Wielrennen

Maasveld

Well-known member
Het is wel heel slecht voor de werkgelegenheid natuurlijk. Dat hebben nu al verschillende renners ondervonden. De koers zal inderdaad moeilijker te controleren zijn, maar de vraag is hoe de ploegen er uit zullen zien. Ik ben bang dat juist de vrijbuiters geslachtofferd gaan worden.
 

Pascallovic

Well-known member
Het is wel heel slecht voor de werkgelegenheid natuurlijk. Dat hebben nu al verschillende renners ondervonden. De koers zal inderdaad moeilijker te controleren zijn, maar de vraag is hoe de ploegen er uit zullen zien. Ik ben bang dat juist de vrijbuiters geslachtofferd gaan worden.
Ook voor de sprinters een aderlating, want die hebben minder renners voor in het treintje.
 

erka

Well-known member
Met 6 renners in de ploeg gaan twee ploegen gewoon samenwerken hoor, bij sprints. En in de bergen maakt het niet veel uit, als je een ploeg voor de bergen bouwt met 6 goede klimmers is dat meer dan genoeg.
 

SanMark.

Well-known member
Met 6 renners in de ploeg gaan twee ploegen gewoon samenwerken hoor, bij sprints. En in de bergen maakt het niet veel uit, als je een ploeg voor de bergen bouwt met 6 goede klimmers is dat meer dan genoeg.

Dat samenwerken gebeurd nu ook wel. Alleen heb je dan meer ploegen nodig om het dicht te krijgen. En zoveel teams hebben geen sprinters die het tegen Kittel op willen nemen dus ipv 8 a 9 renners op kop heb je dan 4 a 5 renners die het dicht moeten rijden.
 

SanMark.

Well-known member
Het is wel heel slecht voor de werkgelegenheid natuurlijk. Dat hebben nu al verschillende renners ondervonden. De koers zal inderdaad moeilijker te controleren zijn, maar de vraag is hoe de ploegen er uit zullen zien. Ik ben bang dat juist de vrijbuiters geslachtofferd gaan worden.

Dat eerste is natuurlijk de vraag. Stel dat er dan ipv 22 teams 30 of 32 teams mogen meedoen. Dan moeten die teams dus ook gevuld worden. Kans is dus best aanwezig dat het in de breedte sterker gaat worden. En dat bv een Sky ook minder rijders in dienst neemt. En dat een Kwiatkowski Thomas Poels en meer van dat soort renners( natuurlijk niet allemaal) een ander team moeten zoeken.
 

gevegt

Well-known member
Dat eerste is natuurlijk de vraag. Stel dat er dan ipv 22 teams 30 of 32 teams mogen meedoen. Dan moeten die teams dus ook gevuld worden. Kans is dus best aanwezig dat het in de breedte sterker gaat worden. En dat bv een Sky ook minder rijders in dienst neemt. En dat een Kwiatkowski Thomas Poels en meer van dat soort renners( natuurlijk niet allemaal) een ander team moeten zoeken.

Ik sluit niet uit dat de rijkste ploegen een soort van B ploeg gaan opzetten als het zover komt. Met alle gevolgen van dien.
 

Maasveld

Well-known member
Dat eerste is natuurlijk de vraag. Stel dat er dan ipv 22 teams 30 of 32 teams mogen meedoen. Dan moeten die teams dus ook gevuld worden. Kans is dus best aanwezig dat het in de breedte sterker gaat worden. En dat bv een Sky ook minder rijders in dienst neemt. En dat een Kwiatkowski Thomas Poels en meer van dat soort renners( natuurlijk niet allemaal) een ander team moeten zoeken.

Dan moeten er natuurlijk ook wel sponsoren zijn die willen investeren in een wielerploeg. Het kan wel gaan werken, maar dan moeten er veel meer dingen op de schop.
 

SanMark.

Well-known member
Dan moeten er natuurlijk ook wel sponsoren zijn die willen investeren in een wielerploeg.

Een ploeg samenstellen gaat ook wat makkelijker en de begroting kan misschien wel voor de helft van het geld.

De semi toppers gaan minder verdienen, teams worden kleiner want ( daar ga ik dan vanuit) bij alle wedstrijden mag je nog max 6 renners opstellen.

Dus met 2 redelijke renners een paar talenten en wat knechten kun je dan al een redelijk jaar aardig voor de dag komen.

Ik ben voor.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ook wel razendknap hoe Toon Aerts het elke keer weer voor elkaar krijgt om in het tweede gedeelte van de cross beter te zijn dan in het eerste gedeelte.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Net als bij het WK kan Wout van Aert alleen maar profiteren van pech van Matthieu.
 
Bovenaan