Wielrennen

Jamel

Administrator
Forumleiding
Haal die Gaviria maar uit koers, wat een imbeciel is dat. Is ook niet voor het eerst, volgens mij.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Waanzinnige etappe in de Giro. Een spervuur van aanvallen. O.a. Carapaz, Kamna, Van der Poel en de roze trui zijn al in de aanval geweest. Nu lijkt er een definitieve kopgroep van 7 in de maak, met daarin o.a. Mollema, Poels, Bouwman en Dumoulin. Mooi hoor!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Inmiddels bijna 4 minuten voorsprong voor deze 7 koplopers. Er liggen heel veel klimmetjes op het parcours, maar geen echte zware cols. Daarom was er ook zo'n strijd om in de vlucht te komen, dit is typisch zo'n etappe waarin de vlucht het haalt. Echter is het een super interessante situatie, omdat Dumoulin op een minuut of 6 van de eerste favorieten in het klassement staat. Dus gaan ze hem zomaar laten terugkeren aan de top van het klassement?

Bouwman is overigens de best geplaatste renner in de kopgroep, kort gevolgd door Mollema. Zij staan op bijna 5:30 van de roze trui. Zonder Dumoulin in de kopgroep zou ik m'n geld wel durven zetten op een nieuwe Nederlandse roze truidrager. Maar nu kan ik me toch niet voorstellen dat de andere ploegen deze groep te ver weg laten rijden.

Kortom, genoeg ingrediënten voor een interessant vervolg van deze rit!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ongelooflijk hoe sterk Bouwman was vandaag. Elke bergsprint gewonnen, voor Dumoulin op kop gereden, gelost worden op de klim en dan zo'n machtige sprint rijden.
 

Mommiej

Well-known member
Baskenland vrouwen: Vollering 1, Rooijakkers 2
Giro mannen: Bouwman 1, Mollema 2 en Dumoulin 4
Hongarije mannen: Jakobsen 1, Dekker 4

3 wielerwedstrijden vandaag, zeer goede dag voor NL
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat een openingsfase vandaag. Klimmen vanuit het vertrek lijkt me de ultieme hel als je een sprinter bent. En vooraan willen juist heel veel renners in de kopgroep geraken, waardoor het niet stil valt.
 

Batigoal

Well-known member
Wat een openingsfase vandaag. Klimmen vanuit het vertrek lijkt me de ultieme hel als je een sprinter bent. En vooraan willen juist heel veel renners in de kopgroep geraken, waardoor het niet stil valt.
En dan nu al vallen. Aan het begin, terwijl je nog zo'n verschrikkelijk zware koers in het vooruitzicht hebt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Helaas een hele saaie kopgroep. Zeker voor ons Nederlandse wielrenvolgers. Gelukkig houdt het peloton ze op een overbrugbare afstand, waardoor een strijd tussen de favorieten op de Blockhaus te verwachten is. Hup Kelderman!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kelderman is volgens mij ook gelost. Dat is echt een flinke streep door de rekening.
 
Bovenaan