[WK kwalifciatie] Nederland - Frankrijk (ArenA, 10 oktober 2016)

[WK kwalifciatie] Nederland - Frankrijk (ArenA, 10 oktober 2016)

  • Nederland

    Stemmen: 9 64,3%
  • gelijkspelletje

    Stemmen: 3 21,4%
  • Wit Rusland

    Stemmen: 2 14,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14

de waan

Well-known member
Prima pot op een kwartier rondom de rust na. Alleen jammer dat het geen 7-1 of 8-1 wordt. Had prima gekund.
 

stc

Well-known member
Heb de wedstrijd in het stadion gezien.

Nederland speelde redelijk voetbal vandaag. Echter, vandaag was de verdediging van Oranje de zwakste schakel. Tegen Frankrijk gaat dit meerdere tegendoelpunten opleveren. Aan de andere kant cre?erde dit team meerdere kansen tegen een ploeg die de linies dicht op elkaar hield. Het had zomaar 8-1 kunnen worden.

De ruimtes lagen op de zijkanten, wat niet altijd goed gebruikt werd door Oranje. Daarnaast was de omschakeling van aanval naar verdediging niet goed, waardoor de Wit Russen soms gevaarlijk werden. Dit had ook te maken met scherpte en een tegenstander die kwam om niet te verliezen.

Het is een groot verschil of Schneijder wel of niet op het veld staat, alhoewel Propper goed inviel vond ik.

Het resultaat is goed, maar tegen Frankrijk zal er een hoger niveau verwacht mogen worden.
 

Eresd?g?

Banned
Leuke pot gisteren, het oogde voornamelijk voorin erg fris. Balen dat Sneijder er tegen Frankrijk niet bij is. Je wordt nu wel bijna gedwongen om 5 - 3 - 2 te gaan spelen. Kan de Vrij er mooi in komen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik schrok alleen wel weer ouderwets van die 10 minuten voor en 5 minuten na rust. Tegen Frankrijk kost dat je gewoon minimaal 3 goals. Verder heb ik in de kroeg gekeken en was weer ouderwets naar de klote dus ik had sowieso een prima avond.
 

Abubakari

Well-known member
Nooit meer in de arena spelen

De laatste thuisnederlaag in een WK Kwalificatie wedstrijd was toch in de Kuip tegen Portugal in 2000?

Kortom, mooi in de Arena blijven.:D

Als Oranje met deze hernieuwde frisheid in de EK kwalificatie had gespeeld hadden we ons gewoon geplaatst. Nu is er het idee dat ze iets moeten laten zien, toen hadden ze het gevoel dat ze zich toch wel zouden plaatsen (ietwat gechargeerd wellicht).
 

Abubakari

Well-known member
Mooie test om te zien waar het nieuwe elan bij Oranje toe leidt, puntje moet kunnen, zege zou met het ook op plek 1 wel heel mooi zijn. En waarom niet, van Frankrijk (in eigen huis ook nog) op het EK ben ik nou ook weer niet echt onder de indruk geraakt. En als Wit Rusland er een punt uit kan slepen kunnen wij die Haantjes ook wel braden.
Hup Holland!
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik ben bang dat we het verschil nu wel erg onderschatten. Die Fransen hebben toch echt wel een bak kwaliteit meer hoor. Het zal geen walk over worden voor die Fransen maar misschien dat we kunnen verrassen met een puntje.
 
Bovenaan