1/8 Finale

Batigoal

Well-known member
Maar dit is toch niet nieuw, het is alleen nu iets duidelijker dan anders. Maar Zuid Korea in 2002 of bv Argentinië in 2022 (Messi speelde bij PSG, PSG is van Qatar, goh wat toevallig dat Messi met Argentinië kampioen werd) was toch ook al dubieus.

De invloed van de emirs rijkt al tijden ver in voetbal, Trump doet gewoon daaraan mee.
Volgens mij heb ik het al eens gezegd dit toernooi, maar ik blijf het opmerkelijk vinden dat Argentinië verloor van uitgerekend Saoedi-Arabië, op het moment dat die begonnen met hun grote investeringen in het voetbal.

JMD

Well-known member
Volgens mij heb ik het al eens gezegd dit toernooi, maar ik blijf het opmerkelijk vinden dat Argentinië verloor van uitgerekend Saoedi-Arabië, op het moment dat die begonnen met hun grote investeringen in het voetbal.
Jep, die was ook erg vreemd. ("wij verliezen van SA, in ruil ervoor willen we elk duel een strafschop en de wereldbeker..." Zoiets)

Het voetbal is gewoon 'fucked' door al dat oliegeld wat er binnenkomt. Niet alleen doordat SA, Qatar, Abu Dhabi Newcastle, Man City en PSG hebben overgenomen (en werkelijk overal mee wegkomt, want no way dat Man City gestraft gaat worden voor die 116 overtredingen) en daardoor de markt totaal verziekt heeft maar ook doordat er steeds meer invloed gekocht wordt. De UEFA heeft haar ziel verkocht aan de duivel door de uitbreiding van de CL, daarvoor was geld nodig, dat kreeg men vanuit de olielanden, die daarvoor wel wat terug wilden. Logisch dat de UEFA niet los wil van de FIFA, want die doen precies hetzelfde.

We maken Trump nu belachelijk (en terecht), maar die doet gewoon precies wat al die landen en Putin ook doen... Het enige verschil is dat we over 2 jaar vanTrump af zijn en er dan hopelijk verbetering komt daar, aan Rusland en de Olielanden zitten we nog wel even vast.

Abubakari

Administrator
Forumleiding
Er zijn ook mensen die zeggen: 'Frankrijk is een mooi land, jammer alleen dat de Fransen er wonen.' Ik heb dat met Portugal.
Is dat hun gedrag op het veld of ook van de mensen in het land zelf?
Ik heb voornamelijk positieve ervaringen in Portugal.

JMD

Well-known member
Het gedrag in het veld, het laatste minuten winnen, spelers als Fernando Couto die speelden toen ik voetbal ging volgen en die ellebogen uitdeelde bij het leven, het smerige kaarten aannaaien, schwalbes als die van Figo (Portugal - Nederland 2001) enz..

Ongetwijfeld zullen het hele vriendelijke mensen zijn, maar dat zijn Fransen ook, toch hebben velen er een hekel aan. Het is ook een gevoel.

Raul

Well-known member
In mijn ogen beide landen even sterk. Spanje krijgt kansen (Oyarzabal, Lamine, Baena), maar Diogo Costa wint álles. En zuinig aan de bal: één slordigheid van Pedri en Cristiano stond zó voor Simón. Er is wel een troef op de bank: Nico Williams tegen vermoeide Portugese benen. Portugal (ook kansen oa bal op de lat) moet doorgaan waar de eerste helft eindigde. En vergeet niet: superjoker Gonçalo Ramos zit nog gewoon op de bank.

Bovenaan