Wielrennen

SanMark.

Well-known member
Niet iedereen is zo gevat natuurlijk.

212bf286fdf9abd4489c09148efd43f13d197e0b1402af040794402ab62c1109.jpg
 

Bestaat niet meer

Well-known member
Complete anti-climax zo deze tour, morgen ook de 1e 2 beklimmingen uit het parcours gehaald. Alleen slotklim na Val Thorens blijft staan om Alaphilippe te kraken
 

JMD

Well-known member
Eigenlijk schandalig om het na 3 weken zo te laten eindigen.

Tsja, jammer is het wel ja, maar hier kan je gewoon weinig aan doen. De weg die ze morgen zouden nemen schijnt in delen ook last van noodweer te hebben (gehad). Als je daar dan morgen halverwege koers achterkomt zit je helemaal met een anticlimax, want dan kan je geen kant op. Nu dan gewoon 23 km door het dal en dan 36 km omhoog. Kan me van 1996 herinneren dat de Iseran en de Galibier er uit gingen en er een etappe van een kilometer of 80 overbleef over de Montgenevre en naar Sestriere. Dat werd een juweel van een etappe, laten we morgen hopen op hetzelfde. Kruijswijk heeft nog 40 seconden nodig op Alaphilippe om naar het podium te gaan, en gezien de megavlakke aanloop zal een groot peloton de weg naar Val Thorens op draaien, vanaf daar zal hij gas moeten geven om de Fransman te lossen. De klim is namelijk wel lang, maar niet extreem steil
 

Eef de Kip

Well-known member
In 1 nacht en morgen kun je toch wel iets van een stellage bouwen?

Dit kun je met een nacht doorwerken met 2 shovels toch schoon gemaakt hebben? Lijkt me niet meer dan een paar honderd kuub modder wat je gewoon op moet kunnen ruimen.




Verder wel de anticlimax van de eeuw dit zeg, ik had me helemaal op gisteren en vandaag verheugd en in deze Tour kon het echt alle kanten op. Krijg je vandaag een nikserig ritje waar verder niets meer gebeurt vrees ik. Kan me niet voorstellen dat Kruiswijk 40 seconden goed gaat maken op Alaphilippe
 

JMD

Well-known member
Verder wel de anticlimax van de eeuw dit zeg, ik had me helemaal op gisteren en vandaag verheugd en in deze Tour kon het echt alle kanten op. Krijg je vandaag een nikserig ritje waar verder niets meer gebeurt vrees ik. Kan me niet voorstellen dat Kruiswijk 40 seconden goed gaat maken op Alaphilippe

Gisteren pakte Kruijswijk ook een minuut in iets van 5 km, dus het kan wel, maar het wordt idd lastiger dan verwacht, en ja, ben met je eens dat het een anticlimax is zo.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja maar toen was er al flink gekoerst en had Alaphilippe al een jasje uit gedaan, in zo'n relatief korte rit als vandaag zal dat vrees ik niet gebeuren.
Ik denk wel dat een paar ploegen (jumbo mn) vanaf de start als een waanzinnige gaan koersen dus ik denk dat dat nog wel de moeite van het kijken waard wordt maar goed, in een ritje van 1,5 uur ben ik bang dat er niet veel gebeurt.
 

Maasveld

Well-known member
Vorig jaar hadden we een rit van 64k, waarbij de nummer 10 2 minuten aan zijn broek kreeg. Het is vooral een kwestie van het tempo hoog houden en op een steile strook aanvallen.
 
Bovenaan