Wedstrijd in de re-live gekeken. Werd eigenlijk nog onnodig spannend. Nederland leek me nonchalant en iedereen met een beetje snelheid loopt de rechterkant met Spitse en Vd Gragt er zo uit. Dan door een enorme keepersblunder wordt de spanning eruit gehaald. Gaat nog wat worden tegen Spanje, ook zonder Van de Donk begrijp ik.
Ik had ook zin om op zondagmiddag een wedstrijd te kijken die ergens om ging, oefenvoetbal boeit mij weinig, vooral omdat Ajax toch niet met de beoogde selectie speelt, veredeld b elftal wat oefent, met reclame tussendoor bij Ziggo, daar vind ik niks aan.
Maar goed, Oranje dus. Verschil wordt in belangrijke mate gemaakt door de keepers. Die van oranje foutloos en enkele goeie reddingen, die van Zuid Afrika met een enorme blunder en bij de 1-0 ook niet heel sterk. Oranje had 5 kwartier controle, alleen het laatste kwartier voor rust werd Zuid Afrika gevaarlijk omdat Oranje wat slordig werd in balbezit. Vond Zuid Afrika bij tijden wel leuk voetballen, supersnelle counters, kregen ze met name in de laatste fase voor rust enkele beste kansen mee.
Daarnaast viel het me weer op hoe leuk een vrouwenwedstrijd is ivm topmannenvoetbal voor wat betreft spelbederf. Clean voetbal, geen schwalbes, geen gezeur, geen genaai, geen opstootjes. En ook leuk, een vol stadion.