Waarom klagen die zondagclubs eigenlijk zo en beginnen ze een rechtszaak tegen de KNVB ?
Ze worden juist op alle manieren tegemoet gekomen.
De KNVB houdt kennelijk flink rekening met de eisen van de rebellen . En door weekendvoetbal in te voeren zullen minder zondagclubs overstappen naar het populairdere zaterdagvoetbal. En doordat het aantal zondagteams drastisch afneemt wordt het steeds moeilijker volwaardige zondagcompetities samen te stellen.
„Hun zorgen zijn expliciet meegenomen in nadere uitwerkingen die nu in hoge mate tegemoetkomen aan de door deze verenigingen voorgestelde aanpassingen. . „We zien het aantal zondagteams nog steeds afnemen: maar liefst zevenhonderd teams in de afgelopen twaalf jaar. Hierdoor houden we op de zondag te weinig teams over om overal tot aantrekkelijke competities te komen tegen gelijkwaardige teams uit de buurt.
De waan heeft altijd gelijk als het over het zondagvoetbal gaat.Lees dat van de Waan nog eens goed, en dan nog eens, en dan nog eens, en dan nog eens en dan wellicht een nachtje slapen en dan nog een keer.
Lekker man, alle amateurvoetbal op zaterdagavond. Iedereen blij.He verrassend, NO die maar weer eens de schuld legt bij het zondagvoetbal, terwijl als de zaterdagclubs meebuigen zouden we deze hele discussie niet hebben, dan kunnen de zondagclubs gewoon thuis op zondag spelen* (en ja, dat kost kantineomzet voor de 'uitploeg' maar de KNVB is er niet voor de kantineomzet, maar de thuisploeg heeft zelf al 13-15-17x de kans om bij een thuisduel van het eerste die omzet te draaien).
*) En ja, ik weet van de convenantclubs, wat mij betreft hebben die ook gewoon het recht om op zaterdag te spelen (ook uit), maar als je dat als onverbreekbare eis hebt moet je ook ergens wat toegeven, dat je bv op zaterdag om 18.00 uit speelt ipv om 14.30. Al die mannen die van hun vrouw om 18.00 aan de piepers moeten zitten (of wiens ritme dusdanig verstoord wordt als het eerste niet op zaterdagmiddag speelt) die moeten eens leren snappen dat niet de hele wereld om hen draait en dat niet iedereen hetzelfde wil.
Dat zeg ik nergens... Goed lezen.Lekker man, alle amateurvoetbal op zaterdagavond. Iedereen blij.
Bij De Treffers ook altijd 18.00 uur, na afloop zanger of diskjockey en lekker blijven hangenDat zeg ik nergens... Goed lezen.
De zaterdagclubs zullen dan thuis willen spelen om 14.30 ofzo, niks mis mee. De zondagclubs tegen zondagclubs op zondag om 14.00, ook helemaal goed. Alleen de zondag - zaterdag zal dan misschien naar zaterdag 18.00 gaan (maar vaak in overleg is veel te doen, want bv bijna alle duels zon-zat in de 2e divisie zijn ook gewoon om 14.30 ofzo).
De laatste weken was ik 2x bij een duel op zaterdag om 18.00, tot grote tevredenheid van het publiek. Drankje erbij, patatje eten, in het zonnetje, was heerlijk. Niet iedereen wil zaterdag om 18.00 met de moeder de vrouw aan de spruitjes...
Wij eten de spruitjes al om 17:00 uur als goede bodem voor de 3e helftBij De Treffers ook altijd 18.00 uur, na afloop zanger of diskjockey en lekker blijven hangen
heerlijk toch
De andere werkelijkheid is dat je op een zaterdagavond in de stromende regen met temperaturen rond het vriespunt voor anderhalve man en een paardenkop staat te voetballen in Denekamp. Normaal neemt mijn club 50 tot 75 man aan supporters mee. Nu waren er in zijn geheel, met thuispubliek, nog geen 25. Eenmaal thuis kom je bij het clubhuis dat gesloten is omdat in verband met gemeentelijke bepalingen om oneerlijke concurrentie met de plaatselijke horeca tegen te gaan deze om 19 uur gesloten moet zijn. Ook als deze bepaling er niet was geweest zou ik een vrijwel lege kantine aangekomen zijn omdat alle andere teams wél op zaterdagmiddag voetballen en mensen nu eenmaal op zaterdagavond andere plannen hebben. Dus de gezelligheid is weg. Naast sportiviteit heeft een voetbalvereniging ook een sociale functie.De laatste weken was ik 2x bij een duel op zaterdag om 18.00, tot grote tevredenheid van het publiek. Drankje erbij, patatje eten, in het zonnetje, was heerlijk. Niet iedereen wil zaterdag om 18.00 met de moeder de vrouw aan de spruitjes...
