer dan de Ziyechshow hoor...

En verder kan je het wel vergeten om 'eenvoudig' over Twente heen te lopen in Enschede als je thuis nog niet eens van Excelsior kan winnen. Dan past vooral bescheidenheid naar elke tegenstander.

Ja zo ken ik ze ook. Als je van Manchester United kunt winnen, is Twente al helemaal geen probleem.

Kom op zeg, dit elftal van Twente is behoudens Ziyech en eventueel Mokotjo gewoon rechterrijtje materiaal. Daar dien je als kampioenskandidaat eenvoudig van te winnen.
 

JMD

Well-known member
Ja zo ken ik ze ook. Als je van Manchester United kunt winnen, is Twente al helemaal geen probleem.

Kom op zeg, dit elftal van Twente is behoudens Ziyech en eventueel Mokotjo gewoon rechterrijtje materiaal. Daar dien je als kampioenskandidaat eenvoudig van te winnen.

Ajax won er ook niet 'eenvoudig'... Het had er kunnen winnen, maar voor hetzelfde geld was het er onderuit gegaan...
 

Shayman

New member
Twente tegen Ajax gezien?? Dat was echt meer dan de Ziyechshow hoor...

En verder kan je het wel vergeten om 'eenvoudig' over Twente heen te lopen in Enschede als je thuis nog niet eens van Excelsior kan winnen. Dan past vooral bescheidenheid naar elke tegenstander.

Slappe hap zeg! Van dit Twente hoor je gewoon te winnen. (punt) Net als dat je ook gewoon van Excelsior hoort te winnen. (weer een punt)

Dat die domme kutten soms denken dat het op 50% ook kan dan moet je eruit trappen; je wint van Ajax, Feyenoord en ManYoo en je speelt ook een goede 2e helft tegen CSKA en dat moet je elke keer laten zien en daar moet je je voor opladen. Tegen Cambuur kan het ook om dat niveau te halen en daar moeten we elke keer naar toe, ADO, Excelsior en Heracles zijn nu al teveel dissonanten want dat is gewoon niet nodig met de kwaliteit die je hebt.
 
Bovenaan