F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ska P 187

Well-known member
Ja als vliegveld wordt uitgebreid maar daar wordt het circuit ook gelijk weer mee beperkt omdat er dan een extra afslag komt "Lelystad Zuid/Airport". Het circuit ligt tegen het huidige vliegveldje aan.

Die landins/startbaan zou dan ook uitgebreid moeten worden de kant van het circuit op?
Blijft natuurlijk wel een gunstige zone om een circuit te realiseren lijkt me.
Wordt er nu eigenlijk ook geraced of is het een soort test centrum? Dan bedoel ik volgens mij het meest zuid oostelijke gedeelte dat het meest op een circuit lijkt vanuit de lucht/google earth.

Edit het is meer zuidwestelijk volgens mij.
 
Laatst bewerkt:

Ivanhoe

Active member
Verstappen heeft er in ieder geval zin in.

Max kijkt uit naar Braziliaanse GP: "Een van mijn favorieten"

Tijdens de Grand Prix van Brazili? keert Max Verstappen aankomend weekend voor de derde keer dit seizoen naar een circuit terug waar hij al eerder met een Formule 1-auto onderweg was. Na Suzuka en Austin reed de jonge Limburger vorig seizoen op het Aut?dromo Jos? Carlos Pace, ook wel bekend als Interlagos, zijn derde vrije training voor Scuderia Toro Rosso.

“Ik ben er klaar voor, ik had er hier vorig jaar tijdens de eerste vrije training op vrijdag echt plezier in”, vertelt Max. “ Ik reed toen pas de derde offici?le training van mijn carri?re en voelde me meer vertrouwd dan bij mijn eerdere vrije trainingen in Japan en Amerika. De lay-out van de baan is erg mooi om te rijden en is een van mijn favoriete banen geworden. Ik kijk er echt naar uit om hier weer te rijden.”

“In het constructeurskampioenschap staan we met ons team maar zes puntjes achter Lotus en zullen we het gat kleiner moeten maken en doorvechten voor de zesde plek. Interlagos is ook speciaal omdat het circuit tegen de klok in wordt gereden wat het voor ons ook uitdagender maakt.”
 

Shayman

New member
Die landins/startbaan zou dan ook uitgebreid moeten worden de kant van het circuit op?
Blijft natuurlijk wel een gunstige zone om een circuit te realiseren lijkt me.
Wordt er nu eigenlijk ook geraced of is het een soort test centrum? Dan bedoel ik volgens mij het meest zuid oostelijke gedeelte dat het meest op een circuit lijkt vanuit de lucht/google earth.

Edit het is meer zuidwestelijk volgens mij.

Ja, de enige kant waar het vliegveld op kan inderdaad, ik rij over de 4-baans richting Veluwe en 's avonds weer terug en daar scheren de vliegtuigjes over. Uiteraard kan er prima een circuit worden neergelegd in die omgeving maar dan is het wel opnieuw beginnen en het huidige spul op te geven, is een combi van een circuitje, een kleine oval en het testcentrum dus dat moet dan wel helemaal op de schop en iets zuidelijkers richting Almere iets helemaal nieuw bouwen.
 

Ivanhoe

Active member
Wordt Austin niet ook tegen de klok in gereden?

Klopt samen met Interlagos de enige op de huidige kalender. Enige andere circuit dat ik verder ken is San Marino. Interlagos is alleen wel zwaarder en lastiger dan Austin, een aantal snelle linkse bochten met hoge G-krachten en een vrij hobbelig circuit. Nekspieren worden flink op de proef gesteld en net aan de andere kant dan normaal.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Klopt samen met Interlagos de enige op de huidige kalender. Enige andere circuit dat ik verder ken is San Marino. Interlagos is alleen wel zwaarder en lastiger dan Austin, een aantal snelle linkse bochten met hoge G-krachten en een vrij hobbelig circuit. Nekspieren worden flink op de proef gesteld en net aan de andere kant dan normaal.

Zuid Korea ook. Maar ook dat staat niet meer op de kalender.

En Abu Dhabi overigens, dat staat wel op de kalender. Opvallend dat 3 van de laatste 4 GP's linksom zijn.

En Singapore ook nog.

Zijn er toch meer dan ik dacht... (liep in mijn hoofd even het rijtje langs)
 

JMD

Well-known member
En volgend jaar Baku ook.
Apart circuit trouwens, de startfinishlijn zit direct voor een bocht, dat zal me een chaos worden bij de start.
 

Ivanhoe

Active member
Zijn er inderdaad nog meer dan alleen Austin en Interlagos dit seizoen. Denk wel dat Interlagos de zwaarste linksdraaier is (qua G-krachten).
 

Ivanhoe

Active member
Trouwens steeds meer geruchten dat RBR volgend seizoen met Renault motoren rijdt. Ricciardo zal in Interlagos met de nieuwe versie rijden, waarin Renault 11 van de dit seizoen 13 beschikbare tokens heeft verwerkt. Ben benieuwd of dit betekent dat Toro Rosso ook met Renault gaat rijden of toch met de 2015 spec Ferarri.
 

JMD

Well-known member
Zijn er inderdaad nog meer dan alleen Austin en Interlagos dit seizoen. Denk wel dat Interlagos de zwaarste linksdraaier is (qua G-krachten).

Denk het ook. Vooral ook omdat het zo'n kort rondje is en je dus vaak die zware bochten moet nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan