WK voor vrouwen 2023

JMD

Well-known member
Zie net de beelden, wat mij opviel was dat die Zweedse de gebaren van Frappart niet begreep. Die wees (na overleg met de VAR) naar het midden, wat doelpunt betekent, maar dat snapte de Zweedse niet. Dus je speelt topvoetbal en je snapt niet wat de scheids bedoelt...

En idd, mooi dat Rapinoe mist. Jammer dat de VS zich al geplaatst heeft voor de Spelen...

Abubakari

Well-known member
Wedstrijd in de re-live gekeken. Werd eigenlijk nog onnodig spannend. Nederland leek me nonchalant en iedereen met een beetje snelheid loopt de rechterkant met Spitse en Vd Gragt er zo uit. Dan door een enorme keepersblunder wordt de spanning eruit gehaald. Gaat nog wat worden tegen Spanje, ook zonder Van de Donk begrijp ik.
Ik had ook zin om op zondagmiddag een wedstrijd te kijken die ergens om ging, oefenvoetbal boeit mij weinig, vooral omdat Ajax toch niet met de beoogde selectie speelt, veredeld b elftal wat oefent, met reclame tussendoor bij Ziggo, daar vind ik niks aan.
Maar goed, Oranje dus. Verschil wordt in belangrijke mate gemaakt door de keepers. Die van oranje foutloos en enkele goeie reddingen, die van Zuid Afrika met een enorme blunder en bij de 1-0 ook niet heel sterk. Oranje had 5 kwartier controle, alleen het laatste kwartier voor rust werd Zuid Afrika gevaarlijk omdat Oranje wat slordig werd in balbezit. Vond Zuid Afrika bij tijden wel leuk voetballen, supersnelle counters, kregen ze met name in de laatste fase voor rust enkele beste kansen mee.
Daarnaast viel het me weer op hoe leuk een vrouwenwedstrijd is ivm topmannenvoetbal voor wat betreft spelbederf. Clean voetbal, geen schwalbes, geen gezeur, geen genaai, geen opstootjes. En ook leuk, een vol stadion.

Max

Administrator
Forumleiding
Wel fijn dat die vorige keepster gestopt is. Niet dat ik vaak keek, maar als ik keek dan hield ze weinig tegen. Fijn dat we nu schijnbaar wel een goede keepster hebben.

Joost

Well-known member
Zie net de beelden, wat mij opviel was dat die Zweedse de gebaren van Frappart niet begreep. Die wees (na overleg met de VAR) naar het midden, wat doelpunt betekent, maar dat snapte de Zweedse niet. Dus je speelt topvoetbal en je snapt niet wat de scheids bedoelt...

En idd, mooi dat Rapinoe mist. Jammer dat de VS zich al geplaatst heeft voor de Spelen...
Op zo’n moment zou ik ook twijfelen aan al die gebaren hoor.

Max

Administrator
Forumleiding
Ze is van mening dat vrouwen exact dezelfde beloning dienen te krijgen als de mannen. Dat verkondigt ze op een wat pedante manier. Ook los daarvan niet echt een prettige uitstraling. Dit is het algemene plaatje waardoor ze niet geliefd is.

Qua percentage van de inkomsten kan ik haar wel volgen. Maar dezelfde vergoedingen terwijl er veel minder binnenkomt werkt niet echt.

gevegt

Well-known member
Het is gewoon zo'n typische pedante enge Karen, die van mening is dat de hele wereld om haar draait en vreselijk irritant om zich heen gaat slaan als ze een keertje haar zin niet krijgt.
Wat blijkbaar nodig was / is om gelijkwaardigheid in de sport te krijgen.

JMD

Well-known member
Qua percentage van de inkomsten kan ik haar wel volgen. Maar dezelfde vergoedingen terwijl er veel minder binnenkomt werkt niet echt.
PLus dat zij een van de grootste 'loudmouths' was die eiste dat de Amerikaanse bond de mannen en vrouwen van Team USA hetzelfde zou betalen. Dat mag je vinden (alhoewel er wel kanttekeningen te maken zijn zoals Max die aangeeft), maar zij speelde een heel vuil spel. Namelijk, de Amerikaanse bond had voorgelegd dat de dames hetzelfde konden verdienen als de mannen. Alleen wilden de dames dat niet, want de Amerikaanse heren hebben vooral een premiesalaris, hoe beter je speelt hoe meer je krijgt. Dat vonden de dames te riskant en kozen voor een vast loon (iets waarvoor de mannen niet kozen). LAter spanden de dames een rechtzaak aan dat ze de premie van de mannen wilden krijgen plus daarbovenop het vaste loon... De rechtzaak verloren ze dus, en daar was ze niet sympathiek over.

Abubakari

Well-known member
Ik lees nog steeds niets wat de enorme afkeer rechtvaardigt. Verbaast me wel dat jullie zo goed op de hoogte zijn terwijl vrouwenvoetbal op dit forum voornamelijk belachelijk wordt gemaakt.

gevegt

Well-known member
Zo te zien vinden Jamel (normaal verdraagzaamheid in person), zwammy en JMD het een behoorlijk nare vrouw.
Allemaal stiekem Trump stemmers.
Op dit mooie forum net doen alsof je vrij denkend bent, maar als het er op aan komt, gewoon net zo gek zijn als Thierry.

Bovenaan