Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

gevegt

Well-known member
Dus 3 jaar geleden had de overheid de bezetting van de IND - die toe ook niet toereikend was voor de huidige instroom - vrijwel moeten verdubbelen omdat er ergens in de toekomst een hause aan asielzoekers op ons af ging komen. Denk je zelf ook niet dat dat een tikje lastig was geweest om te verkopen?
Verder is het natuurlijk onzin om de lange wachttijden toe te schrijven aan de doorlooptijd van de IND.
De politiek moet eens leren dat dat ze niet op de markt staan om iets te verkopen, maar doen waar ze voor staan.
De IND doet wat ze moet doen. Het probleem ligt daar dan ook niet. Wel had men minder kunnen bezuinigen, de COA niet moeten dwingen om alleen voor grote opvang te gaan omdat het anders te duur werd en meer mensen kunnen opleiden die het gat ( waarvan ze wisten dat die zou ontstaan ) sneller konden opvullen.

Ook die ellenlange procedures en het maar in beroep kunnen gaan zou men eens onder de loep kunnen nemen.
 

gevegt

Well-known member
Op Canvas is nu een programma wat over dit onderwerp gaat. Men noemt Nederland als voorbeeld hoe je ook met deze materie kunt omgaan. Zorgen dat er geen getto's ontstaan en jongeren en hun ouders begeleiden die dreigen te ontsporen.
Toch wel vreemd hoe de Belgen naar ons kijken terwijl wij er heel anders over denken.
 

Pascallovic

Well-known member
Dus 3 jaar geleden had de overheid de bezetting van de IND - die toe ook niet toereikend was voor de huidige instroom - vrijwel moeten verdubbelen omdat er ergens in de toekomst een hause aan asielzoekers op ons af ging komen. Denk je zelf ook niet dat dat een tikje lastig was geweest om te verkopen?
Verder is het natuurlijk onzin om de lange wachttijden toe te schrijven aan de doorlooptijd van de IND.
Het had niet 3 jaar geleden gehoeven hoor. Vorig jaar november waarschuwde toen nog staatssecretaris Teeven dat er dit jaar naar verwachting 40.000 asielzoekers zouden komen. We zitten nu nog niet aan dat aantal, maar zijn zogenaamd wel overvallen door de toestroom en zetten tentenkampen neer, omdat de rest allemaal vol zit. Als je 40.000 asielzoekers verwacht, waarom worden er dan geen voorbereidingen getroffen om ze te kunnen opvangen?

Het is geen proces van de een op andere dag, maar iets wat men toch al een tijdje heeft zien aankomen.
 

Reza

Member
Net zoals Hongarije hekken neerzetten bij de buitengrenzen. Bootvluchtelingen terugsturen naar Turkije en Libie. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn hoor. Misschien maar samen met Rusland optrekken in Syrie. Assad lekker laten zitten. Alle vluchtelingen terugsturen naar Syrie. Ze zijn daar toch allemaal zo hoog opgeleid? Onze vrijheid staat op het spel. Onze manier van leven. In vrijheid. Ik wil geen centimeter wijken voor een bepaalde stroming/religie die hun sprookjes willen. opdringen.
 

gevegt

Well-known member
Net zoals Hongarije hekken neerzetten bij de buitengrenzen. Bootvluchtelingen terugsturen naar Turkije en Libie. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn hoor. Misschien maar samen met Rusland optrekken in Syrie. Assad lekker laten zitten. Alle vluchtelingen terugsturen naar Syrie. Ze zijn daar toch allemaal zo hoog opgeleid? Onze vrijheid staat op het spel. Onze manier van leven. In vrijheid. Ik wil geen centimeter wijken voor een bepaalde stroming/religie die hun sprookjes willen. opdringen.
Heb je eigenlijk wel in de gaten hoe vaak je je in deze post zelf tegenspreekt?
 

JMD

Well-known member
5 zijn er ondertussen al 10.

Klopt. Had ik al gepost hier.

Er zaten 49 technici in de trein. Er gaan geruchten dat de trein te hard heeft gereden. Die Fransen willen nog wel eens proberen hoe hard zo'n trein kan.... Haalden op een nieuw stuk een jaar of 10 terug 580 km/u ofzo. Dat zou ook de grote hoeveelheid technici verklaren aan boord. Bij een normale testrit zouden er hoogstens een man of 5-10 aan boord zijn.
 

gevegt

Well-known member
Klopt. Had ik al gepost hier.

Er zaten 49 technici in de trein. Er gaan geruchten dat de trein te hard heeft gereden. Die Fransen willen nog wel eens proberen hoe hard zo'n trein kan.... Haalden op een nieuw stuk een jaar of 10 terug 580 km/u ofzo. Dat zou ook de grote hoeveelheid technici verklaren aan boord. Bij een normale testrit zouden er hoogstens een man of 5-10 aan boord zijn.
Het blijft dom volk, die Fransen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan