Wielrennen

JMD

Well-known member
Bardet's achtervolging is nu wel even in beeld. Ben benieuwd hoe snel die deze keer terug is.
 

Ska P 187

Well-known member
Dat was in zijn laatste jaren, mid jaren 90 was hij verreweg de beste in de bergen. Won de bergetappe waarin Casartelli overleed over ene berg of 5-6. Gaf 's ochtends al aan waar hij ging aanvallen, en dat deed hij ook precies. Het jaar ervoor de grote bergetappe naar Luz Ardiden. Werd achtereenvolgens 5e, 9e, 3e, 2e, 8e en 6e. En het jaar nadat hij 2e werd had hij kunnen winnen, maar werd door de organisatie uit de Tour gegooid met zijn hele ploeg. Dat zijn best flinke resultaten hoor, dan kan je echt wel wat. Verloor het op de tijdritten. Daarna werd hij meer een rittenkaper en koos zijn etappes uit, ook voor de bollentrui.

Edit: zie deze link https://www.youtube.com/watch?v=KX9gjzX-1w8 (op 7:15 doet Virenque zijn voorspelling...)

Het valt dus wel mee met het winnen van die berg etappes, laat staan domineren. En tweede worden heeft zelfs geesink een keer (bijna?) gedaan volgens mij. Als klassementsrenner heeft hij nooit echt indruk op me gemaakt.
Let wel het was een goede klimmer, maar domineren gaat mij een stapje te ver.
 

JMD

Well-known member
Het valt dus wel mee met het winnen van die berg etappes, laat staan domineren. En tweede worden heeft zelfs geesink een keer (bijna?) gedaan volgens mij. Als klassementsrenner heeft hij nooit echt indruk op me gemaakt.
Let wel het was een goede klimmer, maar domineren gaat mij een stapje te ver.
Gesink is nooit 2e geweest, het laatste podium van een Nederlander is van 1990, Breukink.

Als je Virenque geen dominante klimmer vond, dan vraag ik me af wie je dat wel noemt. Hij won in de jaren 90 de meeste bollentruien met een straatlengte voorsprong. Dat doe je echt niet door je etappes uit te kiezen.


Dumoulin bij Mollema en Froome.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik heb het idee dat Sagan de enige coureur in het hele peloton is die altijd ontsnapt aan ellende. Is ook een kwaliteit.
 
Bovenaan