Wielrennen

Eef de Kip

Well-known member
Ok, dan zou hij op papier een half minuutje kunnen pakken, dan mag hij zaterdag dus niet meer dan driekwart minuut verliezen.
Blijft dus ongemeen spannend.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als Kelderman zaterdag maximaal een half minuut verliest dan wint hij de Giro. Alles meer en het wordt een dubbeltje op z'n kant.

Het aparte is trouwens wel dat Hindley in de eerste tijdrit, vergelijkbaar met die van zondag, dus sneller was dan zowel Kelderman als Tao.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hart is een betere tijdrijder dan Hindley.

Hart reed in rit 1 nog 'in dienst van' Thomas. Die heeft toen niet volle bak gereden. Ik schat Kelderman echter nog wel een stukje hoger in. Die moet normaal gesproken zondag zo'n 40 sec kunnen pakken op Hart en het dubbele op Hindley.

Maar na 3 weken ploeteren kan het ook nog anders zijn natuurlijk. Worden nog prachtige ritten.
 

Batigoal

Well-known member
Als Kelderman zaterdag maximaal een half minuut verliest dan wint hij de Giro. Alles meer en het wordt een dubbeltje op z'n kant.

Het aparte is trouwens wel dat Hindley in de eerste tijdrit, vergelijkbaar met die van zondag, dus sneller was dan zowel Kelderman als Tao.

Denk dat we van de Tour (en ook het WK) wel hebben geleerd dat je je bij tijdritten niet rijk moet rekenen, helemaal niet na 3 weken koersen.

Zaterdag veeg ik de agenda leeg en ga ik er voor zitten. #zinin
 

JMD

Well-known member
Ik volg de Giro niet zo, maar wat is zaterdag voor etappe?? Is dat die etappe waarvan ik las dat die deels geschrapt is?
 

Maasveld

Well-known member
Zaterdag gaan ze 3 keer de klim naar Sestriere op als ik me niet vergis. Qua moeilijkheidsgraad een stuk minder dan het origineel.

Wat een vreemde tactiek van Sunweb. Het lijkt erop dat ze geen keuze durfden te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Volgende week donderdag wordt het parcours van de Tour bekend gemaakt, en de geruchten gaan nu dat men een etappe laat finishen op de Mont Ventoux.

Voor het 2e jaar op rij lijkt de Tour overigens Parijs als noordelijkste punt te hebben...
 

JMD

Well-known member
Morgen overigens nog even een vlakke etappe van 260 kilometer...
Er zit toch een maximaal aantal kilometers aan een grote ronde? Hebben ze dan eerder deze Giro alleen mini-ritjes gereden ofzo? Want gisteren en vandaag was toch ook >200 km?
 
Bovenaan