WK kwalificatie 2018 - Zuid Amerika

Ska P 187

Well-known member
Zie jij het al voor je? Nu serieus even proberen.

Dat wordt m niet he, dat open en eerlijk doen. Beetje schaduw moet er zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 15e & 16e speelronde:

31 augustus
2300 Venezuela-Colombia
0030+ Chili-Paraguay
0100+ Uruguay-Argentini?
0245+ Brazili?-Ecuador
0415+ Peru-Bolivia

5 september
2200 Bolivia-Chili
2230 Colombia-Brazili?
2300 Ecuador-Peru
0130+ Argentini?-Venezuela
0200+ Paraguay-Uruguay
 

Batigoal

Well-known member
Argentini? heeft het nog steeds niet helemaal op de rit. Venezuela komende week zullen ze wel winnen, maar ook daarna moeten er nog punten gepakt gaan worden. Brazili? is wel ijzersterk deze kwalificatie.
 

Kielse Rat

Well-known member
Brazili? is voor mij volgend WK weer ?cht een favoriet. Het is wel razendspannend in de kwalificatie. 7 teams strijden nog voor 5 plaatsen en staan allemaal in een marge van 5 punten. Enkel Venezuela en Bolivi? doen (zoals gebruikelijk) niet mee.
 

Forza AZ

Well-known member
Brazili? is voor mij volgend WK weer ?cht een favoriet. Het is wel razendspannend in de kwalificatie. 7 teams strijden nog voor 5 plaatsen en staan allemaal in een marge van 5 punten. Enkel Venezuela en Bolivi? doen (zoals gebruikelijk) niet mee.
Ze strijden voor 3 plaatsen + 1 play-off plaats. Want Brazili? heeft natuurlijk al 1 plaats ingenomen.
 

JMD

Well-known member
Het is echt ontzettend spannend in Zuid Amerika, alles heel dicht op elkaar, alleen de nummer 1, 9 en 10 zijn eigenlijk al bekend. De rest strijdt om 4 plekken. (eigenlijk 3,5 maar Nieuw Zeeland gaat de PO echt niet winnen van welk Zuidamerikaans land dan ook)
 

Schaakliefhebber

Well-known member
Het is echt ontzettend spannend in Zuid Amerika, alles heel dicht op elkaar, alleen de nummer 1, 9 en 10 zijn eigenlijk al bekend. De rest strijdt om 4 plekken. (eigenlijk 3,5 maar Nieuw Zeeland gaat de PO echt niet winnen van welk Zuidamerikaans land dan ook)
Wel met 6-1 gewonnen van de Salomonseilanden, dus dat zegt toch ook wel iets. :rumcolaa:
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 17e en 18e speelronde:

5 oktober
2200 Bolivia-Brazili?
2300 Venezuela-Uruguay
0130+ Chili-Ecuador
0130+ Colombia-Paraguay
0130+ Argentini?-Peru

10 oktober
0130+ Brazili?-Chili
0130+ Ecuador-Argentini?
0130+ Paraguay-Venezuela
0130+ Peru-Colombia
0130+ Uruguay-Bolivia
 

Pascallovic

Well-known member
Waarom "helaas"?
Argentini? hoort toch gewoon op een WK? Ik hoop in elk geval dat ze er gewoon bij zijn.

Maar wel lekker spannend daar in Zuid Amerika!
Ik vind dat als je als topland een dramatische kwalificatiereeks afwerkt, dit afgestraft mag worden met het missen van een eindtoernooi. Als ze 5e worden van de 10 ploegen hebben ze een wanprestatie geleverd. Dat verdiend geen beloning in de vorm van een makkelijke playoff tegen Nieuw-Zeeland. Dus puur op basis van de kwalificatiereeks hoop ik dat ze 6e worden.
 

Mario

Well-known member
De Zuid Amerikaanse kwalificatie is tenminste altijd lekker overzichtelijk ...
 

Fenerium

Member
Ik vind dat als je als topland een dramatische kwalificatiereeks afwerkt, dit afgestraft mag worden met het missen van een eindtoernooi. Als ze 5e worden van de 10 ploegen hebben ze een wanprestatie geleverd. Dat verdiend geen beloning in de vorm van een makkelijke playoff tegen Nieuw-Zeeland. Dus puur op basis van de kwalificatiereeks hoop ik dat ze 6e worden.

Brazili? had ook een rampzalig kwalificatiereeks voor het WK van 2002 maar ze wonnen dat toernooi moeiteloos. Ze spelen tig wedstrijden in een zeer kort tijdsbestek, dat het niet geheel vlekkeloos verloopt is begrijpelijk.
 

JMD

Well-known member
Brazili? had ook een rampzalig kwalificatiereeks voor het WK van 2002 maar ze wonnen dat toernooi moeiteloos. Ze spelen tig wedstrijden in een zeer kort tijdsbestek, dat het niet geheel vlekkeloos verloopt is begrijpelijk.

Tig wedstrijden ja, kort tijdsbestek absoluut niet. Zij zijn al in najaar 2015 begonnen...
 

Abubakari

Well-known member
Ik vind dat als je als topland een dramatische kwalificatiereeks afwerkt, dit afgestraft mag worden met het missen van een eindtoernooi. Als ze 5e worden van de 10 ploegen hebben ze een wanprestatie geleverd. Dat verdiend geen beloning in de vorm van een makkelijke playoff tegen Nieuw-Zeeland. Dus puur op basis van de kwalificatiereeks hoop ik dat ze 6e worden.

Zit ook wel weer wat in, maar toch hoop ik dat Argentini? er gewoon bij is.
 
Bovenaan