F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Alsof RB en TR geen goede motor krijgen voor 2016. Allemaal politiek gezever.

Mag er een coureur getransfereerd worden in de F1? Dat Mercedes Max uitkoopt bij RB/TR?
 

Eef de Kip

Well-known member
Als hij slim is blijft hij nog een jaartje in de luwte bij TR en maakt hij daarna de overstap naar een topteam (mits ze hem echt willen hebben natuurlijk).
 

Shayman

New member
Mercedes en Ferrari lonken naar Max Verstappen
Door Andr? Venema
12-10-15 - 09:35

Mercedes
Manager Raymond Vermeulen schaakt de laatste weken op meerdere borden. Zaterdag sprak de Limburger samen met Jos Verstappen in Mercedes' motorhome uitgebreid met teambaas Toto Wolff. Misschien om over het weer te praten, maar waarschijnlijk om eventuele interesse van de Duitse autofabrikant te peilen. Die is er ongetwijfeld. Mercedes wilde de tiener vorig jaar al contracteren, maar kon hem alleen geen stoeltje in de Formule 1 aanbieden. Red Bull wel.

Wolff is een toegewijd fan van Max Verstappen en herkent net als zijn collega's het zeldzame talent van de Limburger. Met Lewis Hamilton en Nico Rosberg is Mercedes in 2016 voorzien van twee piloten. Toch is een overgang van Verstappen volgend jaar niet uitgesloten. Mocht Red Bull beide teams terugtrekken, dan bestaat de kans dat de vier belangrijkste spelers in de Formule 1 (Mercedes, Ferrari, Williams en McLaren) een derde auto inzetten. Daarvoor zou de Duitse fabrikant Verstappen op het oog hebben. De tiener kan bij een vertrek van Red Bull gaan en staan waar hij wil en is niet meer gebonden aan een contract. En bij het beste team kan Verstappen meteen laten zien wat hij ten opzichte van collega's als Hamilton en Rosberg in huis heeft.

Ferrari
Het is slechts ??n van de drie scenario's die klaarliggen. Want ook Ferrari lonkt naar de debutant. De Italiaanse renstal heeft voor 2016 Vettel en Kimi R?ikk?nen onder contract. Ook hier zal Verstappen meer dan welkom zijn als derde rijder. Daarnaast heeft Ferrari wellicht nog een andere troef in handen: een plekje bij het Amerikaanse Team Haas, dat volgend jaar met motoren van Italiaanse makelij zijn entree maakt in de Formule 1.

Haas legde Romain Grosjean onlangs vast en Esteban Gutierrez is de gedoodverfde kandidaat voor het tweede stoeltje. Die benoeming laat echter al een tijd op zich wachten. Misschien omdat Ferrari, dat uiteindelijk bepaalt wie er naast Grosjean komt, Verstappen naar voren wil schuiven. Hij zou bij Haas nog een jaar kunnen rijpen en in 2017 als opvolger van R?ikk?nen kunnen doorschuiven naar de Scuderia.

Red Bull
Binnen twee weken wil Red Bull-topman Dietrich Mateschitz weten of zijn teams over competitieve motoren kunnen beschikken en of het voor hem zin heeft door te gaan in de Formule 1. Dan zal er ook snel duidelijkheid komen omtrent Verstappens toekomst. Nu nog onzeker, maar desondanks al goudgerand.

www.ad.nl
Ferrari zal toch echt serieus moeten dokken wanneer RB blijft en ze willen hem nu al hebben; dat zou ze dan wel een 2016 motor kosten maar zelfs dat zal RB niet snel overhalen denk ik.

Voor Verstappen zelf lijkt het me ook beter om lekker even een jaartje of zelfs 2-3 af te wachten trouwens, hij heeft tenslotte alle tijd. Alle kampioenen van de laatste jaren waren een jaar of 20 bij hun debuut en dan heeft Verstappen er al 3 seizoenen opzitten waar hij in de schaduw het meeste kan leren. Had hij bijvoorbeeld dit jaar in de wagen van Rosberg gereden dan had hij alleen geleerd hoe je snel rondjes in niemandsland rijft.

Ik hoorde een ander gerucht wat ook wel aannemelijk klinkt; RB wacht een jaar, rijdt in 2016 niet en gaat direct voor een goede 2017 motor/auto aan de slag, TR krijgt een 2015 Ferrari en gaat rijden met Ricciardo en Verstappen die beiden nog contract hebben.

Met Haas erbij weer 20 wagens en het jaar daarna 22.
 

Fabian

Active member
Ik lees net dat het er voor Red Bull niet goed uitziet. Donkere wolken passen zich samen.

