F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

gevegt

Well-known member
Ze kunnen gewoon aan de data zien of hij een remtest kreeg. Als dat zo is, krijgt Grosjean ook een straf.
 

erka

Well-known member
Nu ook de Indy500. Altijd indrukwekkend vanwege het toeschouwersaantal (300.000). Die tribunes zijn echt geweldig.

Maar ook een enorme crash zojuist.

edit: Juan Pablo Montoya wint, op 39-jarige leeftijd. 2e keer, in 2000 won ie m ook al.
 
Laatst bewerkt:

Ivanhoe

Active member
Tja, waar ligt de grens tussen je rempunt vervroegen om banden te sparen en een gevaarlijke braketest? Moeilijk geval en toch ook wel een leermomentje voor Max denk ik. Lijkt trouwens wel wat op de crash in Monaco van ik meen 2013 waar diezelfde Grosjean Daniel Ricciardo van achteren ramt bij de chicane einde tunnel. Grosjean kreeg toen trouwens 10 plaatsen grid penalty.
 

gevegt

Well-known member
Doornebos denkt ook dat Grosjean eerder van het ges af ging.

Trouwens die 5 plaatsen naar achteren is niet zo'n probleem. De volgende GP is Canada en daar komt hij normaal gesproken toch niet in de punten.
 

JMD

Well-known member
Doornebos denkt ook dat Grosjean eerder van het ges af ging.

Trouwens die 5 plaatsen naar achteren is niet zo'n probleem. De volgende GP is Canada en daar komt hij normaal gesproken toch niet in de punten.

En is er tevens veel kansen om in te halen, maar ik ben met je eens dat dat niet zijn circuit gaat worden.
 

Shayman

New member

Mercedes is al begonnen met vriendelijk zijn tegen hem op Twitter; volgens mij zouden die hem op termijn wel graag zien achter hun stuurtje. Tekist hieronder staat op De Telegraaf site.

De tweets van Mercedes tijdens de GP:
"Ondertussen heeft Verstappen zijn tweede stop gemaakt en hij gaat hard. Hij valt Vettel lastig en probeert zijn rondje achterstand goed te maken! Brutaal.
"Verstappen is heel slim bezig. Door dicht achter de P3 wagen (Vettel, red.) te blijven, snelt hij door het deelnemersveld. Hij ligt nu op P11...!"
"De vraag is: kan dit broekie zijn snelheid vasthouden en letterlijk de punten binnensluipen?!"
"Deugniet Verstappen is weer bezig! Maar Grosjean snijdt hem slim af bij de haarspeldbocht en laat Vettel er voorbij."
"Grote crash van Verstappen in bocht 1"
"De virtuele safety car komt in actie. Verstappen klimt uit zijn wagen. Blij dat hij in orde is."
"Voor iedereen die zich afvraagt waarom er binnen de F1 aan veiligheid wordt gewerkt, de crash laat zien waarom. Geweldig om Max weg te zien lopen."
 

JMD

Well-known member
Het moet gek lopen wil Verstappen over 3 jaar niet om GP-zeges en het WK strijden.
 

JMD

Well-known member
Ligt eraan in welke auto hij dan rijdt. In een auto van Torro Rosso of vergelijkbaar gaat dat niet lukken.

Dat snap ik. Maar de laatste jaren stromen de coureurs van Toro Rosso steeds door naar Red Bull. Daar kan je natuurlijk wel winnen.
Het enige gevaar voor Max is dat Helmut Marko gaat stoppen met zijn RedBullteams.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Je moet de goede auto/het goede team hebben h?? Dan kan elke coureur wel punten pakken, zie Jos bij Benneton. Die jongens van Marussia halen als ze in een top-6 auto sturen ook punten.

Dus ja, centjes regelen en stoeltjes kopen.
 

JMD

Well-known member
Je moet de goede auto/het goede team hebben h?? Dan kan elke coureur wel punten pakken, zie Jos bij Benneton. Die jongens van Marussia halen als ze in een top-6 auto sturen ook punten.

Dus ja, centjes regelen en stoeltjes kopen.

Gewoon zorgen dat Ferrari, RedBull, Mercedes of McLaren je wil hebben.
 

Shayman

New member
Je moet de goede auto/het goede team hebben h?? Dan kan elke coureur wel punten pakken, zie Jos bij Benneton. Die jongens van Marussia halen als ze in een top-6 auto sturen ook punten.

Dus ja, centjes regelen en stoeltjes kopen.
Er zit toch wel een aardig kwaliteitsverschil tussen de rijders ook en die jongens van Marussia zouden ook in een Ferrari niet voorin meerijden; voor sommigen is inkopen de enige mogelijkheid maar juist bij Mercedes, Ferrari en de beide RB-teams is dat veel minder het geval.

En het moet volgens mij wel heel raar lopen wil over een jaar of 2 een aardige strijd uitbarsten tussen de grote jongens voor zijn krabbel.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Moet hij wel de komende twee jaar doorkomen. Hij is nu 'hot', maar blijf dat maar eens tot 2017/18
 

Ivanhoe

Active member
Max moet volgend jaar nog gewoon een jaartje Torro Rosso rijden, prima chassis en Renault zal die motor dan ook wel in orde hebben. Lekker meevechten in het middenveld daar kun je je goed laten zien. En bij de topteams kun je echt geen stoeltje kopen, daar komen geen 'kneuzen' als Magnusson, Maldonado, Grosjean en noem ze maar op achter het stuur. Mercedes betaalt Hamilton geloof ik 80 mio per jaar, die hoeft z'n stoeltje echt niet te kopen. Reken maar dat de 4 topteams Max nog steeds in het vizier hebben, dat hadden ze al voordat hij bij TR tekende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan