Wielrennen

JMD

Well-known member
2 dagen op rij een etappezege voor Nederland, dat is lang geleden??? (Sowieso in 1996 met Blijlevens en Boogerd, maar daarna nog?)

Verder is het denk ik langer geleden dat dezelfde Nederlander 2 etappes op rij won? Zal wel Van Poppel zijn geweest denk ik (maar dat is net voordat ik de Tour ging volgen).
 

Maasveld

Well-known member
Gaviria wordt nog gediskwalificeerd denk ik. Groenewegen gewoon veruit de snelste. Wat een weelde om twee van zo'n wereldtoppers in je team te hebben.
 

Maasveld

Well-known member
2 dagen op rij een etappezege voor Nederland, dat is lang geleden??? (Sowieso in 1996 met Blijlevens en Boogerd, maar daarna nog?)

Verder is het denk ik langer geleden dat dezelfde Nederlander 2 etappes op rij won? Zal wel Van Poppel zijn geweest denk ik (maar dat is net voordat ik de Tour ging volgen).
Zoetemelk in '76 en Raas in '78. Dat je dat niet weet :d
 

SanMark.

Well-known member
2 dagen op rij een etappezege voor Nederland, dat is lang geleden??? (Sowieso in 1996 met Blijlevens en Boogerd, maar daarna nog?)

Verder is het denk ik langer geleden dat dezelfde Nederlander 2 etappes op rij won? Zal wel Van Poppel zijn geweest denk ik (maar dat is net voordat ik de Tour ging volgen).

Dekker in het jaar dat hij 3 etappes won ?
 

JMD

Well-known member
De 6e NL etappezege in de laatste 3 jaar. Tel je dan voor 2015 6 NL zeges terug, dan moet je doortellen tot 2001 (Dekker).
For the record: 2001 Dekker, 2002 Kroon & Boogerd, 2003 Knaven, 2005 Weening, 2014 Boom. Daarna 2016 Dumoulin (2), 2017 Mollema en Groenewegen en 2018 Groenewegen (2).
We leven in goede tijden als NL wielerliefhebber.
 

SanMark.

Well-known member
Ik heb de magere jaren meegemaakt als wielerfan. Wat een luxe dat er nu op elk terrein rijders zijn die het goed doen.
 
Bovenaan