Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het doel was toch ook om in 2018 te winnen en in 2017 te wennen? Wat dat betreft gaat het goed.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat is het nut van zo'n sprinttrein als je sprinter op 1.5 km van de meet al alleen zit?
 

Friesland

Well-known member
Wat is het nut van zo'n sprinttrein als je sprinter op 1.5 km van de meet al alleen zit?

Ik begrijp ook helemaal niet van de tactiek van Lotto-Jumbo. Die treinpassagiers zijn gewoon niet snel genoeg om Groenewegen op een kansrijke positie af te zetten. We hebben nu vier etappes gezien en iedere keer begint Groenewegen al in een geslagen positie aan de sprint.

Wel is Groenewegen voor de derde keer de beste jongere van de dag.
 

Pascallovic

Well-known member
Maar hij eindigt nu wel boven Bouhanni en Greipel bv. Hij doet wel degelijk mee.
Bedoel meer dat hij in de sprints geen moment in de top 4 heeft gezeten qua positie om vervolgens door een aantal voorbij gereden te worden. Hij komt er niet echt doorheen. Bij de NOS gaven ze heel terecht aan dat Groenewegen telkens al een sprint moet rijden om positie te komen. Hierdoor heeft ie niks meer over in de laatste 200 meter waardoor hij gewoon uitrolt op plek 5 of 6.
 

JMD

Well-known member
Snelheid heeft hij wel maar timing en waar hij moet zitten is gewoon weg beroerd.

Was ook onzichtbaar tot de laatste paar honderd meter. Moet van veel te ver komen. Moet echt leren in de laatste 5 km gewoon ergens 'vooraan' te zitten.
 

Maasveld

Well-known member
Wat is het nut van zo'n sprinttrein als je sprinter op 1.5 km van de meet al alleen zit?
Als ze hem dan in het wiel van Kittel of Demare afzetten hebben ze hun werk gedaan. Vandaag ging dat inderdaad niet zo goed. Ze zaten te ver van achter en de snelheid lag zo hoog dat ze er niet meer overheen kwamen.

Probleem van Groenewegen zelf is dat ie zich nog te makkelijk weg laat zetten. In de 2de etappe zat ie perfect achter ik meen Demare, maar laat zich gewoon wegzetten door Greipel. Gisteren had ie ook weer zo'n momentje. Al met al laat ie wel zien dat ie er t.o.v. vorig jaar wel een stuk korter en vaker bij zit.

Ik zou hem eigenlijk graag de Giro of Vuelta zien rijden. Dat is toch wat minder hectisch en heeft hij echt kans op etappezegess.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik geef Gesink morgen goede kansen. Lijkt me typisch een rit waarin de aanvallers vrij spel krijgen. De finish ligt op 10km na de laatste col, maar het loopt daar wel licht op. Echt een sprint op de macht dus. En na een zware koers is Gesink op dat soort aankomsten niet langzaam.
 

Maasveld

Well-known member
Ik geef Gesink morgen goede kansen. Lijkt me typisch een rit waarin de aanvallers vrij spel krijgen. De finish ligt op 10km na de laatste col, maar het loopt daar wel licht op. Echt een sprint op de macht dus. En na een zware koers is Gesink op dat soort aankomsten niet langzaam.
Ik ben bang dat het niet zwaar genoeg is voor hem morgen. Meer iets voor de wat explosievere mannen die net tekort komen voor het hooggebergte. Types als Ulissi, Cummings, Wellens en Felline.
 

de waan

Well-known member
Als ze hem dan in het wiel van Kittel of Demare afzetten hebben ze hun werk gedaan. Vandaag ging dat inderdaad niet zo goed. Ze zaten te ver van achter en de snelheid lag zo hoog dat ze er niet meer overheen kwamen.

Probleem van Groenewegen zelf is dat ie zich nog te makkelijk weg laat zetten. In de 2de etappe zat ie perfect achter ik meen Demare, maar laat zich gewoon wegzetten door Greipel. Gisteren had ie ook weer zo'n momentje. Al met al laat ie wel zien dat ie er t.o.v. vorig jaar wel een stuk korter en vaker bij zit.

Ik zou hem eigenlijk graag de Giro of Vuelta zien rijden. Dat is toch wat minder hectisch en heeft hij echt kans op etappezegess.

Precies. De toppers zijn er ook echt bijna allemaal hier. En zelfs iemand als Bouhanni heeft nog nooit een Touretappe gewonnen.
 

JMD

Well-known member
Ik geef Gesink morgen goede kansen. Lijkt me typisch een rit waarin de aanvallers vrij spel krijgen. De finish ligt op 10km na de laatste col, maar het loopt daar wel licht op. Echt een sprint op de macht dus. En na een zware koers is Gesink op dat soort aankomsten niet langzaam.

Ik denk dat Gesink zondag meer kansen heeft
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Lotto Jumbo heeft vandaag zo op het eerste oog een vrije dag gekregen. Ik zie helemaal niemand ook maar enigszins aanstalten maken om in de ontsnapping te zitten. Ik begrijp daar helemaal niets van. Maar misschien komt het nog.
 

JMD

Well-known member
Lotto Jumbo heeft vandaag zo op het eerste oog een vrije dag gekregen. Ik zie helemaal niemand ook maar enigszins aanstalten maken om in de ontsnapping te zitten. Ik begrijp daar helemaal niets van. Maar misschien komt het nog.

Ze willen misschien laatste worden in het ploegenklassement?? :p
 

Maasveld

Well-known member
Als Roglic zich niet goed voelt hebben ze er ook vrij weinig te zoeken.

Edit: Vooruit, Martens zou nog iets kunnen uitrichten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan