F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tobcoach

New member
Zit er nou een luchtinlaat midden op de neus van de RB?

C5rPfsrWAAEmlSI.jpg
 

Ivanhoe

Active member
Daar zijn al een hoop grappen over gemaakt, lijkt wel een stofzuiger. Functie is nog onduidelijk, men vermoedt een S-duct (S-vormige luchtinlaat voor betere aerodynamica)


C5lzRvfXEAA1-Xd.jpg


header.jpg


1377080713_51.gif


Denby-The-Honest-Face-of-Donald-Trump-320-240-12125258.jpg


Mogelijke hulpstukken

54ff884bdf5ba-vac-tools-de.jpg
 

Janssen

Well-known member
Daar zijn al een hoop grappen over gemaakt, lijkt wel een stofzuiger. Functie is nog onduidelijk, men vermoedt een S-duct (S-vormige luchtinlaat voor betere aerodynamica)

Oke, ik meen me een Duitstalig artikel te herinneren waarin stond dat dit niet toegestaan is.
 

Ivanhoe

Active member
Oke, ik meen me een Duitstalig artikel te herinneren waarin stond dat dit niet toegestaan is.
S-duct is nog steeds toegestaan. Zal misschien over de F-duct zijn gegaan, die in 2011 is verboden (vondst van McLaren die zorgde voor minder druk op de achtervleugel op rechte stukken)
 

Ivanhoe

Active member
Het valt me op dat Ferrari wel heel rap snelle ronden rijdt.
Haas is ook opvallend snel.
Vorig jaar was Ferrari ook het snelst na 8 dagen testen. Zegt allemaal nog niet zo veel. Red Bull zat vorig jaar achter Ferrari, Mercedes, Force India, Toro Rosso en Williams. Nu al derde tijd en tweede achtereenvolgende dag hoogste topsnelheid. Verwachting is ook dat Red Bull qua aerodynamica met een vrij basic auto rijdt en dat er in Melbourne nog een en ander aangeschroefd wordt. Ik heb er wel vertrouwen in.
 

gevegt

Well-known member
Vorig jaar was Ferrari ook het snelst na 8 dagen testen. Zegt allemaal nog niet zo veel. Red Bull zat vorig jaar achter Ferrari, Mercedes, Force India, Toro Rosso en Williams. Nu al derde tijd en tweede achtereenvolgende dag hoogste topsnelheid. Verwachting is ook dat Red Bull qua aerodynamica met een vrij basic auto rijdt en dat er in Melbourne nog een en ander aangeschroefd wordt. Ik heb er wel vertrouwen in.
Ik heb het gevoel dat er bij de top drie niet zoveel verandert. Daar achter kan Sauber wel eens de rode lantaarn krijgen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tot dusver draait Ferrari erg goed. Ik ben erg benieuwd hoe de krachtverhoudingen liggen in Australi?.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan