Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees

New member
Jammer dat ie tweede wordt, maar verder gewoon prima zaken gedaan vandaag. Mooi dat de concurrentie meer op elkaar lijken te letten als ik dat zo lees.
 

Friesland

Well-known member
Nibali pakt 1 seconde bij de tussensprint, maar levert 113 in op de streep, per saldo is dat een verlies van 112 seconden.
Chaves lag 45 seconden achter onderaan de tweede klim, maar verliest uiteindelijk maar 47 seconden (incl. boni) op Kruijswijk.
 

SanMark.

Well-known member
Prima gegaan voor Kruijswijk vandaag.

Nu even twee dagen rustig aandoen en dan nog even twee dagen opletten en zondag met de armen hoog finishen.

Wat een topper.
 

gevegt

Well-known member
Kruijswijk heeft nu 3 minuten voorsprong. Als hij dat nog uit handen geeft, is het een grote sukkel.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Misschien dat Turkije vraagt om Kruijswijk uit de Giro te zetten :)

CjOnjeLWkAAkheg.jpg
 

Maasveld

Well-known member
Opmerkelijk, veldrijder Wout van Aert heeft de proloog van de Ronde van Belgi? gewonnen. Hij versloeg onder andere Tony Martin.
 

zwammy

Well-known member
Even een oprechte vraag: moet ik hier serieus op reageren of kan ik me die moeite besparen?

Nee dat hoeft nooit. Het is alleen wel een bekend gegeven dat Wielrennen ??n van de vuilste sporten is. Dan is het grappig om te zeggen dat Verstappen in het niet valt bij Kruijswijk.
 

de waan

Well-known member
Het is alleen wel een bekend gegeven dat Wielrennen ??n van de vuilste sporten is.

Het is vooral een gegeven dat het wielrennen de enige sport is waar tot voor kort serieus werk werd gemaakt voor dopingcontroles. Gezien de beerput die de laatste jaren is opengegaan bij onder meer atletiek en schaatsen lijkt het me inmiddels nauwelijks nog houdbaar dat wielrennen (anno 2016) nog steeds ??n van de vuilste sporten is.

Maar goed, dat is natuurlijk bij voorbaat al een heilloze discussie.
 

zwammy

Well-known member
Schaatsen en Atletiek zijn natuurlijk nog veel erger.

Heilloos is het dus ook om te vertellen welke sporter het meer verdient dan een andere.

Verstappen heeft geschiedenis geschreven, Kruijswijk gaat dat ook doen.
 

Maasveld

Well-known member
De Heineken en Grolsch hadden wellicht teveel vat op mij op dat moment waardoor ik teveel chargeerde. Naar mijn mening dient in sportwedstrijden degene met het beste fysieke totaalplaatje te winnen, materiaalpech daargelaten. Bij een formule 1-race geldt dat velen malen minder dan in een 3-weekse wielerwedstrijd. Het is absoluut niet zo dat ik de prestatie van Verstappen omlaag wil praten, al leek het daar als ik het nu terug lees wel op. Het is meer dat naar mijn mening het wielrennen een stuk meer recht doet aan de definitie van een sportwedstrijd.

En nu kap ik er maar mee. Hups Steven! Hups Max!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan