F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ska P 187

Well-known member
Eigenlijk is dit veel leuker als F1. Lorenzo is Pedrosa weer voorbij.
Marquez kan het kampioenschap nu echt vergeten, niets voor hem om zo te vallen. Hier wordt vermeld dat de Honda steeds problemen gaf wanneer je het gas los laat.
Ik heb nooit op een motor gezeten dus het zal wel.
 

Ska P 187

Well-known member
Gat is 2.4 tussen Rossi en de Ducati?s. Nog 6 ronden te gaan. Lijkt me wel genoeg voor de doctor maar hij kan niet gaan aan lopen kloten, want dan gaat het alsnog mis.
 

gevegt

Well-known member
Als je van het gas afgaat en de motor valt net zo snel terug in toeren remt zo''n racemotor sneller af dan een normale auto die vol in de ankers gaat. Er zit dus een soort van demping op waardoor de motor niet abrupt afzakt in toeren. Als dat niet goed werkt ( vooral bij nat weer ) heb je het echt lastig om niet onderuit te gaan.
 

Ska P 187

Well-known member
Als je van het gas afgaat en de motor valt net zo snel terug in toeren remt zo''n racemotor sneller af dan een normale auto die vol in de ankers gaat. Er zit dus een soort van demping op waardoor de motor niet abrupt afzakt in toeren. Als dat niet goed werkt ( vooral bij nat weer ) heb je het echt lastig om niet onderuit te gaan.

Dat zal het dan denk ik geweest zijn. Het zag er vreemd uit in ieder geval. Lijkt me niet echt lekker de bocht in gaan op die manier.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Gelukkig wel, kunnen we nog even genieten van Max voordat hij die modderpoel in gaat.
 

Janssen

Well-known member
Column: Max Verstappen naar Real Madrid
Olav Mol, vrijdag 28 augustus 2015

Met enige regelmaat zie ik berichten en tweets voorbijkomen waar ik behoorlijke vraagtekens bij zet. Het is logisch dat op de "asociale media", zoals ik het altijd gekscherend noem, mensen ongezouten hun mening ventileren. Logisch ook dat die mensen blindelings overnemen wat ze op diverse websites zien. Lastiger is dan dat goedwillende amateurs en liefhebbers websites runnen alsof ze De Telegraaf zelf zijn. Geen vorm van hoor en wederhoor, niet even controleren bij een bron, nooit een redacteur naar een F1-race sturen en blind copy/paste pakken wat er te pakken is.

De laatste dagen was er ineens weer een verhaal dat er een ruildeal zou komen tussen Toro Rosso en Ferrari, waarbij Max Verstappen dan in 2017 bij Ferrari aan de slag zou kunnen. En hup... plaatsen, tweeten, hopen op veel hits op de site en vooral veel re-tweeten. De bron zou een stuk in La Gazzetta Dello Sport zijn, maar dat ging over de motoren en alleen in de kop stond een verwijzing dat Ferrari interesse zou hebben in Max Verstappen.

Laat je niet foppen: ook grote dagbladen doen hier soms aan mee, want het scoort als een dolle: elke scheet die Max laat moet openbaar. Max is hot, dat is wel duidelijk na elf races op het hoogste niveau. Logisch ook dat als je naar een team gaat en vraagt of zij interesse hebben, ze dat maar al te graag bevestigen. Je weet 't immers nooit en je wilt zo'n talent in ieder geval laten weten dat de deur openstaat. Het goede voor Max is dat het gaat om de topteams, niet het niveau wat we de laatste jaren in Nederland gehad hebben, waarbij meedoen belangrijker was dan winnen, of zelfs maar punten scoren. Nu zitten we met de unieke situatie dat we met Max Verstappen een landgenoot hebben met uitzonderlijk talent en die regelmatig punten scoort. Maar Nederland wil meteen meer, veel meer. Het liefst praten of schrijven we Max al in 2015 naar de wereldtitel of die eerste overwinning. De realiteit laat men daar snel maar even bij varen.

In principe staan er voor de Toro Rosso's altijd twee Mercedessen, Ferrari's, Red Bulls en Williamsen. Dat McLaren en Lotus problemen hebben is een geluk en dus is P9 of minder dan dat, een re?le plek. Maar Nederland wil meer en een beetje snel ook. Bij het voetbal is er vaak gemor als een jonge speler vroeg kiest voor een carri?re in het buitenland en Ajax, Feyenoord of PSV weer iemand ziet vertrekken. Er zijn legio voorbeelden van spelers waarbij het al snel duidelijk werd dat het te vroeg was. Vraag maar eens aan bijvoorbeeld Royston Drenthe, Luc Castaignos en Ibrahim Afellay. Als F1-liefhebber en wellicht Max-fan moet je willen dat hij ooit Ferrari-coureur wordt... maar niet in 2017. Ik ga ervan uit dat ook vader Jos wellicht nu inziet dat zijn stap naar Benetton naast Michael Schumacher achteraf misschien niet de juiste keus was.

Ferrari is geen team dat de laatste decennia gekozen heeft voor broekies. Sinds Michael Schumacher daar gekomen is hebben ze altijd minimaal ??n rijder gehad die ex-wereldkampioen was, met daarnaast een ervaren tweede man. Felipe Massa was eigenlijk nog de minst ervaren man die er kwam, maar had toch al een tijdje Sauber achter zijn kiezen en zijn manager (Nicolas Todt) moest gaan stijgen op de F1-manager-ladder van papa Jean Todt. Nu hebben ze met Vettel en R?ikk?nen zelfs twee ex-wereldkampioenen in dienst. Mijn idee is dat Max nu in een prima nest zit met geweldige doorgroeimogelijkheden. Zonder te veel contractgedoe kan hij naadloos door naar Red Bull Racing als ze daar de tijd rijp achten.

Verder moet je weten dat ook Mercedes interesse getoond heeft in Max toen hij nog Formule 3 reed. Er zijn gesprekken geweest met Toto Wolff, die zelf zijn zegen gegeven heeft aan het management van Max om naar de Red Bull-clan te gaan. Hij had immers de komende jaren toch geen stoel vrij. De logica zou dan ook zijn dat lekker kan groeien waar hij nu zit en daarna eens rustig kijkt wat er op hem af komt. Neem vier jaar, dan is bij nog maar 21 maar wel met ervaring. Zou hij dan minder interessant zijn voor Mercedes, die hem dus al wilden hebben nog voor hij maar een F1-meter gereden had? En als Red Bull Racing w?l overstapt naar Mercedesmotoren zit je dus met dezelfde mogelijke link die nu naar Ferrari geschetst wordt.

Het is aan het management van Max om de juiste beslissingen te nemen de komende jaren... als die zich voordoen. Tot die tijd, hard rijden, scoren, winnen, verrassen en netjes contracten respecteren en uitzitten. Dan komt het uiteindelijk wel goed.

Interessant stukkie en waarschijnlijk heeft-ie gelijk.
 

Shayman

New member
Interessant stukkie en waarschijnlijk heeft-ie gelijk.
Er zal ongetwijfeld een kern van waarheid in zitten maar met de prestaties van Max op die leeftijd heeft ie wel een nieuwe standaard neergezet. Alle anderen die nu in het veld zitten en een wereldtitel achter de naam hebben debuteerden allemaal zo rond hun 20-21e dus daar zit al 3-4 jaar voorsprong wat alleen maar op heel veel talent kan wijzen.

Wat betreft de link met Mercedes; die zie ik ook eerder als die met Ferrari (ook al hoop ik op Ferrari) gezien de eerdere belangstelling en de vele tweets waarmee ze zijn zitonderdeel vullen met veren tijdens het seizoen.
 

JMD

Well-known member
Kvyat, Ricciardo, Sainz, Alonso en Button hebben allen een gridstraf vanwege een motorwissel.

Verstappen 2x 14e in de training. Denk dat dat ook zo ongeveer zijn kwalificatie gaat wezen, het gebrek aan vermogen speelt op dit circuit het meest op van het hele jaar. Over 2 weken is het precies andersom, dat circuit (Singapore) ligt de Toro Rosso misschien wel het meest.
 

Hankie

Well-known member
Kvyat, Ricciardo, Sainz, Alonso en Button hebben allen een gridstraf vanwege een motorwissel.

Verstappen 2x 14e in de training. Denk dat dat ook zo ongeveer zijn kwalificatie gaat wezen, het gebrek aan vermogen speelt op dit circuit het meest op van het hele jaar. Over 2 weken is het precies andersom, dat circuit (Singapore) ligt de Toro Rosso misschien wel het meest.
Dan zal Verstappen ook een wissel gaan doen.
 

Shayman

New member
Die hebben er net een nieuwe motor in gezet....

Alleen maar een deel, gaat erom dat ze dan nog een paar goede op de plank hebben liggen; je mag wel terug naar een eerdere versie die nog werkt dus is niet verkeerd gedacht van ze.

Edit: Het is al gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan