Wielrennen

Maasveld

Well-known member
Gesink is nooit 2e geweest, het laatste podium van een Nederlander is van 1990, Breukink.

Als je Virenque geen dominante klimmer vond, dan vraag ik me af wie je dat wel noemt. Hij won in de jaren 90 de meeste bollentruien met een straatlengte voorsprong. Dat doe je echt niet door je etappes uit te kiezen.
Pantani.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kan aan mij liggen, maar ik heb nog nooit zoveel valpartijen gezien. Ook niet in Parijs-Roubaix zelf.
 

JMD

Well-known member
Kan aan mij liggen, maar ik heb nog nooit zoveel valpartijen gezien. Ook niet in Parijs-Roubaix zelf.
Is ook omdat bij Parijs - Roubaix er meer kasseirijders meedoet. Verder speelt hier natuurlijk ook een algemeen klassement, dus willen er meer mensen voorop zitten dan bij PR. Koers wordt er onrustiger door.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Is ook omdat bij Parijs - Roubaix er meer kasseirijders meedoet. Verder speelt hier natuurlijk ook een algemeen klassement, dus willen er meer mensen voorop zitten dan bij PR. Koers wordt er onrustiger door.

Dat snap ik, maar dan nog vind ik dat ze ongekend vaak vallen.
 

JMD

Well-known member
Michiel Elijzen en Gio Lippens geven aan dat een oorzaak van de valpartijen het feit is dat veel renners die vandaag meerijden niet gewend zijn met 'minder druk' in de banden te rijden, iets wat nodig is op kasseien.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ducrot, als Kragh Andersen vijf minuten geleden op kop van het peloton reed, denk je dan niet dat hij nu ook nog in het peloton zit?
 

JMD

Well-known member
De renners rijden vandaag in ieder geval hard genoeg om ruim op tijd voor de voetbal klaar te zijn. :)
 

Ska P 187

Well-known member
Gesink is nooit 2e geweest, het laatste podium van een Nederlander is van 1990, Breukink.

Als je Virenque geen dominante klimmer vond, dan vraag ik me af wie je dat wel noemt. Hij won in de jaren 90 de meeste bollentruien met een straatlengte voorsprong. Dat doe je echt niet door je etappes uit te kiezen.


Dumoulin bij Mollema en Froome.

Het enige wat mij van m bijstaat is dat hij weer eens een rit in de Vogezen wint ofzo, maar goed zal wel aan mij liggen.

Gebeurt genoeg vandaag overigens.
 

JMD

Well-known member
Het enige wat mij van m bijstaat is dat hij weer eens een rit in de Vogezen wint ofzo, maar goed zal wel aan mij liggen.

Gebeurt genoeg vandaag overigens.

Won in 2004 een etappe in het Massif Central (vergelijkbaar met de Vogezen), verder allemaal Touretappes in Alpen of Pyrene?en plus 1 op de MOnt Ventoux.
 
Bovenaan