Dit gedoe krijg je automatisch wanneer de sport wordt geregeerd door maar 3 motorleveranciers.
 

gevegt

Well-known member
Horner zij gisteren nog dat Renault weldegelijk nog steeds een optie is. RB speelt weer eens hoog spel.

Anders moet Cosworth maar weer eens een goede motor bouwen.
 

Shayman

New member
Ik lees net dat het er voor Red Bull niet goed uitziet. Donkere wolken passen zich samen.

Dit gedoe krijg je automatisch wanneer de sport wordt geregeerd door maar 3 motorleveranciers.
Voor mijn gevoel is de overheersing van Mercedes nu ook groter als die er eerder was bij Renault en Ferrari bijvoorbeeld. Ik denk dat het spelletje nu wel begint te komen tot het all-in gedeelte maar dat RB er toch wel een dealtje uitsleept; Williams doet het ook prima met een B-spec Mercedes nu en RB heeft wel een veel beter chassis staan dus ook met een B-spec Mercedes of Ferrari gaan ze regelmatig podium kunnen spelen.

Horner zij gisteren nog dat Renault weldegelijk nog steeds een optie is. RB speelt weer eens hoog spel.

Anders moet Cosworth maar weer eens een goede motor bouwen.
Die zal ook niet gelijk competitief zijn, zie Honda dit jaar. Of zou Bernie dat al een tijd in gedachten hebben en ligt die al op de plank?
 

gevegt

Well-known member
Haha, nee ik denk niet dat ze het werkelijk gaan doen, veel te duur door al die batterijen en elektronica.

Honda zal volgend jaar beslist een betere motor hebben, dat is ook nog een optie.
 

Shayman

New member
Haha, nee ik denk niet dat ze het werkelijk gaan doen, veel te duur door al die batterijen en elektronica.

Honda zal volgend jaar beslist een betere motor hebben, dat is ook nog een optie.
Ik begreep dat Honda een exclusief contract had, maar aan de andere kant zal zowel Honda als McLaren geen problemen hebben met een handjevol miljoenen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mij maakt het eerlijk gezegd allemaal niet zoveel uit, als Max maar een stoeltje krijgt in een redelijk goede auto. Niet dat hij net als de Manors dit jaar alleen maar hopeloos achteraan rijdt.
 

gevegt

Well-known member
Mij maakt het eerlijk gezegd allemaal niet zoveel uit, als Max maar een stoeltje krijgt in een redelijk goede auto. Niet dat hij net als de Manors dit jaar alleen maar hopeloos achteraan rijdt.
Dat laten de betere teams nooit toe, laat staan dat hij er uit noodzaak zelf voor zou kiezen. Zijn vader heeft daar genoeg leergeld voor betaald.
 

Shayman

New member
Maar alles bij elkaar geveegd, een beter 1e jaar had hij niet kunnen krijgen. Veel gezeik en problemen met de wagen in het begin, wat gridstraffen en pech bij de start en steeds weer knokken om naar voren te komen en dat dan ook gewoon doen. Leren inhalen in de F1 en ook bovenaan staan in tijd op tv tijdens de races terwijl je nog geen podium hebt gescoord dan heb je al een verdomd mooie basis. Buiten de teams boven RB zullen er geen kandidaten zijn die de hoop hebben dat ze hem kunnen oppikken binnenkort.
 

JMD

Well-known member
Verstappen gaat echt niet naar Haas, dat zou vergeleken met TR toch echt een stap terug zijn. Veel te veel onzekerheden.
 

Ivanhoe

Active member
Ontwerp van een goed chassis en bijbehorende a?rodynamica bijvoorbeeld, met de beperkte testmogelijkheden tegenwoordig, zal dat niet mee gaan vallen, alleen de windtunnel levert je veel te weinig data op.
 

gevegt

Well-known member
Ontwerp van een goed chassis en bijbehorende a?rodynamica bijvoorbeeld, met de beperkte testmogelijkheden tegenwoordig, zal dat niet mee gaan vallen, alleen de windtunnel levert je veel te weinig data op.
Volgens mij hebben ze een chassis van een bouwer die nu niet echt een rookie is. Komt bij dat ze juist om die reden er dit jaar niet zijn ingestapt.
 

JMD

Well-known member
Volgens mij hebben ze een chassis van een bouwer die nu niet echt een rookie is. Komt bij dat ze juist om die reden er dit jaar niet zijn ingestapt.

Kan je me 1 team noemen dat een goed debuutseizoen heeft gemaakt? (en dan echt een nieuw team, niet een team dat de boedel overnam zoals bv Brawn)

Meestal zijn het drama-seizoenen met BAR in 1999 als grootste voorbeeld. En wat dacht je van Lola in 1997, dat niet verder kwam dan 1 race.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan