WK Nieuws

stc

Well-known member

Bij de oosterburen is Nagelsmann opgestapt nav de uitschakeling. Duitsland pakt meteen door en gaat in gesprek met Klopp.

BlauwVinger

Well-known member
Nog nooit won een land het WK met een buitenlandse coach. Aldus de geschiedschrijving.

Helmut Schön werd niet in West-Duitsland geboren en won het WK met West-Duitsland...

Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Middenvelder Pape Gueye wil niet meer voor Senegal spelen zolang de huidige technische staf niet opstapt.
Er komt meer naar buiten over de situatie rondom Senegal. Zo werden er nogal luidruchtige feestjes gegeven in het hotel wat voor nogal wat overlast zorgde en hebben spelers zich onbehoorlijk gedragen richting staf van het hotel en andere gasten, waarvoor zelfs politie moest komen. Daarnaast was er ook gedoe rondom trainer Thiaw waarvan vlak voor de start van de wedstrijd tegen België niet eens duidelijk was of hij op de bank plaats ging nemen.

erka

Well-known member
Nog nooit won een land het WK met een buitenlandse coach. Aldus de geschiedschrijving.

Helmut Schön werd niet in West-Duitsland geboren en won het WK met West-Duitsland...

Als je heel erg wil miereneuken geldt dit ook voor Sepp Herberger (1954). Die werd in Mannheim geboren maar toen was het nog Duitse Rijk ipv West-Duitsland, net zoals Helmut Schön ook in het Duitse Rijk geboren is.

U.G.

Well-known member
Vozinha ( keeper van Kaapverdië ) wordt waarschijnlijk gecontracteerd door Messi ( Inter Miami ). Leuk, is Vozinha gegund.

De gehele arbitrage voor Frankrijk-Marokko heeft de Argentijnse nationaliteit. Ik weet niet of dit echt waar is, maar ik moest wel ff lachen.

stc

Well-known member
Ja, en die van ARgentinië - Egypte was geheel Frans. Toch wel opvallend.
Moet niet uitmaken. Scheidsrechters zouden neutraal moeten zijn en Scheidsrechters zijn meer met hun eigen carriere bezig dan het land waarvan ze vandaan komen. Die fluiten liever zelf een finale dan dat hun eigen land wereldkampioen wordt. Die zijn hun eigen land liever na de 1ste ronde al naar huis gaan, zodat zij verder kunnen.

De heer Kuipers moest ooit naar huis, omdat Nederland op het wk 2014 de halve finale haalde.

U.G.

Well-known member
Ja, en die van ARgentinië - Egypte was geheel Frans. Toch wel opvallend.

Nee dat waren ze niet. Het is voor het eerst dat de scheidsrechter, assistenten, vierde official en reserve-assistent voor één specifieke wedstrijd uit hetzelfde land komt.

Ik lees hier dat het niks zou moeten uitmaken, en dat zal ook wel, maar ik bedoel….doe maar niet joh FIFA 😁 dit hoeft namelijk niet, en je hebt als FIFA al niet veel marge op dat vlak…maar goed, ze doen maar.

JMD

Well-known member
Espen Eskas klinkt niet echt Frans.
Jep, de 4e man idd niet. Maar voor een bord omhooghouden maakt het niet zoveel uit wat je bent.

Nee dat waren ze niet. Het is voor het eerst dat de scheidsrechter, assistenten, vierde official en reserve-assistent voor één specifieke wedstrijd uit hetzelfde land komt.
Persoonlijk vind ik de nationaliteit van de VAR belangrijker dan die van de 4e man (res.assistent), want de VAR kan evt slechte beslissingen terugdraaien.

Ik lees hier dat het niks zou moeten uitmaken, en dat zal ook wel, maar ik bedoel….doe maar niet joh FIFA 😁 dit hoeft namelijk niet, en je hebt als FIFA al niet veel marge op dat vlak…maar goed, ze doen maar.
Dat ben ik helemaal met je eens.

JMD

Well-known member
Het klopt niet helemaal (maar wel ongeveer), maar de 8 landen van de kwartfinale liggen geografisch ongeveer op 1 lijn :)

Bovenaan