De idioterie! Accepteren dat niet alles sociaal is omdat je in een competitie zit. Het is jouw aversie omdat je niet in kunt leven in anders denkenden. Sociaal is juist wel om te accepteren dat je om 18 uur voetbalt omdat je tegenstander dat wilt om voor hen moverende redenen. En dat je er niet mee blij mee bent omdat je doorgaans om 18 uur in Nederland in het amateurvoetbal niet in het zonnetje voetbalt met een drankje en een patatje zodat jij dat schetst. Het leeuwendeel van de amateurwedstrijden wordt in de wintertijd gespeeld. Ik weet niet hoe dan bij JMD de wereld er dan uit ziet, maar bij Bonehead schijnt dan om 18 uur doorgaans niet de zon.En verder, als je aan een competitie meedoet moet je accepteren dat niet alles sociaal is...
25 man publiek bij een competitieduel van SDC 1? Is volstrekt onmogelijkDe andere werkelijkheid is dat je op een zaterdagavond in de stromende regen met temperaturen rond het vriespunt voor anderhalve man en een paardenkop staat te voetballen in Denekamp. Normaal neemt mijn club 50 tot 75 man aan supporters mee. Nu waren er in zijn geheel, met thuispubliek, nog geen 25. Eenmaal thuis kom je bij het clubhuis dat gesloten is omdat in verband met gemeentelijke bepalingen om oneerlijke concurrentie met de plaatselijke horeca tegen te gaan deze om 19 uur gesloten moet zijn. Ook als deze bepaling er niet was geweest zou ik een vrijwel lege kantine aangekomen zijn omdat alle andere teams wél op zaterdagmiddag voetballen en mensen nu eenmaal op zaterdagavond andere plannen hebben. Dus de gezelligheid is weg. Naast sportiviteit heeft een voetbalvereniging ook een sociale functie.
Clubs hebben het recht om om 18 uur te voetballen en dat hebben we maar te accepteren. Dat is overigens nog niet eens zo lang zo. Vroeger stond in het OM gewoon de uiterlijke aanvangstijd om 15 uur. Dat dit de KNVB heeft laten varen snap ik wel. Dat dit slinks gebeurt zonder te communiceren weer niet. Nogmaals: We hebben het maar te accepteren, maar geloof het of niet: Je doet er niet iedereen een plezier mee.
Zo, dat zijn een hoop aannames en valse frames ineens...De idioterie! Accepteren dat niet alles sociaal is omdat je in een competitie zit. Het is jouw aversie omdat je niet in kunt leven in anders denkenden. Sociaal is juist wel om te accepteren dat je om 18 uur voetbalt omdat je tegenstander dat wilt om voor hen moverende redenen. En dat je er niet mee blij mee bent omdat je doorgaans om 18 uur in Nederland in het amateurvoetbal niet in het zonnetje voetbalt met een drankje en een patatje zodat jij dat schetst. Het leeuwendeel van de amateurwedstrijden wordt in de wintertijd gespeeld. Ik weet niet hoe dan bij JMD de wereld er dan uit ziet, maar bij Bonehead schijnt dan om 18 uur doorgaans niet de zon.
En iik weet niet in welke competitie jouw favoriete amateurclub speelt, maar die van mij doet 22 wedstrijden. Dus hoe jij aan 48 andere zaterdagen bij een andere zaterdag dan het eerste komt is mij een raadsel. Bovendien is 4 zaterdagen dat mijn eerste elftal om 18 uur zou voetballen een uit de lucht gegrepen verzinsel. De laatste seizoenen is het 0 by the way.
Niet dat mijn mening er toe doet: Ik voetbal liever op zondag dan op zaterdagavond. Nu ben ik niet christelijk opgevoed, maar ik probeer mensen wel te begrijpen die dat wel zijn en niet op zondag willen voetballen.
Klinkt leuk (alhoewel 1 maand zomerstop kort is vwb de organisatie e.d. vanuit de bond), alleen heb je ook te maken met een kleine maand nacompetitie en het nu al zo is, met name bij de lager spelende clubs, dat spelers op vakantie zijn. Als je tot eind juni doorspeelt loopt de nacompetitie door tot half/eind juli... Of je moet de nacompetitie gaan aanpassen naar ook midweeks spelen (maar dan krijg je weer dat spelers in de problemen komen met hun werk) en bij de divisies geen uit/thuis meer (slecht voor de 'omzet' en de 'sociale binding'Veranderen wij gelijk dat er tot eind juni begin juli wordt gespeeld, 1 maand zomerstop en dan 2 maanden winterstop.
Nacompetities afschaffen, 3 promotieplaatsen en 3 degradatieplaatsen.Klinkt leuk (alhoewel 1 maand zomerstop kort is vwb de organisatie e.d. vanuit de bond), alleen heb je ook te maken met een kleine maand nacompetitie en het nu al zo is, met name bij de lager spelende clubs, dat spelers op vakantie zijn. Als je tot eind juni doorspeelt loopt de nacompetitie door tot half/eind juli... Of je moet de nacompetitie gaan aanpassen naar ook midweeks spelen (maar dan krijg je weer dat spelers in de problemen komen met hun werk) en bij de divisies geen uit/thuis meer (slecht voor de 'omzet' en de 'sociale binding')
Dat wordt lastig in het amateurvoetbal, want daar gaan 2 competities steeds samen in 1 in het niveau erboven (3e divisie A bv met 4e divisie A/D enz). Dus dan zou je iets krijgen als 4 degradanten en 2 promovendi per competitieNacompetities afschaffen, 3 promotieplaatsen en 3 degradatieplaatsen.