Volgens mij heb ik het al eens gezegd dit toernooi, maar ik blijf het opmerkelijk vinden dat Argentinië verloor van uitgerekend Saoedi-Arabië, op het moment dat die begonnen met hun grote investeringen in het voetbal.
Jep, die was ook erg vreemd. ("wij verliezen van SA, in ruil ervoor willen we elk duel een strafschop en de wereldbeker..." Zoiets)
Het voetbal is gewoon 'fucked' door al dat oliegeld wat er binnenkomt. Niet alleen doordat SA, Qatar, Abu Dhabi Newcastle, Man City en PSG hebben overgenomen (en werkelijk overal mee wegkomt, want no way dat Man City gestraft gaat worden voor die 116 overtredingen) en daardoor de markt totaal verziekt heeft maar ook doordat er steeds meer invloed gekocht wordt. De UEFA heeft haar ziel verkocht aan de duivel door de uitbreiding van de CL, daarvoor was geld nodig, dat kreeg men vanuit de olielanden, die daarvoor wel wat terug wilden. Logisch dat de UEFA niet los wil van de FIFA, want die doen precies hetzelfde.
We maken Trump nu belachelijk (en terecht), maar die doet gewoon precies wat al die landen en Putin ook doen... Het enige verschil is dat we over 2 jaar vanTrump af zijn en er dan hopelijk verbetering komt daar, aan Rusland en de Olielanden zitten we nog wel even vast.