Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
We hadden 20 Nederlanders aan de start, en wat hebben ze nou gepresteerd?

Mollema en Gesink scoren een plus voorlopig, doen goed mee in het klassement en hun kans op top 10 is goed

Verder Dumoulin 2e in de 1e etappe, en had pech van de valpartij, anders had hij kans op geel gehad
Kelderman afgelopen week net voor de finish door het peloton teruggepakt, anders had hij kans op de zege in dat groepje van 3

En verder??
Met een aantal flinke bergetappes t/m zaterdag en de massasprint op zondag was vandaag de laatste 're?ele' kans op een etappezege voor een Nederlander (of Gesink/Mollema moeten gek gaan doen in de bergen), en dan nog zit er niemand in de kopgroep.

Gaat het om de NL inbreng dan zou ik die toch als slecht willen betitelen.
 

de waan

Well-known member
We hadden 20 Nederlanders aan de start, en wat hebben ze nou gepresteerd?

Mollema en Gesink scoren een plus voorlopig, doen goed mee in het klassement en hun kans op top 10 is goed

Verder Dumoulin 2e in de 1e etappe, en had pech van de valpartij, anders had hij kans op geel gehad
Kelderman afgelopen week net voor de finish door het peloton teruggepakt, anders had hij kans op de zege in dat groepje van 3

En verder??
Met een aantal flinke bergetappes t/m zaterdag en de massasprint op zondag was vandaag de laatste 're?ele' kans op een etappezege voor een Nederlander (of Gesink/Mollema moeten gek gaan doen in de bergen), en dan nog zit er niemand in de kopgroep.

Gaat het om de NL inbreng dan zou ik die toch als slecht willen betitelen.

Zoals ik voor de Tour al aangaf zijn de Nederlandse deelnemers vooral knechten. De Nederlanders die af en toe winnen doen of niet mee (Terpstra, Hofland, Bos), moeten knechten (Poels, Westra) of zijn alweer thuis (Dumoulin, Boom).

De enige die heel misschien nog zou kunnen winnen is Kelderman als hij er goed door komt en in de goede ontsnapping zit.

Vandaag hebben de Weenings en Van Baarles wel een goede kans gemist.
 

SanMark.

Well-known member
We hadden 20 Nederlanders aan de start, en wat hebben ze nou gepresteerd?

Mollema en Gesink scoren een plus voorlopig, doen goed mee in het klassement en hun kans op top 10 is goed

Verder Dumoulin 2e in de 1e etappe, en had pech van de valpartij, anders had hij kans op geel gehad
Kelderman afgelopen week net voor de finish door het peloton teruggepakt, anders had hij kans op de zege in dat groepje van 3

En verder??
Met een aantal flinke bergetappes t/m zaterdag en de massasprint op zondag was vandaag de laatste 're?ele' kans op een etappezege voor een Nederlander (of Gesink/Mollema moeten gek gaan doen in de bergen), en dan nog zit er niemand in de kopgroep.

Gaat het om de NL inbreng dan zou ik die toch als slecht willen betitelen.

Kruijswijk gewoon slecht omdat die niet twee grote rondes kan verteren.
LTD gevallen en nu bronchitis.
Weening knecht en die moest de afgelopen weken volgens mij bij Bling blijven nadat die keihard gevallen is.
Giant Nederlanders, puur knecht voor Degenkolb
Tankink een derde bal en wegkapitein bij Jumbo
Westra een enkele keer meergezeten maar dan ook nog als motor voor Fuglsang
Boom zeer matig en daar had je meer van mogen verwachten.
Emden goede tijdrit en voor de rest zal dat een bidonhaler zijn denk ik
Kelderman gevallen ziek zwak en misselijk maar lijkt me toch nog wel iemand die karakter heeft en niet opgeeft , dus misschien kan dat de komende dagen nog wat worden als hij niet bij Gesink hoeft te blijven.
Clement onzichtbaar
Poels volgens sommige zou hij nog een paar keer voor eigen succes mogen gaan maar die doet het gewoon prima als knecht voor Froome
van Baarle onzichtbaar
Leezer onzichtbaar maar die zal wel kampioen bidon halen zijn.
 

Maasveld

Well-known member
Dit zijn niet de etappes voor Kruijswijk, hij mist er de explosiviteit voor. In de Alpen moet hij het laten zien. Dit zijn etappes voor Weening of Westra. Dit was overigens bij uitstek een etappe voor Dumoulin geweest.
 

SanMark.

Well-known member
Zelfs Contador lukt het niet.

Die kan er in 1 jaar geen 2 rondes winnen, maar hij rijd wel twee keer top 5 (?)

Maar als je bv Kruijswijk met een Majka vergelijkt. Die heeft vorig jaar top 10 gereden in de Giro en daarna 2 etappes + bollen gewonnen in de Tour.

Dus twee rondes wat neerzetten zou wel moeten kunnen bij diverse renners maar schijnbaar is Kruijswijk daar niet tegen bestand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan