Wielrennen

JMD

Well-known member
En ook nog wel de luxe van de jaren 80 , dat ik liever had dat een Belg van Post won dan een Nederlander van Raas.
Jij was voor Post en niet voor Raas?? Waarom dan?
Ik heb van die hele discussie weinig meegekregen, was dus ook niet voor de een of de ander.
 

SanMark.

Well-known member
Ik zit even te kijken.

Een ploegentijdrit van 81 kilometer in de Tour van 93.

Twee maal een tijdrit van totaal 107 kilometer .
 

SanMark.

Well-known member
Jij was voor Post en niet voor Raas?? Waarom dan?
Ik heb van die hele discussie weinig meegekregen, was dus ook niet voor de een of de ander.

Tja de magie van Raleigh en later was het Panasonic. De geweldige ploegentijdritten van dat team.
 

SanMark.

Well-known member
Zijn die etappes ook terug te kijken naar wat de verschillen waren ?

Bv op wiki zie je alleen de winnaars staan maar kan je niet de hele etappe bekijken wat de verschillen in tijd waren.
 

erka

Well-known member
Zijn die etappes ook terug te kijken naar wat de verschillen waren ?

Bv op wiki zie je alleen de winnaars staan maar kan je niet de hele etappe bekijken wat de verschillen in tijd waren.

Ik had ooit een website gevonden waar alles opstond, even zoeken.
 

JMD

Well-known member
Ik zit even te kijken.

Een ploegentijdrit van 81 kilometer in de Tour van 93.

Twee maal een tijdrit van totaal 107 kilometer .
Ja, dat waren nog eens tijden. Eigenlijk heel vreemd dat men dat in die tijd zo deed. Virenque kon niet tijdrijden en Indurain als de beste. Je zou toch verwachten dat de FRansen dan het aantal tijdritkilometers zo klein mogelijk zou houden. In die tijd was eigenlijk elke tour hetzelfde: proloog, dan een aantal sprintetappes, ind.tijdrit in (of net na) het 2e weekend, de bergen (Alp of Pyr), Massif Central, de bergen (Alp of Pyr) en dan nog een tijdrit op de laatste vrijdag of zaterdag, vaak een gewone, soms een bergtijdrit. Wat dat betreft doen ze het nu beter qua programma: zo'n Mur de Bretagne erin of zo'n heuvelrit als woensdag. Tenminste niet meer elke dag massasprint.

Volgens mij is er ooit een ploegentijdrit geweest (in de Raleightijd) van 200 km ofzo...
Sowieso wordt het aantal individuele kilometers steeds minder.
 

JMD

Well-known member
Thanks maar die zijn dus niet helemaal gevuld.

Als je bv 93 en dan de ploegentijdrit wilt bekijken zie je een blanco scherm.

Bij een ploegentijdrit moet je het subkopje 'teams' aanklikken (overigens zie je dan nog steeds slechts de top 3)
 

erka

Well-known member
Thanks maar die zijn dus niet helemaal gevuld.

Als je bv 93 en dan de ploegentijdrit wilt bekijken zie je een blanco scherm.

Oke maar de individuele etappes van 1993 dan weer helemaal wel (heb een paar steekproefgewijs gecheckt).
Er was vroeger ook nog een Franstalige site en die had dit allemaal ook, maar die is er niet meer volgens mij
 

erka

Well-known member
Damn... Daar gaat mijn vakantie, hier kan ik uren in neuzen... Je wordt bedankt. :p

Heb je het archief van de ATP site voor tennis al ns bekeken? Gewoon op de site van de ATP. Alle uitslagen van alle ATP-toernooien vanaf 1968 :eek:mg:
 

JMD

Well-known member
Heb je het archief van de ATP site voor tennis al ns bekeken? Gewoon op de site van de ATP. Alle uitslagen van alle ATP-toernooien vanaf 1968 :eek:mg:

Ja, die ken ik wel. De ITF-site sowieso. Heb jarenlang een ITF-jeugdtennistoernooi georganiseerd en zag toen al dat je er heel veel kon vinden. Je kan bv de jeugdresultaten van Brenda Schultz terugvinden. En verder is de Engelstalige wikipedia heel goed vwb tennis. Bij wielrennen minder.
 
Bovenaan