WK kwalificatie 2022 - Afrika

Mario

Well-known member
In Afrika is de 2e ronde inmiddels gespeeld. De 10 groepswinnaars gaan in de volgende ronde uitmaken welke 5 landen er naar het WK gaan.

Groep AGroep B
1.Algerije614
1.Tunesië613
3.Niger67
3.Zambia67
4.Djibouti60
Groep CGroep D
1.Nigeria613
1.Kameroen615
2.Ivoorkust613
3.Liberia66
4.Malawi63
Groep EGroep F
1.Mali616
1.Egypte614
2.Oeganda69
2.Gabon67
3.Kenia66
3.Libië67
4.Rwanda61
4.Angola65
Groep GGroep H
1.Ghana613
1.Senegal616
2.Togo68
3.Ethiopië65
3.Namibië65
4.Zimbabwe62
4.Congo63
Groep IGroep J
1.Marokko618
2.Guinea66
2.Benin610
3.Guinea64
3.Tanzania68
4.Sudan63
 

Kielse Rat

Well-known member
Zuid-Afrika diende een klacht in voor matchfixing na de match tegen Ghana, dus de kans bestaat dat die nog moet herspeeld worden.
 

Mario

Well-known member
Ik geef ze weinig kans, al was die penalty wel lachwekkend. De FIFA doet hier niet veel mee ben ik bang.
 

JMD

Well-known member
Sadio Mané en Mohamed Salah zijn maatjes in de spits bij Liverpool, maar ze zullen het samen met hun land moeten uitvechten om 1 ticket voor het WK: Senegal is aan Egypte gekoppeld voor de playoffs van eind maart. Egypte begint thuis.

Andere duels:
Kameroen - ALgerije
Ghana - Nigeria
DR Congo - Marokko (DR Congo deed in 1974 (als Zaïre) voor het laatst mee, Marokko in 1998 en 2018.)
Mali - Tunesië (Mali deed nog nooit mee, Tunesië deed in Rusland 2018 ook mee (net als o.a. 1998, 2002, 2006))
 

Kielse Rat

Well-known member
Congo zie ik het zeker niet halen tegen Marokko, Mali klopte Tunesië onlangs nog op de Afrika Cup dus die maken nog wel een kans.
 

Friesland

Well-known member
Wordt het hier ook in één potje beslist ?
Nee, er wordt over twee wedstrijden gespeeld en de uitdoelpuntregel is van kracht.
Het werd uiteindelijk 1-1, dus Marokko begint dinsdag met een reglementaire voorsprong aan het thuisduel.
 

Mario

Well-known member
Wederom weinig goals, en het lijkt vooral een Noord Afrikaans feestje te gaan worden
.
 

Batigoal

Well-known member
Wederom weinig goals, en het lijkt vooral een Noord Afrikaans feestje te gaan worden
.
Toevallig liet ESPN wat samenvattingen zien vanmorgen. Weinig goals of goed voetbal, wel vuvuzela's en dubieuze beslissingen van arbitrage.
 

Raul

Well-known member
Senegal heeft echt een sterk team. Ik hoop echt dat ze van Egypte gaan winnen.
 

Batigoal

Well-known member
Het is gewoon jammer dat het een keuze wordt tussen Senegal of Salah op het WK, Kameroen en Algerije horen er wat mij betreft ook allebei bij, maar dat wordt één van beiden en Tunesië wat ik geen boeiend team vind het waarschijnlijk wel gaat redden.
 
Bovenaan