Nee hoor, dat heeft niets met Drents of Twents te maken, nog los van het feit dat het in de honderden jaren dat we achternamen hebben allemaal nogal gemixt is natuurlijk.
Aan de Duitse zijde van de grens die je wel vaker de -ing uitgang, in Nederland -ink.