Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maasveld

Well-known member
De eerste knecht voor Kruijswijk is bijna binnen. Antwan Tolhoek, die in de Ronde van Zwitserland de bergtrui heeft gewonnen, komt naar alle waarschijnlijkheid over van Roompot.
 

SanMark.

Well-known member
De eerste knecht voor Kruijswijk is bijna binnen. Antwan Tolhoek, die in de Ronde van Zwitserland de bergtrui heeft gewonnen, komt naar alle waarschijnlijkheid over van Roompot.

En de eerste luxe knecht is zo goed als binnen. Lars Boom keert terug bij Lotto-Jumbo.

Daarnaast is Lobato ook gecontracteerd.
 

Maasveld

Well-known member
Na de Oostblokmiljardairs hebben ook de oliesjeiks het wielrennen gevonden. Bahrein-Merida gaat zijn intrede doen in de wielersport. Ze nemen waarschijnlijk de licentie van Lampre over, dat zelf een stapje terug doet naar het Pro-Continental niveau. Ze steken hun ambities niet onder stoelen of banken. De eerste aanwinst is niemand minder dan Vincenzo Nibali.

Overigens worden er 10 koersen aan de World Tour toegevoegd, waaronder Strade Bianche en Omloop het Nieuwsblad. Ook krijgt de VS met de Tour of California haar eerst WT-koers en wordt met de rondes van Dubai en Qatar ook Azi? aangedaan. D
Voor de nieuwe wedstrijden geldt overigens geen deelnameverplichting voor de teams. Wel moeten er op zijn minst 10 WT-ploegen aan de start staan.
 

Lord Flash

New member
Dat werkt geografisch. LottoJumbo en Lotto Soudal moeten bijvoorbeeld verplicht deelnemen aan de Eneco Tour en andere 'regionale' races. BMC is bijv verplicht mee te doen aan Californie.

Aha, ok. Lijkt me nog aardig ingewikkeld om dat een beetje logisch op te zetten dan, ook met die zandbakraces erbij.
 

Lord Flash

New member
Ik geloof dat die zandbakraces dit jaar ook al aardig wat WT-ploegen aan de start hadden.

Klopt, maar ik doelde op het systeem wat Satyr beschreef, waarin er dus (zoals ik het begrijp) steeds 10 ploegen verplicht worden om te starten op basis van 'regio'. Hoewel het voor Qatar en Oman in de pratijk wel niet zo'n probleem zal zijn, vraag ik me wel af hoe ze dat dan reglementair gaan opzetten.
 

SanMark.

Well-known member
Bij die zandbak races zal er waarschijnlijk weer genoeg geld te verdelen zijn dus daar gaan de meeste teams wel naar toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan