WK 2022 in Qatar ; Groep A

Pascallovic

Well-known member
In het huidige systeem valt het mi wel mee maar als ik sommige reacties lees worden we met Blind iig nooit wereldkampioen.

Nou ben ik de laatste om te gaan roepen dat hij onbetwist zou moeten zijn maar na de afgelopen 3 wedstrijden heb ik de indruk dat er op andere posities een flink groter probleem is.
Ik vind het ondanks het 5 mans blok achterin verre van stabiel. Het middenveld breidt er lustig op los en voorin hebben we geen vuist eten te maken .
Ach sommigen zijn nu eenmaal sneller het pispaaltje dan anderen. Als je Malacia neerzet gaat zal het ook niet compleet misgaan of meteen 10x beter gaan. Het maakt allemaal niet zo veel uit. Voor mijn gevoel klopt het tactisch en qua energie dat in de wedstrijd wordt gelegd niet. Tel daarbij op dat veel spelers niet in vorm zijn, dan krijg je dit. We hebben met Berghuis, Koopmeiners en de Roon nu 3 verschillende spelers op het middenveld naast Frenkie gezien. Het was alle 3 niet veel. Dat maakt wisselen ook zinloos.
 

erka

Well-known member
En bovendien heeft het geen zijn om nu kritisch te zijn want noem mij eens een alternatief voor Blind die aanwijsbaar beter is.
 

Abubakari

Well-known member
Als je bij Blind alleen zijn minpunten ziet en niet zijn kwaliteiten heb je of geen verstand van voetbal of ben je voor Feyenoord.
Nou gaat dat meestal samen, dus dan krijg je die onzin.
 

Susaa

Well-known member
Onzin ?
Hij is gewoon te traag

Maar goed we zullen het meemaken zaterdag, ik hoop oprecht dat ik het verkeerd zie🤓
 

erka

Well-known member
Hij is traag, dat klopt. Dus als een tegenstander dat goed kan bespelen heb je wel een probleem. Maar voor de rest is Blind prima. Ik zie niet wie in Oranje beter op die plek is. Ik denk dat Nederland een uitstekende verdediging heeft. Hoe vaak krijgt Nederland nou doelpunten tegen of verliest het?

Als Nederland onderuit gaat dan komt dat door het slappe middenveld en balverlies in de niet op elkaar ingespeelde aanval. Daar begint het.
 

Mario

Well-known member
Ik hoop maar dat van Gaal de groepsfase heeft gebruikt als verkapte oefenwedstrijden, en dat Nederland tegen de VS meer energie laat zien. Voetballend ben je die Amerikanen wel de baas, maar het is wel een gedreven team. Daar moet je je tegen wapenen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hij is traag, dat klopt. Dus als een tegenstander dat goed kan bespelen heb je wel een probleem. Maar voor de rest is Blind prima. Ik zie niet wie in Oranje beter op die plek is. Ik denk dat Nederland een uitstekende verdediging heeft. Hoe vaak krijgt Nederland nou doelpunten tegen of verliest het?

Als Nederland onderuit gaat dan komt dat door het slappe middenveld en balverlies in de niet op elkaar ingespeelde aanval. Daar begint het.

Op papier hebben we misschien een goede verdediging. In de drie oefenduels hebben Senegal, Ecuador en Qatar toch meer kansen gekregen dan wenselijk. Zelfs zonder zelf echt veel kansen te krijgen. Alles waar je tot dusver die 5-3-2 voor had ingevoerd is er nog totaal niet uitgekomen. Als dat straks niet beter is als het er echt om gaat, dan is het gewoon een totaal mislukt experiment geweest.
 
Bovenaan