WK kwalificatie 2018 - Oceani?

Forza AZ

Well-known member
Programma 1e ronde (alle wedstrijden in Tonga):

31 augustus
0200 Tonga-Cook Eilanden
0430 Samoa-Amerikaans Samoa
2 september
0200 Cook Eilanden-Samoa
0430 Tonga-Amerikaans Samoa
4 september
0400 Tonga-Samoa
0400 Amerikaans Samoa-Cook Eilanden
 

Sensini

Active member
Gemiddeld 23 goals per wedstrijd. En 23 toeschouwers.

Dat zal wel meevallen. Tijdens de vorige WK-kwalificatie met deze zelfde vier teams was er geen wedstrijd met meer dan ??n doelpunt verschil:
https://en.wikipedia.org/wiki/2014_FIFA_World_Cup_qualification_–_OFC_First_Round#Matches

Voor doelpuntrijke wedstrijden moet je bij de Olympische kwalificatie voor vrouwen in de Cariben zijn:
https://en.wikipedia.org/wiki/2016_...ing_Championship_qualification#Caribbean_Zone
 

JMD

Well-known member
De duels zijn toch wel op FOX mag ik hopen? Als je onbeduidende vrienschappelijke potjes uitzendt dan laat je dit soort do-or-diewedstrijden toch niet liggen..

Aan de ene kant begrijpelijk dat er in Oceani? een voorronde is, in 2001 won Australi? met 31-0 ofzo van Samoa, dat sloeg nergens op. Aan de andere kant had dat ook wel weer wat...
De 2e ronde in Oceani? is btw pas echt gek: 2 groepen van 4 waaruit de beste 3 per groep doorgaan, die spelen dan in 2 groepen van 3 verder waaruit de beste ploeg per groep doorgaat. Dan kan je volgens mij net zo goed 2 groepen van 4 doen en dan of direct de 2 groepswinnaars door laten gaan, of desnoods de beste 2 en dan via halve finales verder.
 

Sensini

Active member
[...] De 2e ronde in Oceani? is btw pas echt gek: 2 groepen van 4 waaruit de beste 3 per groep doorgaan, die spelen dan in 2 groepen van 3 verder waaruit de beste ploeg per groep doorgaat. Dan kan je volgens mij net zo goed 2 groepen van 4 doen en dan of direct de 2 groepswinnaars door laten gaan, of desnoods de beste 2 en dan via halve finales verder.
Dat heeft er denk ik op een-of-andere manier mee te maken dat deze tweede ronde ook de groepsfase is van de OFC Nations Cup (nrs. 1 en 2 van beide groepen worden de halve-finalisten daarvan).
 

JMD

Well-known member
Dat heeft er denk ik op een-of-andere manier mee te maken dat deze tweede ronde ook de groepsfase is van de OFC Nations Cup (nrs. 1 en 2 van beide groepen worden de halve-finalisten daarvan).
Dat had ik ook gehoord ja.
Maar dan kan je ook op die Nations Cup met 2 groepen van 4 spelen ipv 2 van 3??

Sowieso vind ik het altijd vreemd als 1 wedstrijd voor 2 toernooien telt. Volgens mij is het in Afrika nog mis gegaan toen de kwalificatie voor WK2010 en die van de Africa Cup tegelijk werd gehouden. Daar gebeurde toen gekke dingen in de groep van Zuid Afrika als ik het goed onthouden heb. Z.Afrika deed mee aan die poule terwijl het natuurlijk al geplaatst was voor het WK, maar omdat het ook kwalificatie voor de AFrica Cup was moest het daar dus ook aan meedoen.
 

Kielse Rat

Well-known member
Was niet echt serieus bedoeld hoor...:oops:

Wel leuk dat OFC een YouTube-kanaal heeft. Die samenvattingen ga ik toch bekijken denk ik. :duim:
 
Bovenaan