Die Groenewegen komt nooit echt in de buurt.
Hebben ze ook nog aantoonbaar bewijs dat Kittel het is?
Wat is het nut van zo'n sprinttrein als je sprinter op 1.5 km van de meet al alleen zit?
Bedoel meer dat hij in de sprints geen moment in de top 4 heeft gezeten qua positie om vervolgens door een aantal voorbij gereden te worden. Hij komt er niet echt doorheen. Bij de NOS gaven ze heel terecht aan dat Groenewegen telkens al een sprint moet rijden om positie te komen. Hierdoor heeft ie niks meer over in de laatste 200 meter waardoor hij gewoon uitrolt op plek 5 of 6.Maar hij eindigt nu wel boven Bouhanni en Greipel bv. Hij doet wel degelijk mee.
Snelheid heeft hij wel maar timing en waar hij moet zitten is gewoon weg beroerd.
Als ze hem dan in het wiel van Kittel of Demare afzetten hebben ze hun werk gedaan. Vandaag ging dat inderdaad niet zo goed. Ze zaten te ver van achter en de snelheid lag zo hoog dat ze er niet meer overheen kwamen.Wat is het nut van zo'n sprinttrein als je sprinter op 1.5 km van de meet al alleen zit?
Ik ben bang dat het niet zwaar genoeg is voor hem morgen. Meer iets voor de wat explosievere mannen die net tekort komen voor het hooggebergte. Types als Ulissi, Cummings, Wellens en Felline.Ik geef Gesink morgen goede kansen. Lijkt me typisch een rit waarin de aanvallers vrij spel krijgen. De finish ligt op 10km na de laatste col, maar het loopt daar wel licht op. Echt een sprint op de macht dus. En na een zware koers is Gesink op dat soort aankomsten niet langzaam.
Als ze hem dan in het wiel van Kittel of Demare afzetten hebben ze hun werk gedaan. Vandaag ging dat inderdaad niet zo goed. Ze zaten te ver van achter en de snelheid lag zo hoog dat ze er niet meer overheen kwamen.
Probleem van Groenewegen zelf is dat ie zich nog te makkelijk weg laat zetten. In de 2de etappe zat ie perfect achter ik meen Demare, maar laat zich gewoon wegzetten door Greipel. Gisteren had ie ook weer zo'n momentje. Al met al laat ie wel zien dat ie er t.o.v. vorig jaar wel een stuk korter en vaker bij zit.
Ik zou hem eigenlijk graag de Giro of Vuelta zien rijden. Dat is toch wat minder hectisch en heeft hij echt kans op etappezegess.
Ik geef Gesink morgen goede kansen. Lijkt me typisch een rit waarin de aanvallers vrij spel krijgen. De finish ligt op 10km na de laatste col, maar het loopt daar wel licht op. Echt een sprint op de macht dus. En na een zware koers is Gesink op dat soort aankomsten niet langzaam.
Lotto Jumbo heeft vandaag zo op het eerste oog een vrije dag gekregen. Ik zie helemaal niemand ook maar enigszins aanstalten maken om in de ontsnapping te zitten. Ik begrijp daar helemaal niets van. Maar misschien komt het nog.