WK 2022: de knock-outrondes

BlauwVinger

Well-known member

Ik niet. Mooi voetbal en beter voetbal zijn twee heel verschillende dingen. Wat is mooi voetbal? Zo subjectief als wat. Ik ben helemaal voor beter voetbal, maar als dat kan bewerkstelligd worden met razend scherpe counters zoals bij die 1-0 van gisteren, in plaats van het eeuwige Nederlandse gebrei, dan ben ik helemaal voor. Mooi voetbal hoeft voor mij op een WK totaal niet. Je moet in de afvalronde 4x achter elkaar winnen en hoe, het zal me een gigantische rotzorg zijn. Ik ga op voor mijn 11e bewuste WK en we gaan m nu maar eens winnen met niet dominant countervoetbal a la Frankrijk, Italië of Brazilië. Dikke prima.

'Mooi' voetbal is inderdaad een subjectief, diffuus en rekbaar begrip. Er zijn aanhangers die dwepen bij tiki-taka hetgeen ik verafschuw.
 

Reinoud

Well-known member
Frankrijk - Engeland gaat dus een heel erg saai potje worden tussen twee ploegen die vanuit de reactie spelen
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Pascallovic

Well-known member
Na een flink aantal verrassingen in wedstrijden tijdens de groepsfase, gaat alles op de helft van de 1/8 finales nog relatief eenvoudig volgens het boekje.
 

Batigoal

Well-known member
Het toernooi begint pas vanaf de kwartfinale. Dan liggen alle ploegen die per ongeluk door zijn gegaan eruit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het toernooi begint pas vanaf de kwartfinale. Dan liggen alle ploegen die per ongeluk door zijn gegaan eruit.

Omdat een WK ook maar één keer in de vier jaar is, verveelt het dan ook niet echt. Nederland - Argentinië, Frankrijk - Engeland, Brazilië- Kroatië en Spanje - Portugal zijn echt wel mooie krakers.
 

Pascallovic

Well-known member
Omdat een WK ook maar één keer in de vier jaar is, verveelt het dan ook niet echt. Nederland - Argentinië, Frankrijk - Engeland, Brazilië- Kroatië en Spanje - Portugal zijn echt wel mooie krakers.
En we hebben dan weer gewoon een EK, aangevuld met Argentinie en Brazilie.:giggle:
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Mario

Well-known member
Ik ben er nog niet zo zeker van dat Portugal van Zwitserland zal winnen, maar dan nog heb je een Europees onderonsje. Wellicht dat Japan nog kan stunten, voor Zuid Korea wordt dat een stuk lastiger. Marokko misschien?
 

U.G.

Well-known member
Niks is zeker op dit toernooi, buiten dat ik steeds meer begin te vermoeden dat die putain de Français ‘m weer gaan pakken. Ook al heb ik tot nu toe maar 4 complete wedstrijden gezien, ik ben meer van de KO.

Iedereen maakt kans tegen Portugal. Leuke namen, volledige kutteam. Geen ballen, zowel bij staf als spelers. De straatvechter is uitgestorven in Portugal, wanneer het vroeger stroef ging stonden de Sousa’s, Costinha’s, Maniches op. Nu hebben we Cancelo en Silva die wekelijks wel de pannen van het dak spelen in Engeland maar in dit elftal staan te schutteren als verlegen amateurs.

Beter gaat Portugal nu ook naar huis, laat aub mensen het overnemen die moderne voetbal snappen en aanvoelen.
 

Mario

Well-known member
Ik heb de Zwitsers een paar keer gezien. Het is een behoorlijk saai, maar ook degelijk team. Lastig te kloppen.
 

Makanaky

Well-known member
Die Palhinha is toch wel een lekkere klootzak?
En hup Blue Samurai!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan